2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
stuurbekrachtiging loopt zwaar
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 01 december 2011 01:59 PM
  [ # 16 ]

positiefs over een Citroenproduct

O ja wel hoor.
Kijk maar eens naar de testen van de Autokampioen.
En Autovisie schreef eens over een GSA: ‘een paleisje op wielen’. Ze voegde er wel meetn bij dat paleisjes wel eens onhandig kunnen zijn Wink

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
Falk
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007

- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Gepost: 01 december 2011 02:36 PM
  [ # 17 ]

Het kan natuurlijk ook je drukregelaar zijn. De veer die daar in zit heeft ook niet het eeuwige leven!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 december 2011 03:50 PM
  [ # 18 ]

Precies! daarom is zo’n test met manometer zo leerzaam. Mijn pomp sloeg om de 5 seconden aan EN de druk kwam tot 140 bar of zo.. Hoort toch wel 175 minimaal te zijn.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 01 december 2011 04:06 PM
  [ # 19 ]

Hoe sluit je zo’n manometer handig aan eigenlijk?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 december 2011 04:38 PM
  [ # 20 ]

Ik heb een T-stukje genomen en zet em tussen de regelaar en de dunne leiding.
Dus: regelaar-kort stukje leiding(10 cm)- T-stuk - dunne leiding de auto in.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
dennisvandalen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 59
Geregistreerd: 27-03-2011

Gepost: 01 december 2011 06:46 PM
  [ # 21 ]

Dank voor al jullie reacties. Ik heb al een afspraak met Chyparse die mijn bollen gaat meten/vervangen/vullen/controleren (niet noodzakelijk in die volgorde). Mocht het stuur’probleem’ dan bljven dan loop ik stuk voor stuk de mogelijkheden na die jullie geopperd hebben. Fijn te weten dat het wellicht opgelost is met groot onderhoud aan de hydroliek. Wat er daarna komt zien we dan wel weer. Veel dank voor al jullie wijze raad!

Groet, Dennis

Dennis van Dalen
CX 2400 Pallas E.I. C-Matic 1978
Ami6 break 1966
ex Mehari 1976

Profiel  
 
Gepost: 01 december 2011 07:28 PM
  [ # 22 ]

Maar filters schoonmaken kun je zelf al doen, in elk geval die in het voorraadvat.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 december 2011 08:33 PM
  [ # 23 ]
maartens schreef:

- LHM filtertje van de diravi schoonmaken

Is dat het filtertje wat op het schutbord zit. Ik heb daar eens vreselijk mee zitten kloten omdat ik idd zeker wilde zijn dat alle filters schoon waren.
Kreeg het ding niet meer terug op zijn plaats. (bleek ook nog eens dat het filter helemaal schoon was).

Waar zit dat filter precies?

En hoe kom je daarbij? Heel af en toe heb ik dat mijn Diravi blijft “hangen” voordat ik verder ga kijken wil ik ook wel eens dat filter bekijken en schoonmaken.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 01 december 2011 10:24 PM
  [ # 24 ]

ben ook wel benieuwd waar dat filter zit… filters voorraadvat zijn 3 jaar geleden proper gekuist, verse LHM ect, maar ik wist niet dat de Diravi ook een filter had. (en het stuur zou soms ook eens wat ‘traag’ durven zijn…)

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 01 december 2011 11:02 PM
  [ # 25 ]

Nou ja - ik merk de beperking van de Diravi ook hoor. Zachtjes rollend op de koppeling zonder gas (stationair draaiende motor) komt er stevig aan het stuur zwengelend een moment dat het stuur minder vlot rond wil. Maar goed, ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de filters. (Waarom wist ik die in de DS wel te zitten en ben ik bij de CX nog niet op zoek geweest?)

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 01 december 2011 11:11 PM
  [ # 26 ]

Achter en onder het reservewiel op het schutbord zit een filter verstopt in een wartel. Je ziet een pijp een u bocht maken. Ik zal er dit weekend wel een foto van maken. Maar nogmaals…. Ik kreeg de leiding er weer moeilijk op en het filtertje was helemaal schoon.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 02 december 2011 10:51 AM
  [ # 27 ]

Rechts onder zie je een leiding die een u bocht maakt en in een wartel verdwijnt. Daar zit een filter in.

Maak niet de fout die ik maakte door de u bocht iets te verbuigen. Je krijgt het ding niet meer gemonteerd.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 december 2011 07:46 PM
  [ # 28 ]

Volgens mij heb ik dat wel eens zien zitten daar.

Is dat het een HD leiding? Dan kan je er alleen aan werken als de druk er volledig af is?

Profiel  
 
dennisvandalen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 59
Geregistreerd: 27-03-2011

Gepost: 18 december 2011 07:02 PM
  [ # 29 ]

Bij Chyparse geweest. Bollen ok en op druk gebracht. Erg leuk bedrijf trouwens! Nu blijft de cx trouwens wel een week ‘hoog’ staan. Voor het vullen zakte ie met een nacht helemaal naar beneden… LHM is vervangen, filters in het voorraadvat zijn schoongemaakt. En de Diravi draait nog steeds erg zwaar… ik heb al gelezen over 3 filters die schoongemaakt moeten worden, Ik heb gelezen over een pomp… Wat is na het vullen/controleren van de bollen de volgende logische stap om de Diravi te verbeteren?

Dennis van Dalen
CX 2400 Pallas E.I. C-Matic 1978
Ami6 break 1966
ex Mehari 1976

Profiel  
 
Gepost: 18 december 2011 07:34 PM
  [ # 30 ]

Het probleem zou, zoals al eerder gesuggereerd werd, ook in het stuurhuis zelf kunnen zitten.
Of de centrifugaalregelaar is niet oké, al manifesteert dat laatste zich meestal in superlicht sturen op hoge snelheden in plaats van andersom.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook