33 van de 43
« Eerste  < Vorige 31 32 33 34 35 Volgende >  Laatste »
   
Harry’s CX 25 GTi Turbo2 Vems “la Femme Fatale”
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 december 2011 11:05 AM
  [ # 481 ]
waterman schreef:

[ Met de nieuwe sproeierbezetting hebben we die lambdawaarde veel meer in de buurt van de 0,9 gekregen. Met VEMS kan je dat écht perfect voor elkaar krijgen, iets wat je met carbu’s nooit zal lukken.

En ook niet met de Djet of met de Ljet…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 01 december 2011 11:12 AM
  [ # 482 ]
J v Heel schreef:

Het klinkt heel interessant, wat betreft betrouwbaarheid en verbruik. Maar de grote vraag is wat kost zo iets en wat als het systeem faalt, is dit specialisten werk of kan je er in iedere garage mee terecht?

Jan

Ik heb nog nooit enige storing gehad aan het kastje. Ik heb de eerste keer zelf mijn draadboom gebouwd en hier en daar sommige dingen die ik meteen had moeten solderen gewoon samen geknepen. Dat heb ik later gemerkt, maar is natuurlijk eigenlijk geen tekortkoming van het systeem, eerder van mezelf.

Componenten zijn gewoon standaard moderne sensoren en dergelijke, die kunnen natuurlijk net zo goed stuk als op elke andere auto, maar het feit dat ze gewoon nieuw zijn geeft ze meestal toch wel een aardige levensduur. Zoals gezegd, het grote voordeel wat je hebt is wel gewoon dat alles nieuw is. Belangrijke sensors zijn niet 20 jaar oud en de kabelboom is ook helemaal nieuw met waterdichte stekkers waar citroen vroeger niet aan deed. De originele citroen kabelboom geeft op deze leeftijd problemen, een volledig nieuwe kabelboom zal weer jaren mee kunnen. Je kan zelf met je laptop rondkijken in de VEMS, en dingen veranderen, maar je hebt natuurlijk wel wat zelfstudie nodig om te begrijpen wat wat is. Je zou natuurlijk zelfs met een remote desktop over internet iemand anders in je VEMS kunnen laten kijken als je ergens staat.

Zelf heb ik denk ik iets van 40,000km gereden met mijn VEMS, misschien zelfs iets meer. Dat is volledig storingsvrij geweest. Alle problemen die ik heb gehad zijn te herleiden tot configuratie of mijn eigen fouten. Dat vind ik een hele aardige score, nog los van het feit dat mijn CX een beetje vooruit komt.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 01 december 2011 11:19 AM
  [ # 483 ]
bogaard77 schreef:
waterman schreef:

[ Met de nieuwe sproeierbezetting hebben we die lambdawaarde veel meer in de buurt van de 0,9 gekregen. Met VEMS kan je dat écht perfect voor elkaar krijgen, iets wat je met carbu’s nooit zal lukken.

En ook niet met de Djet of met de Ljet…

De voordelen gaan nog iets verder dan alleen volledige controle over het brandstofmengsel. Je hebt ook volledige controle over het ontstekingstijdstip, je bent dus niet afhankelijk van 40 jaar oude veertjes voor hoeveel centrifugaalvervroeging er is, en je kan met programeerbaar management ook gewoon ingrijpen in de curve als je toch ergens een niet lineaire vervroegingscurve nodig blijkt te hebben.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 december 2011 11:30 AM
  [ # 484 ]

Kan je ook de halve hoeveelheid RPM pulsen uit de VEMS trekken voor de originele SM toerenteller? Of blijft de vdL weerstand erin?
Smile

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 01 december 2011 03:24 PM
  [ # 485 ]

De VEMS kan hem gewoon op hoogspanning aansturen. Ik zelf ga het met 6 bobines doen, en dan mag de VEMS de toerenteller aansturen, en die kan je gewoon vertellen wat de verhouding pulsen:omwentelingen moet zijn.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 december 2011 07:05 PM
  [ # 486 ]
sans-pareil schreef:

Ik heb de eerste keer zelf mijn draadboom gebouwd en hier en daar sommige dingen die ik meteen had moeten solderen gewoon samen geknepen. Dat heb ik later gemerkt, maar is natuurlijk eigenlijk geen tekortkoming van het systeem, eerder van mezelf.

Toch opmerkelijk dat sommige bewerken dat soldeerverbindingen juist niet in een auto thuis horen.
Doordat ze constant in beweging zijn er een scheur onstaan wat natuurlijk voor lastige storingen zorgt.

Aan de andere kant zijn printplaten ook gesoldeerd.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 01 december 2011 07:16 PM
  [ # 487 ]

Volgens mij hangt het er maar net vanaf hoe het opgehangen is, en je zou ook nog een argument kunnen maken voor diverse verschillende soorten soldeer. De achterschermen van een CX zijn bijvoorbeeld deels getinsoldeerd. Dat zit hard aan de carrosserie vast en moet dragende krachten verwerken, als dat niet scheurt na 450,000km , dan lijkt het mij dat een bij een redelijk los opgehangen draadverbinding dat gevaar ook nogal ver weg ligt.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 december 2011 07:23 PM
  [ # 488 ]

Ik denk ook wel dat de waarheid ergens in het midden ligt.

Ik dacht dat de discussie toen in het DS3 gedeelte hier stond ergens.

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 01 december 2011 11:08 PM
  [ # 489 ]
harry45 schreef:
F.SvM schreef:

Dat snap ik maar kun je misschien wat uitleg bij ieder grafiekje zetten ,dan snappen niet alleen E.J en Yuri
Het ,

Alvast bedankt

Je krijgt uitleg maar ik schuif het even door naar morgen, goed?


Harry

Ik lees dat S.P het al heeft verwoord, maar voor grafiek 3 even een nadere uitleg; de blauwe lijn is de turbodruk die zoals je ziet eerst even een dipje maakt( hoort niet komt een ander app voor, schrik niet van een Audi 5 past ook nog)daarna gaat de curve vrij steil omhoog dus heel snel vermogen t.o.v. weinig PK bij plm 3500 rpm wordt de lijn korzelig op het punt waar deze de groene lijn passeert en een beetje wegzakt is het niet helemaal correct, meestal een slappe veer in de wastegate, dit kan en moet beter.
Zoals je ziet kun je toch een hoop te weten komen over hoe je motor functioneert.

Harry

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 december 2011 11:32 PM
  [ # 490 ]

bij lood/tin soldeer (printjes, draadjes) moet je er voor zorgen dat de draad niet kan bewegen tov de printplaat. Tin soldeer / hardsoldeer van plaatwerk is heet anders en is vooral op schuifkrachen belast.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 22 december 2011 12:44 PM
  [ # 491 ]

Volgens mij staan de scans ook al ergens, maar hier zijn de screenshots van de dyno output nog even voor de volledigheid.

Afbeelding Bijlagen
harry-motor-pk-vs-koppel-2_sm.jpgharry-motor-pk-vs-koppel_sm.jpgharry-wiel-pk-vs-turbodruk_sm.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 28 januari 2012 09:05 PM
  [ # 492 ]

knuffel Afgelopen week een boostcontrol in laten bouwen bij v.d.Laan.
E.J heeft het ingeregeld op de V.E.M.S met zijn laptop en ik moet zeggen een wereld van verschil.
Vanmiddag een rit gemaakt eerst rustig aan, daarna eens uitgeprobeerd wat het verschil is in mijn optiek, nou, dat is niet missellijk, b.v je rijdt in de derde versnelling ongeveer 40 km dan zoeft het als een CX heerlijk en ontspannend maar, als je het gaspendaal intrapt wordt je gelanceerd, allemachtig wat een bruut geweld je wordt compleet in je stoel gedrukt, onder de motorkap hoor je een geluid alsof er een turbine aan het werk is ( raceauto geluid )de versnelling gaat maar door, de dubbele valve ontlaadt steeds zodat de turbo veel sneller en meer druk in cylinders kan opbouwen. ( de mogelijkheden zijn nog niet uitgeput )
Ik heb niet naar snelheid en toerenbereik gekeken, heb alleen maar genoten, maar het was zeker veel te hard. police

clap Harry

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 28 januari 2012 09:42 PM
  [ # 493 ]

Klinkt bijzonder aantrekkelijk. Kan je al wat meer zeggen over het gemiddelde verbruik?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 januari 2012 09:46 PM
  [ # 494 ]

Goed bezig harry!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 28 januari 2012 09:53 PM
  [ # 495 ]
harry45 schreef:

Ik heb niet naar snelheid en toerenbereik gekeken, heb alleen maar genoten, maar het was zeker veel te hard. police

Harry, Je bent “lekker” slecht bezig tongue wink Mr. Green

Profiel  
 
 
33 van de 43
« Eerste  < Vorige 31 32 33 34 35 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook