Tussen lager heb ik net laten vervangen bij Beers. Ik had een wat zoemend geluid waarvan ik me eerst nog afvroeg of het de wind was… Toen er plots een lekker taktaktak geluidje beijkwam de wagen direct bij Beers geparkeerd.
Volgens Beers was ik er op tijd bij. Ze kwamen ze ook wel tegen dat de boel echt compleet eronder uit was gedonderd…
Valt in kosten reuze mee hoor. Iets tegen de 200 euro incl. alles. Voor dat geld zou je eigenlijk zelf er niet eens aan beginnen.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Ik heb net de zomerbanden weer terug gezet, maar het geluid bleef. Dat kan ik dus ook weer uitsluiten.
Gompy was bij jouw het geluid er altijd, of afhankelijk van of je een bocht maakte naar de een of andere kant, of rechtdoor? Ik wil de kans op voor niets vervangen uiteraard zo klein mogelijk houden, o.a. omdat het (bij)vullen van de bakolie volgens mij weer een lekker klusje is. Kan je weer zo lekker bij.
Weet iemand of een rechter aandrijfas van een TCT in een V6 past? In service.citroen zijn de nummers anders, maar wat is echt het verschil?
Zou te weinig bakolie zo’n geluid kunnen veroorzaken?
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Ik zou je niet kunnen zeggen of een TCT aandrijfas in een V6 past (maar onze vriend Matthijs weet dat uit z’n hoofd!), maar als het goed is moet ik nog wel passende aandrijfas hebben liggen.
Jammer dat je er zoveel werk mee hebt. Maar zo gaat dat soms bij onze bakken. But then again: als het weer opgelost is, ben je het alweer snel vergeten door de ‘driving experience’ !
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…
Dat geluid was er bij mij constant. Dat zingen van een lager komt er echter heeeel geleidelijk in. Steeds een beetje meer totdat je snapt dat het niet de wind is. Vlak nadat ik zoiets had van hummm, er klopt iets niet had ik op een bepaald moment dat er een soort tsjak tsjak tsjak geluid bij kwam. Voor bij de laatste kou ‘s-morgens. Ik heb er toen uit nood nog 1 dag mee gereden maar max 90 en toen aan de kant gezet en de 16v gepakt.
beers liet me het lager zien dat eruit was gekomen, dat was niet fris hoor. Henk daar gaf aan dat het best tricky zou zijn om er te lang mee door te rijden. Als het vastslaat kan de steun waas de boel in zit volgens hem afbreken. Geen idee hoe dat er allemaal uit ziet maar hij had het al mee gemaakt.
Ik was iig op tijd en tsja, ik kan niet in de portefeuille van een ander kijken, maar voor die 185-200 euro bracht ik de boel gewoon weg.
Bij bochten etc merkte ik er overigens niet van. Althans, niet meer of minder. Wel merkte ik vlak voor het tsjak tsjak geluid dat bij acceleratie er een fibratie door de auto ging.
Hoe het komt, geen idee. Ze hebben de overigens lagers nauwkeurig onderzocht en alles was ok.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Citroën-das-pas-fën schreef:Ik zou je niet kunnen zeggen of een TCT aandrijfas in een V6 past (maar onze vriend Matthijs weet dat uit z’n hoofd!), maar als het goed is moet ik nog wel passende aandrijfas hebben liggen.
Jammer dat je er zoveel werk mee hebt. Maar zo gaat dat soms bij onze bakken. But then again: als het weer opgelost is, ben je het alweer snel vergeten door de ‘driving experience’ !
Ik heb nu een TCT-as van Matthijs achterin liggen. Op het oog schijnt er geen verschil met een V6-as te zijn, maar ja, ze hebben niet voor niets andere onderdeelnummers denk ik dan.
Ik zal ook Dibert in Borculo eens bellen. Horen of hij ook aan het tussenlager denkt en voor welke prijs hij het kan vervangen. Ik moet toch een afspraak maken voor een APK binnenkort.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Goede gasten daar bij van Beers!! ik doe al mn APKs daar! En werk aan de SM van Huib van Beers!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Goede gasten daar bij van Beers!! ik doe al mn APKs daar! En werk aan de SM van Huib van Beers!
Dat wil ik bij deze even onderstrepen met een dikke stift!
Ze houden daar van auto’s en ook van doorrijden… Kwam de monteurs onlangs op de A2 richting Utrecht tegen. Die jongens weten waar het gaspedaal zit hoor
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Is helaas wel een beetje ver bij Deventer vandaan.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Dilbert, Borculo das toch ergens bij Deventer in de buurt ? kan dit ook zonder enig probleem hoor.
gewoon lekker uitbesteden. Nu een dergelijk klusje te doen op bokjes in de kou… lijkt me echt helemaal niets.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Kou valt wel mee. Ik heb een redelijke ruime box met elektrische kacheltjes.
Heb ze net gebeld, hun ervaring was toch echt dat een brak tussenlager altijd te horen is, niet afhankelijk van links, rechts of rechtdoor. Over een paar weken gaat ze daarheen voor de APK en dan kijken ze hier ook naar. Mogelijk toch een lager aan de rechterzijde, ondanks dat er geen speling te voelen is. Ze persen er een nieuw lager in, 2 uurtjes werk. Daar kan ik geen fusée voor vervangen. En dat voorkomt ook weer gelul met die ABS sensor.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Citroën-das-pas-fën schreef:Ik zou je niet kunnen zeggen of een TCT aandrijfas in een V6 past (maar onze vriend Matthijs weet dat uit z’n hoofd!), maar als het goed is moet ik nog wel passende aandrijfas hebben liggen.
Jammer dat je er zoveel werk mee hebt. Maar zo gaat dat soms bij onze bakken. But then again: als het weer opgelost is, ben je het alweer snel vergeten door de ‘driving experience’ !
Die aandrijfassen zitten niet aan de motor maar aan de bak.Dus het past.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Ware het niet dat een TCT een andere bak heeft dan een V6. Ik heb het hier alleen maar gehad over TCT vs. V6 omdat dat meer mensen wat zegt, dan ME-bak vs. MG-bak.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Het enige verschil zit de overbrengingsverhoudingen. Gewoon uitwisselbaar, scheelt je hier en daar een paar toeren. Of je nou in 9,7 of in 9,9 sec op de honderd zit, mij kan dat weinig schelen.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jan, de bak van een TCT is echt wel een beetje anders dan die van een V6. Die van een Tct past ook écht niet op een V6..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Waar precies gaat dat dan mis?
Ik zie (zonder te meten) geen verschil.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop