Mistachterlichten ZX 19D defect??
Cor de Keijzer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14

Gepost: 30 november 2011 03:41 PM

Hallo,

Tijdens de dichte mistperiode van afgelopen tijd kwam ik er achter, dat de mistachterlichten niet werkten.
Bij het indrukken van de schakelaar gaat deze wel oplichten, maar geen licht achter.
Ik heb in de achterbumper 2 rode, vierkante glaasjes zitten, waarvan ik denk dat dat toch de mist achterlampen moeten zijn.
Maar hoe ik ook zoek,  ik zie er geen kabel heen lopen en ik zie geen enkele oplossing die glaasjes er uit te halen ( er zit wel een beetje speling op).
Zijn dit nu wel of geen mistlampen en zo ja…hoe kan ik de lampjes verwisselen?
Alvast dank voor het meedenken.

Profiel  

Gepost: 30 november 2011 04:06 PM
  [ # 1 ]

Bedoel je de rode glaasjes zoals op deze foto in de bumper te zien zijn?

Profiel  

Cor de Keijzer
< 100 berichten
Rank

Gepost: 30 november 2011 04:30 PM
  [ # 2 ]

Inderdaad, dat zijn de “lichten” waar ik het over heb.

Profiel  

Gepost: 30 november 2011 04:31 PM
  [ # 3 ]

Die zitten dus alleen op de break. Zijn het wel lampen en niet gewoon twee reflectoren? Over het algemeen zitten bij Citroens de mistachterlichten in de lichtarmaturen verwerkt.

Profiel  

Cor de Keijzer
< 100 berichten
Rank

Gepost: 30 november 2011 04:37 PM
  [ # 4 ]

In het achterlicht zitten drie bollen: 1 x richting, 1x achteruit en een duplo voor remlicht/licht.
Verder geen ruimte voor een extra bol voor mistlamp.
Ik kan me voorstellen, dat de rode dingen in de bumper reflektoren zijn, maar waarom zit er dan een drukschakelaar links naast het stuur?  Smile

Profiel  

markwerkman
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 678

- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Gepost: 30 november 2011 09:52 PM
  [ # 5 ]

Die plaatjes in de achterbumper zijn toch echt de mistachterlichten, heb bij mij voormalige break ook geprobeert om een lampje te vervangen, dit resulteerde in een gescheurd kapje, is een erg lastig verhaal om ze er uit te krijgen, het is mogelijk maar dan voorzichtigheid is geboden.

Dit ook omdat de lampkapjes hard worden na een aantal jaren van blootstelling aan de weers elementen.
Kijk eens naar het relais wat de lampen aanstuurt, dacht dat die achter de zekering kast zit, weet het niet zeker meer…..

Misschien eerst eens meten of de schakelaar wel spanning doorgeeft, meten is weten, succes

Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt   ballon

Profiel  

Cor de Keijzer
< 100 berichten
Rank

Gepost: 01 december 2011 08:57 AM
  [ # 6 ]

De schakelaar geeft licht bij het inschakelen; hebben beide “kapjes” in de achterbumper een lampje of alleen die aan de bestuurderskant?
Beide lampen doen het niet….in geval van twee lampen zou het ook het relais kunnen zijn.
Enig idee hoe het relais er uitziet??;  in het handboek staat niets beschreven over de achtermistlampen.

Die rode kapjes….die zitten niet geschroefd;  zijn die er zo uit te wippen mbv een platte schroevendraaier of werkt dat ongeveer als een autoradio ( twe zijden een platte strip naar binnendrukken)

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook