Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Vertel mij wat Vandaag de 464k maar eens over gecruised. Volgende week ergens ga ik dus alweer mijn eigen eerste 50k met een TD vieren. En het blijft prachtig lopen…
[draadkaping]O ja, ik ga je eerdaags even PB’en over koplampen, jij wil vast eindelijk je trap leegruimen…[/draadkaping]
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ik vind het filter en de plaatsing ervan wel meevallen. Misschien een verschil tussen een vroege en een late TD? Of toch gewoon mijn perceptie
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Dat filter zit bij mijn ouwe XUDTurbo precies zo, dat je alleen onderlangs met smalle handjes erbij kunt. Een kettingtang kan vanwege de aanwezigheid van de aircopomp ook nauwelijks slag maken… Ik vind het altijd maar fröbelen. Zelfs bij de BX kon je er redelijk bij maar die had dan ook geen turbobuizen in de weg zitten.
Bij al mijn andere auto’s kon je er gewoon zo met riant ruimte bij, dus ik zal ook wel gewoon verwend zijn
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Er is geen verschil tussen een vroege en late TD.
Die van Penny Lane is een vroege en mijn TD is een late (met motormanagment).
Het blijft inderdaad frobbelen om het filter er uit te vissen en nieuwe er in.
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Is dit iets voor je? http://www.optitune.nl/oliefiltertang-universeel-p-61206.html?cPath=61_62
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Een soortgelijk iets heb ik toevallig.
Maar wat anders: mijn Xantia doet haar merknaam eer aan. Er is LHM lekkage.
Foto’s plaats ik straks even, maar het zit linksvoor (bestuurderskant) achter de bumper (verstraler), op een koppeling tussen een metalen leiding en een rubber slang. De leiding loopt wat omhoog en gaat krullen. Welke leiding is dit? In hoeverre kan ik met de auto nog een kilometer of 9 rijden (naar de garage) zonder gevaar?
Hilko,is het een LHM slang die onder de radiator loop metaal met een stuk rubberen slang er tussen, mocht het die zijn dan is het de slang van de HD pomp naar het stuurhuis en is voor de stuurbekrachteging heb deze 2 maanden geleden vervangen, was moeilijk aan te komen alleen via de dealer, Hans Jorrisen in Lelystad heeft hem er op gezet.
Let wel op ik heb een week moeten wachten omdat deze niet voorradig was in NL niemand had hem
We horen het wel
The King is in de building
Citroen C4 Grand Picasso 16VTI LPG G3 2011
Citroen C3 14 exclusief 2003
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Klik
(copyright Xantia-forum)
Dat is hem dus. Inderdaad de beruchte stuurbekrachtigings-slang.
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ik heb de leiding besteld. Dat deed nogal zeer aan de bankrekening en nou moet ik nog 5 werkdagen wachten ook. Maar goed, hij is er dus wel.
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Beurt uitgevoerd. Op z’n zachtst gezegd was dat wel nodig Enne, Derk: je hebt helemaal gelijk. Dat oliefilter zit op een !@#$#@!plaats
De auto is wel dankbaar voor de goede zorgen, want ze loopt veel mooier en komt vlotter uit de startblokken.
Lekkage goed bekeken. Duidelijk zat: het drupt maar komt er niet in stralen uit, ook niet als je stuurt. Weekje bijvullen dus, en volgende week de nieuwe aanvoerleiding voor de stb (laten) monteren.
Hilko16TZI schreef:Ik heb de leiding besteld. Dat deed nogal zeer aan de bankrekening en nou moet ik nog 5 werkdagen wachten ook. Maar goed, hij is er dus wel.
Dat ding is toch maar 40 euro of is het toch prijziger?
Als het 4 tientjes is, dan ga ik er ook maar één bestellen voor de HDI.
Niet dat het nodig is, maar voor het geval dat, voordat het flink meer kost of NFP is, kijk maar naar de XM’s.
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Die leiding kost de lieve som van 183,74.
Totaal aantal Berichten: 73
Geregistreerd: 10-04-2006
- Xantia xantia 1.9SD
- Xantia 2.0 HDI break
kuch!
nu Xantia HDI break 10-2000 (117PK)orga 8705 KLH
voorheen Xantia 1.9D, ZX 1.9D, Visa 1.7RD, 205 1.8D, 306 1.9D break
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Precies. Goed bijhouden dus
Maar gelukkig nog wel leverbaar en nog in de categorie van, het is prijzig, maar nog wel betaalbaar.