2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
De CX 25 Prestige van Untitled
Untitled
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 118
Geregistreerd: 17-08-2004

- CX 25 Prestige
Gepost: 30 november 2011 12:16 PM
  [ # 16 ]

Ik ben trouwens nog op zoek naar een aluminium inlaatspruitstuk van een 2400, om het kunststoffen exemplaar te kunnen vervangen. Iemand tips?

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 30 november 2011 02:08 PM
  [ # 17 ]

Is de jouwe slecht ? Of is met VEMS dat beter ?
Heb jij een ‘84? Is dat dan een 2400 of 2500 cc ?
Heb er 1 liggen van een GTi Turbo. Weet niet of die ook past op een 2400 of 2500 inj.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 30 november 2011 02:08 PM
  [ # 18 ]

Dubbel geplaatst.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 30 november 2011 02:10 PM
  [ # 19 ]

Da’s natuurlijk een beetje raar, TURBO onder de kap als je die niet hebt. Wink  Het schijnt dat de kunststof inlaatspruitstukken nog wel eens de neiging hebben om te smelten…

Profiel  
 
Untitled
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 118
Geregistreerd: 17-08-2004

- CX 25 Prestige
Gepost: 30 november 2011 02:19 PM
  [ # 20 ]

Het gaat idd om het risico op smelten. Ik heb een 25, maar de aluminium spruitstukken van de 2400 passen ook. Een turbospruitstuk staat idd raar en ik weet eigenlijk niet of dat past.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 30 november 2011 02:22 PM
  [ # 21 ]

Smelten…. Je zou zeggen dat die daar wel tegen moet kunnen.

Nu dacht ik dat de 2500 inj een kunstof inlaatspruitstuk zou moeten hebben. Of ben ik abuis ?

En mbt “Turbo” wat er op staat, die haal je dan gewoon weg met een slijptol, en dan heb je een mooie plek om “VEMS” in te laten graveren Wink

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 30 november 2011 02:28 PM
  [ # 22 ]

Op zich is bij een Turbo benzine, het onderblok eigenlijk gewoon een 2500 blok. Zou dat echt niet passen ?
Je mag het ook proberen, is niet zo moeilijk. Of ze naast elkaar houden.
Ik weet de verschillen niet exact, maar kijk er van op dat een 2400 wel zou passen op een 25. Dat wist ik niet.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Gepost: 30 november 2011 02:31 PM
  [ # 23 ]

Niet werkelijk ‘smelten’ maar die kunststof dingen bestaan uit 2 gegoten helften en de lasnaad daarvan wil na verloop van tijd flink zwakker worden, waarna ze vacuum gaan zuigen. Ze hadden het achteraf gezien dus beter bij die aluminium inlaatspruitstukken kunnen houden, maar ja.

Heeft Van der Laan die niet meer liggen dan?

Edit: O en het verschil: de 2400 heeft een koudstartinjector opzij, dus dat gat waar die normaal inzit moet je afdichten met een plaatje.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 30 november 2011 02:34 PM
  [ # 24 ]

Ik geloof dat die van een turbo kleiner zijn, althans ik weet dat sans-pareil er eentje van een 2500 of 2400 op zn SV heeft gezet omdat hij zo meer lucht erin kan krijgen. Bel hem anders even dat weet ie je zo te vertellen.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Untitled
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 118
Geregistreerd: 17-08-2004

- CX 25 Prestige
Gepost: 30 november 2011 02:44 PM
  [ # 25 ]
La Léo schreef:

Heeft Van der Laan die niet meer liggen dan?

Nee, hij heeft ze net opgemaakt helaas… dacht ook dat de door Willem aangelegde voorraad oneindig zou zijn Smile, maar helaas…

Het heeft niet echt haast zo’n spruitstuk, maar het zou natuurlijk mooi zijn dat gelijk te regelen nu de prestige toch geopereerd wordt.

Profiel  
 
Untitled
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 118
Geregistreerd: 17-08-2004

- CX 25 Prestige
Gepost: 30 november 2011 04:52 PM
  [ # 26 ]

Ik begrijp van Evert-Jan dat een turbospruitstuk een kleinere gasklep en verzamelkamer heeft en dus niet geschikt is. Maar dank voor het aanbod Jim.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 november 2011 09:19 PM
  [ # 27 ]
cx25gtit2 schreef:

Nu dacht ik dat de 2500 inj een kunstof inlaatspruitstuk zou moeten hebben. Of ben ik abuis ?

Ja dat klopt, en daar wil hij dus juist vanaf bij zijn 2500.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 01 december 2011 07:04 PM
  [ # 28 ]

rooie bougiekabels. dat is in sommige kringen belangrijk geloof ik…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Gepost: 01 december 2011 07:21 PM
  [ # 29 ]

Nou inderdaad, ik denk dat een foldertjespurist zich nu wel geheel in het VEMS-gebeuren zal kunnen vinden op deze manier E-J!  Mr. Green

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Untitled
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 118
Geregistreerd: 17-08-2004

- CX 25 Prestige
Gepost: 01 december 2011 07:38 PM
  [ # 30 ]

Moet zeggen dat de msd-bobine en kabels mijn schuld zijn. Smile Maar daar zie je van buiten niets van…

Profiel  
 
 
2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook