Ik ben trouwens nog op zoek naar een aluminium inlaatspruitstuk van een 2400, om het kunststoffen exemplaar te kunnen vervangen. Iemand tips?






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Is de jouwe slecht ? Of is met VEMS dat beter ?
Heb jij een ‘84? Is dat dan een 2400 of 2500 cc ?
Heb er 1 liggen van een GTi Turbo. Weet niet of die ook past op een 2400 of 2500 inj.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Dubbel geplaatst.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Da’s natuurlijk een beetje raar, TURBO onder de kap als je die niet hebt. Het schijnt dat de kunststof inlaatspruitstukken nog wel eens de neiging hebben om te smelten…
Het gaat idd om het risico op smelten. Ik heb een 25, maar de aluminium spruitstukken van de 2400 passen ook. Een turbospruitstuk staat idd raar en ik weet eigenlijk niet of dat past.






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Smelten…. Je zou zeggen dat die daar wel tegen moet kunnen.
Nu dacht ik dat de 2500 inj een kunstof inlaatspruitstuk zou moeten hebben. Of ben ik abuis ?
En mbt “Turbo” wat er op staat, die haal je dan gewoon weg met een slijptol, en dan heb je een mooie plek om “VEMS” in te laten graveren
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Op zich is bij een Turbo benzine, het onderblok eigenlijk gewoon een 2500 blok. Zou dat echt niet passen ?
Je mag het ook proberen, is niet zo moeilijk. Of ze naast elkaar houden.
Ik weet de verschillen niet exact, maar kijk er van op dat een 2400 wel zou passen op een 25. Dat wist ik niet.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Niet werkelijk ‘smelten’ maar die kunststof dingen bestaan uit 2 gegoten helften en de lasnaad daarvan wil na verloop van tijd flink zwakker worden, waarna ze vacuum gaan zuigen. Ze hadden het achteraf gezien dus beter bij die aluminium inlaatspruitstukken kunnen houden, maar ja.
Heeft Van der Laan die niet meer liggen dan?
Edit: O en het verschil: de 2400 heeft een koudstartinjector opzij, dus dat gat waar die normaal inzit moet je afdichten met een plaatje.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Ik geloof dat die van een turbo kleiner zijn, althans ik weet dat sans-pareil er eentje van een 2500 of 2400 op zn SV heeft gezet omdat hij zo meer lucht erin kan krijgen. Bel hem anders even dat weet ie je zo te vertellen.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
La Léo schreef:
Heeft Van der Laan die niet meer liggen dan?
Nee, hij heeft ze net opgemaakt helaas… dacht ook dat de door Willem aangelegde voorraad oneindig zou zijn , maar helaas…
Het heeft niet echt haast zo’n spruitstuk, maar het zou natuurlijk mooi zijn dat gelijk te regelen nu de prestige toch geopereerd wordt.
Ik begrijp van Evert-Jan dat een turbospruitstuk een kleinere gasklep en verzamelkamer heeft en dus niet geschikt is. Maar dank voor het aanbod Jim.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
cx25gtit2 schreef:Nu dacht ik dat de 2500 inj een kunstof inlaatspruitstuk zou moeten hebben. Of ben ik abuis ?
Ja dat klopt, en daar wil hij dus juist vanaf bij zijn 2500.


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
rooie bougiekabels. dat is in sommige kringen belangrijk geloof ik…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Nou inderdaad, ik denk dat een foldertjespurist zich nu wel geheel in het VEMS-gebeuren zal kunnen vinden op deze manier E-J!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Moet zeggen dat de msd-bobine en kabels mijn schuld zijn. Maar daar zie je van buiten niets van…