Hallo iedereen,
Nieuw hier.
I.v.m. werk zal ik in de nabije toekomst zo’n 20k km per jaar gaan rijden. Hierdoor heb ik gekozen om een auto aan te schaffen met lpg.
Mijn oog is gevallen op de volgende auto, een Xsara dus.
advertentie MP
Ik heb al het 1 en ander gelezen dat de 1.6i 16v een aardige motor is voor lpg.
Wat vinden jullie van de aangeboden Xsara?
Momenteel zit ik met een twijfel de auto heeft in zijn bijna 9 jaar, 6 eigenaren gekend.
Nog een Xsara iets meer km’s.
advertentie MP2
Welkom aan boord.
De 1.6 i is een goede keus.
Km stand bijna 220 k, dan ben je waarschijnlijk binnenkort aan de beurt voor de distributie. Als je dat laat doen is het een dure reparatie, maar noodzakelijk. Dat kan je misschien gebuiken bij de onderhandelingen om de prijs te drukken. Veel succes ermee.
als Citroen een 4x4 maakt, hoef ik geen Range Rover meer
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
even opletten dat de achterwielen niet als x staan, zodat ze tegen de caraosie aanloopt, te zien aan slijtplekken op band of boven in de wielkast, ook even op de knieen, om te kijken of de uitlaat nog goed is, is geen kwaal, maar als je naar een maand al een andere nodig hebt, moet er 600euro bij, bandjes, profiel diepte checken min 4mm, en o,ja neem even een cd mee, de fabrieks radio cd loopsysteem, wil wel eens slecht worden, als de cd er langzaam ingaat of hapert,dan moet het loopsysteem worden vervangen kost 100 euro, of een andere radio, maar dan ben je de stuurbediening kwijt, of een nog duurdere uitgave.maak een ruime proefrit en wees bedacht op kraakjes, van bv achterbrug of je stoel.
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het eerst model is in elk geval een stukje luxer uitgerust.
Maar hier lijkt wel een soort aftermarked achterruit rij sensor systeem opgezet te zijn. Ik zou in elk geval even bij de achter bumper kijken of dat er allemaal een beetje netjes uit ziet.
Verder nep pedalen en geen originele wieldoppen, maar dat mag natuurlijk geen probleem zijn.
De 2de is een coupé, hier zitten wel andere stoelen in dan bij een berline, persoonlijk vind ik ze wat beter zitten omdat ze wat smaller zijn. Maar dat zal een kwestie van smaak zijn.
Verder staat er bij de 2de vermeld dat er een boordcomputer in zit, dat is in elk geval niet zo
Voor het prijsverschil heb je bij de eerste flink wat meer luxe, automatische airco, cruise control, radiobediening bij het stuur etc.
Misschien een idee om ze beide even te bekijken en even een stukje te rijden
Het blijft natuurlijk altijd wel een beetje een gok en een kwestie van persoonlijke smaak.
1e: word melding gemaakt dat de distributieriem is vervangen, dealeronderhouden + onderhoudsboekjes aanwezig dus dan moet je terug kunnen vinden bij welke km stand en hoe lang het geleden is (vaak ook op sticker op de motor) als dit niet heel lang geleden is en er niet veel km sinds mee gemaakt zijn dan is dit wel een pluspunt in mijn ogen.
EBD (=veiligheid), Cruise control, warmtewerende vooruit, velours bekleding, 5 deurs vind ik een pro.
Airco handgeregeld zo te zien en geen extra afleverkosten.
Deze auto maakt op mij wel een redelijk nette indruk
2e: nieuwe koppeling is pro. Geen EBD, geen airco volgens mij, en ik weet niet of het lichtval op de foto is maar de bekleding links op het zitvlak van de bestuurdersstoel lijkt wel stuk. Pookknop niet origineel, maar dat mag niets uitmaken. Let op of je iets van de distributieriem kunt achterhalen.
En ik weet het, heel persoonlijk, de bekleding is niet velours en spuuglelijk in mijn ogen
Persoonlijk vind de vraagprijs voor beiden gezien de km stand aan de hoge kant, vraagprijs van de mijne was 2750 eur (weliswaar geen 1.6-16v maar een 1.4) van sep 2001 met 84.000 (gegarandeerde) km maar wel de nodige luxe aan boord.
Succes!
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Volgens ligt de 1.4 wel wat minder lekker in de markt dan een 1.6 16v
Hiervoor heb ik er ook 1 gehad, ik zou niet graag terug gaan.
Eigenlijk vind ik de 1.6 16v ook al niet spannend, maar voldoet wel voor dagelijks vervoer.
Zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben, maar een paar honderd euro verschil en dik 100.000 minder is toch wel een aparte verhouding. Wie weet heb ik eindelijk eens een goede deal gemaakt met de aanschaf van een auto. Heb ook nog weten af te dwingen dat de distributieriem en waterpomp vernieuwd zijn, kreeg zelfs ongevraagd de oude onderdelen mee
Voor mijn gebruik, voornamelijk stad en woon werkverkeer (30km per dag) is de 1.4 goed genoeg, dat maakte de beslissing ook wel makkelijker. Heb eerder ook nog 6 jaar een 1.6 8v op LPG G3 gereden, gekocht met 116.000 op de teller en van de hand gedaan bij de 300.000. (de wagen wilde toen bijna niet meer starten en viel regelmatig stil tijdens rijden, dit was typisch zo’n we moeten van alles testen en maar zien of het werkt situatie).
Verschil in vermogen tussen die 1.6 en 1.4 heb ik nog niet kunnen merken, dus in mijn beleving mis ik niets. Ik verwacht wel dat je een duidelijk verschil merkt tussen 1.4 en 1.6-16v merkt.
Wel grappig is dat ik zie via RDW kentekencheck dat mijn ouwe 1.6 nog steeds ergens in NL rond kart.