Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Er is hooguit kans op lekkage van allerlei rubbers, keringen en pakkingen (verdroogd), denk ik. Je merkt het gauw genoeg als er van alles uit begint te lopen . Gauw uitzetten in dat geval, dan loopt er nog niets in de soep. Ben benieuwd!
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Leuk project Marcel,
alleen zou ik er ff nieuwe olie, bougie’s in doen en ff kijken of de distributieriem niet ernstig verdroogt is en mischien toch maar eerst vv voor je hem start want tja vv moet je hem zowiezo en als ie breekt raakt waarschijnlijk een of twee of drie etc kleppen de zuiger, tenzij de afstand zuiger klep groot genoeg is maar dat week ik niet van dit blok.
en dat starten kan niet veel zijn als ie vonkt en benzine heeft.
Succes
MArk
CX 2000 pallas ‘78
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Distributie stond al op het program, toch? Meteen rest even nalopen als je toch aan het opereren bent, lijkt me.
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
Totaal aantal Berichten: 2128
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
je hebt een reserve blokje liggen, dus wat kan je gebeuren. Onderdelen die je op de plank hebt liggen gaan nooit kapot toch?
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011
- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Gefeliciteerd met je aanwinst. Hopelijk heb je er veel plezier aan.
Als je er toch nieuwe pitten in zet, spuit ff een beetje kruipolie in de cilinder en laat het ff inweken. (Rookt lekker als tie toch aanslaat), maar zorgt er voornamelijk voor dat mogelijk vastklevende zuigerveren los komen van de cilinder wand. En ja de distributieriem zou ik toch ook even nakijken. En mocht de auto niet aanslaan op benzine, zou je het op startpiloot kunnen proberen.
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Vandaag eindelijk tijd om eens echt onder de kap te kijken. Alles ziet er gewoon netjes uit. Water, olie, riempjes, bedrading, check!
Carburateur had 1 dingetje/stangetje wat los hing:
Dat provisorisch vastgezet en de accu aangesloten.
En jawel na wat starten gewoon aanslaan!!!
Even laten draaien en madame kwam netjes omhoog
Het sputtert allemaal nog een beetje zoiets als 3 pitten maar het loopt op de ouwe peut
Na afzetten van de motor lekt er alleen een beetje motorolie van het subframe.
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Totaal aantal Berichten: 2128
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Hahahahaha, geweldig. Strakke actie Marcel! Goed gewerkt en heel netjes ingekocht
Mocht je nog eens tegen zoiets aanlopen houd ik me aanbevolen…....
Totaal aantal Berichten: 10348
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
En die stond jaren stil vanwege niet starten???
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Yep, de eigenaar had m 9 jaar geleden met een startprobleem weggezet. Zo van de garage komt er niet uit en daar kijk ik zelf nog wel eens naar…
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Zie je nou, zei ik toch!
Goed gedaan! (wat heb je eigenlijk gedaan?)
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Nou ja dat stangetje dus… Weet iemand of dat ook werkelijk de oorzaak kan zijn?
Wat doe ik nu met de benzine die nog in de tank zit? Bijmengen met verse of alles eruit en verse erin?
Welke olie is het beste? Mineraal of halfsyntheet?
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Deze slag is alvast binnen, super! Blijf alert, zou ik zeggen. Ooit heb ik ook zo’n schuurvondst gekocht (mijn eerste CX, een 25 GTI uit ‘88), die startte ook vrij snel. Binnen de kortste keren was de koppakking echter naar de vaantjes…
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
marcelka schreef:Nou ja dat stangetje dus… Weet iemand of dat ook werkelijk de oorzaak kan zijn?
Wat doe ik nu met de benzine die nog in de tank zit? Bijmengen met verse of alles eruit en verse erin?
Welke olie is het beste? Mineraal of halfsyntheet?
Vullen met 15W40 = halfsynthetisch.
Benzine zou ik aftappen (plugje onderin de tank), leidingen ook zoveel je kunt en dan nieuwe benzineslangen monteren en grondig de carb reinigen en direct verse benzine laten aanzuigen. Dat is de beste methode. Zet even liefst ook even een los universeel benzinefiltertje tussen pomp en carburateur.
Koelsysteem ook grondig doorspoelen, anders krijg je wellicht wat HvdL beschrijft.
Nouja, ik denk dat dit voor jou een logisch verhaal is, want het is niet je eerste CX.
Edit: dat stangetje… zit verbonden met het acceleratiemembraan. Zorgt voor extra peut als je flink gasgeeft. Het lijkt me stug dat hij daardoor niet start, hooguit scheelt het power.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
marcelka schreef:Nou ja dat stangetje dus… Weet iemand of dat ook werkelijk de oorzaak kan zijn?
Dat stangetje had je toch aan de + van de accu gehangen ? dan is het de afsluitspoel voor de benzine toevoer en als er geen spanning opstaat sluit ie dus logiscg dat ie niet start als er geen spanning op staat.
edit: oh stom ik lees net dat je het stangetje hand vastgezet en de accu aangeloten, maar iig mooi dat ie loopt.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
gefeliciteerd met de cx veel plezier er mee