Hallo,
Tijdens de dichte mistperiode van afgelopen tijd kwam ik er achter, dat de mistachterlichten niet werkten.
Bij het indrukken van de schakelaar gaat deze wel oplichten, maar geen licht achter.
Ik heb in de achterbumper 2 rode, vierkante glaasjes zitten, waarvan ik denk dat dat toch de mist achterlampen moeten zijn.
Maar hoe ik ook zoek, ik zie er geen kabel heen lopen en ik zie geen enkele oplossing die glaasjes er uit te halen ( er zit wel een beetje speling op).
Zijn dit nu wel of geen mistlampen en zo ja…hoe kan ik de lampjes verwisselen?
Alvast dank voor het meedenken.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Bedoel je de rode glaasjes zoals op deze foto in de bumper te zien zijn?
Inderdaad, dat zijn de “lichten” waar ik het over heb.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Die zitten dus alleen op de break. Zijn het wel lampen en niet gewoon twee reflectoren? Over het algemeen zitten bij Citroens de mistachterlichten in de lichtarmaturen verwerkt.
In het achterlicht zitten drie bollen: 1 x richting, 1x achteruit en een duplo voor remlicht/licht.
Verder geen ruimte voor een extra bol voor mistlamp.
Ik kan me voorstellen, dat de rode dingen in de bumper reflektoren zijn, maar waarom zit er dan een drukschakelaar links naast het stuur?
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 27-07-2006
- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Die plaatjes in de achterbumper zijn toch echt de mistachterlichten, heb bij mij voormalige break ook geprobeert om een lampje te vervangen, dit resulteerde in een gescheurd kapje, is een erg lastig verhaal om ze er uit te krijgen, het is mogelijk maar dan voorzichtigheid is geboden.
Dit ook omdat de lampkapjes hard worden na een aantal jaren van blootstelling aan de weers elementen.
Kijk eens naar het relais wat de lampen aanstuurt, dacht dat die achter de zekering kast zit, weet het niet zeker meer…..
Misschien eerst eens meten of de schakelaar wel spanning doorgeeft, meten is weten, succes
Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt
De schakelaar geeft licht bij het inschakelen; hebben beide “kapjes” in de achterbumper een lampje of alleen die aan de bestuurderskant?
Beide lampen doen het niet….in geval van twee lampen zou het ook het relais kunnen zijn.
Enig idee hoe het relais er uitziet??; in het handboek staat niets beschreven over de achtermistlampen.
Die rode kapjes….die zitten niet geschroefd; zijn die er zo uit te wippen mbv een platte schroevendraaier of werkt dat ongeveer als een autoradio ( twe zijden een platte strip naar binnendrukken)