Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Kan juist op LPG, beter dan het originele systeem.
Mooie waardes Harry!
Ik ben benieuwd naar de verbruikscijfers in de praktijk de komende weken
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Heel mooi heel mooi.
Dat je het op het net hebt gezet,ik kan wel roepen ziet er goed uit.
Maar ik denk dat ik ,net als meerdere mensen hier wel wat meer uitleg behoef tenopzichte van die leuke lijntjes.
Vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Het klinkt heel interessant, wat betreft betrouwbaarheid en verbruik. Maar de grote vraag is wat kost zo iets en wat als het systeem faalt, is dit specialisten werk of kan je er in iedere garage mee terecht?
Jan
J v Heel schreef:Het klinkt heel interessant, wat betreft betrouwbaarheid en verbruik. Maar de grote vraag is wat kost zo iets en wat als het systeem faalt, is dit specialisten werk of kan je er in iedere garage mee terecht?
Jan
Betrouwbaar is het zeker Evert-Jan c.q sans-pareil rijdt(scheurt)er al een poos mee rond.
Het inbouwen is niet goedkoop voor een GTI en T1 zijn er meer aanpassingen nodig dan voor een T2 v.z.v ik het heb begrepen maar op den duur ben je goedkoper uit.
Mijn computermap berust in dit geval bij v.d.Laan die heeft het ingebouwd.(rechtstreeks van het tuningbedrijf)
Voor exacte prijzen kan je beter E.J contacten maar globaal is het rond de Eur 2900,00
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Duurder omdat er o.a. een intercooler bij moet die de T2 standaard al heeft.
F.SvM schreef:Heel mooi heel mooi.
Dat je het op het net hebt gezet,ik kan wel roepen ziet er goed uit.
Maar ik denk dat ik ,net als meerdere mensen hier wel wat meer uitleg behoef tenopzichte van die leuke lijntjes.Vriendelijke groet frank
Dit was op verzoek van Yuri (waterman) die was benieuwd naar de grafieken en is ook voor hem bedoeld.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Arjan Verkade schreef:Kan juist op LPG, beter dan het originele systeem.
Mooie waardes Harry!
Ik ben benieuwd naar de verbruikscijfers in de praktijk de komende weken
Ik ook Arjan, ik blijf het testen mocht het veranderen hoor je het ook.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Uitdraai van mijn SM, voor we met de sproeiers zijn gaan spelen:
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
En nu nadat je de sproeiers hebt afgesteld ( graag grafiek en uit leg wat je ziet )
Dank U
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
harry45 schreef:F.SvM schreef:Heel mooi heel mooi.
Dat je het op het net hebt gezet,ik kan wel roepen ziet er goed uit.
Maar ik denk dat ik ,net als meerdere mensen hier wel wat meer uitleg behoef tenopzichte van die leuke lijntjes.Vriendelijke groet frank
Dit was op verzoek van Yuri (waterman) die was benieuwd naar de grafieken en is ook voor hem bedoeld.
Harry
Dat snap ik maar kun je misschien wat uitleg bij ieder grafiekje zetten ,dan snappen niet alleen E.J en Yuri
Het ,
Alvast bedankt
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
@ Yuri; dat ziet er goed uit mooie opbouw 180 Pk mooi hoor.
Ben benieuwd wat je nog meer uithaald aan pk en nm.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
F.SvM schreef:Dat snap ik maar kun je misschien wat uitleg bij ieder grafiekje zetten ,dan snappen niet alleen E.J en Yuri
Het ,Alvast bedankt
Je krijgt uitleg maar ik schuif het even door naar morgen, goed?
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Alvast bedankt ,en morgen wachten we rustig af.
Alvast bedankt
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Dit is een beetje de grafiek die je altijd in autotijdschriften ziet. Links staat de Nm verdeling (koppel) en rechts het vermogen. Er staan 2 lijnen op de gemiddelde grafiek, een voor koppel, die moet je links aflezen en een voor vermogen die moet je rechts aflezen. Als er geen legenda bij staan, dan kan je er eigenlijk altijd vanuitgaan dat koppel eerder piekt dan vermogen. Linker piek is dus de koppel lijn, rechter piek is dus de vermogens lijn (globale stelregel). Bij Yuri is de stippellijn koppel, en de andere vermogen, en dan zou ik zeggen 2 metingen van elk. Bij de grafiek van Harry gaat de algemene stelregel op.
Vertaald, de kar van Waterman piekt met ongeveer 250Nm rond de 2300tpm, en zakt langzaam tot zo’n 200Nm bij 6100tpm. Dat is een prachtige koppelcurve eigenlijk, zeker voor een ongeblazen motor. Max vermogen van ~180pk bij 5600tpm. Maar die piekwaardes heb je natuurlijk geen grafiek voor nodig, de grafiek is voornamelijk mooi om je inzicht te geven over welk toerenbereik er nuttig koppel en vermogen aanwezig is.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
F.SvM schreef:En nu nadat je de sproeiers hebt afgesteld ( graag grafiek en uit leg wat je ziet )
Dank U
Ik heb er een zooitje andere sproeiers in gezet, nu 190 pk en ca 265 nm koppel. Grafiek moet ik zoeken en daar heb ik geen zin in
De lijn die je onder in mijn grafiek ziet, in de kleine kolom, is de lambda waarde. Dus: hoe arm, of hoe rijk, de motor loopt. Je ziet dat hij met de oude sproeiers erg rijk liep (lage lambdawaarde. Met de nieuwe sproeierbezetting hebben we die lambdawaarde veel meer in de buurt van de 0,9 gekregen. Met VEMS kan je dat écht perfect voor elkaar krijgen, iets wat je met carbu’s nooit zal lukken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste