Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Handig foto’s om eens te zien hoe dat nu zit
Daar zit zeker een hoop troep op die connectoren…
Heb je er nu wel nieuw vet op gedaan. Wat kan je daarvoor gebruiken? Vaseline?
Lekker gebeun aan die stekker weer!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
maartens schreef:
Gescheurd
Balg eruit. helemaal doorgeknipt. Stuk PVC pijp erin geduwd. Mevrouw wil nu wel weer lopen. Garage in. Deur dicht. Ze zoekt het maar uit.
hehehe, herkenbaar maar je kan ze toch niet missen hoor, straks ben je er weer mee bezig, hahaha en ach, das toch maar een klein werkje erbij, nieuwe luchtslang
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
idd herkenbaar. heb em toen dicht getapet om thuis te komen.
houd je bezig
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 1060
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Zojuist de laatste(!) luchtbalg bij Leo gekocht (thx Leontien).
Ik ben dus bang dat de voorraad een keer opraakt.
Ik begrijp dat ook dieselturbo’s een tekort aan slangen krijgt.
Daarbij komt dat we een oude gescheurde slang vervangen door een (andere) oude (nog) niet gescheurde slang. Het blijft een oud ding die al de nodige kms achter de rug heeft.
Ik denk dat het tijd wordt om eens te gaan bedenken hoe we deze kunnen gaan namaken oid.
Een beetje rondsurfend zie ik dat je slangen ed kunt laten namaken.
http://www.technirub.nl/assortiment/gebogen_water_radiator_slangen/water_radiator_slangen_index.asp.
Gezien de vraagprijzen voor deze luchtbalgen >E50,—lijkt me dat dit als snel rendabel moet kunnen zijn.
Eigenlijk zouden we een marktonderzoek moeten doen…
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
leuke site - creatief met rubber !
hier balgen / bochten.
deze zijn van een neopreen rubber. zou dat goed blijven ?
maar zeker iets om over na te denken voor productie van slijtage delen, zoals de bekende radiator slangen, en deze inlaat delen (als Gates of een andere niet iets heeft).
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 15-12-2010
- CX CX25GTI automaat type 2
vd Laan in Abbenes heeft die glazen gewoon liggen, had er ook een nodig nadat iemand met achteruit parkeren hem kapot had gereden, ook met verstraler
Totaal aantal Berichten: 1060
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Ik heb het glas inmiddels gevonden en gemonteerd. De lampen zitten er in en zijn aangesloten.
Vanavond het ‘rekje’ van de bobines aangepast zoals beschreven door
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/169217/P15/#415742
Straks mijn andere bobines erin.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 1060
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Dit weekend was ik even met La CX op pad geweest. Met een nieuwe luchtbalg, gestelde kleppen, andere bougies loopt ze al een stuk beter en rustiger.
Ik vervang nog de bobines en misschien plaats ik nog (voor de zekerheid) 2 nieuwe bdp sensoren (type Ford Escort) en dan sluit ik het hoofdstuk over het onregelmatig lopen af.
Dit weekend heeft mijn gasveer van de kofferklep weer de moed opgegevn. Dit is de derde al
De kracht wordt minder en nu valt de klep weer steeds dicht.
Na twee keer een tweede handsje te hebben geplaatst wil ik nu een nieuwe.
Dit zijn redelijke standaard onderdelen.
Weet iemand welke ik moet hebben? Welke druk/lengte?
M.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Naar de Beunzan of andere goeie automaterialenzaak gaan en vragen om nummertje 87103806.
Prijs is ergens rond de € 35 ex. BTW. Uitwerpkracht = 320 Nm, slag = 250 mm
Wees maar ‘blij’, van een Break zijn ze een stukje duurder, je hebt er 2 nodig en ALTIJD zijn ze lam (en da’s een gewicht, zo’n grote klep omhoog houden).
Kun je je voorstellen hoezeer ik door het dolle was toen die zware achterklep op mijn nieuwe Pekelbreak als als een malle omhoog schoot toen ‘m voor het eerst opende?
Succes!!
Léo
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Leontien, even off-topic, maar wat is bij de beunzan het nummer voor de gasveren van de klep van een sm?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
die van een sm zijn moeilijker te krijgen heb ik gehoord, het is blijkbaar ook geen standaardmaat
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Blijkbaar ja, want ik kan het Citroën-nummer niet omnummeren naar een algemener nummer, zoal dat bij de CX wel kan.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ik weet dat de duitse club ze na heeft laten maken.
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
La Léo schreef:Naar de Beunzan of andere goeie automaterialenzaak gaan en vragen om nummertje 87103806.
Prijs is ergens rond de € 35 ex. BTW. Uitwerpkracht = 320 Nm, slag = 250 mm
Mooie tip