










Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
positiefs over een Citroenproduct
O ja wel hoor.
Kijk maar eens naar de testen van de Autokampioen.
En Autovisie schreef eens over een GSA: ‘een paleisje op wielen’. Ze voegde er wel meetn bij dat paleisjes wel eens onhandig kunnen zijn
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI




Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007
- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Het kan natuurlijk ook je drukregelaar zijn. De veer die daar in zit heeft ook niet het eeuwige leven!












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Precies! daarom is zo’n test met manometer zo leerzaam. Mijn pomp sloeg om de 5 seconden aan EN de druk kwam tot 140 bar of zo.. Hoort toch wel 175 minimaal te zijn.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Hoe sluit je zo’n manometer handig aan eigenlijk?












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik heb een T-stukje genomen en zet em tussen de regelaar en de dunne leiding.
Dus: regelaar-kort stukje leiding(10 cm)- T-stuk - dunne leiding de auto in.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Dank voor al jullie reacties. Ik heb al een afspraak met Chyparse die mijn bollen gaat meten/vervangen/vullen/controleren (niet noodzakelijk in die volgorde). Mocht het stuur’probleem’ dan bljven dan loop ik stuk voor stuk de mogelijkheden na die jullie geopperd hebben. Fijn te weten dat het wellicht opgelost is met groot onderhoud aan de hydroliek. Wat er daarna komt zien we dan wel weer. Veel dank voor al jullie wijze raad!
Groet, Dennis
Dennis van Dalen
CX 2400 Pallas E.I. C-Matic 1978
Ami6 break 1966
ex Mehari 1976






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Maar filters schoonmaken kun je zelf al doen, in elk geval die in het voorraadvat.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
maartens schreef:- LHM filtertje van de diravi schoonmaken
Is dat het filtertje wat op het schutbord zit. Ik heb daar eens vreselijk mee zitten kloten omdat ik idd zeker wilde zijn dat alle filters schoon waren.
Kreeg het ding niet meer terug op zijn plaats. (bleek ook nog eens dat het filter helemaal schoon was).
Waar zit dat filter precies?
En hoe kom je daarbij? Heel af en toe heb ik dat mijn Diravi blijft “hangen” voordat ik verder ga kijken wil ik ook wel eens dat filter bekijken en schoonmaken.






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
ben ook wel benieuwd waar dat filter zit… filters voorraadvat zijn 3 jaar geleden proper gekuist, verse LHM ect, maar ik wist niet dat de Diravi ook een filter had. (en het stuur zou soms ook eens wat ‘traag’ durven zijn…)


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Nou ja - ik merk de beperking van de Diravi ook hoor. Zachtjes rollend op de koppeling zonder gas (stationair draaiende motor) komt er stevig aan het stuur zwengelend een moment dat het stuur minder vlot rond wil. Maar goed, ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de filters. (Waarom wist ik die in de DS wel te zitten en ben ik bij de CX nog niet op zoek geweest?)











Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Achter en onder het reservewiel op het schutbord zit een filter verstopt in een wartel. Je ziet een pijp een u bocht maken. Ik zal er dit weekend wel een foto van maken. Maar nogmaals…. Ik kreeg de leiding er weer moeilijk op en het filtertje was helemaal schoon.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI











Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Rechts onder zie je een leiding die een u bocht maakt en in een wartel verdwijnt. Daar zit een filter in.
Maak niet de fout die ik maakte door de u bocht iets te verbuigen. Je krijgt het ding niet meer gemonteerd.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Volgens mij heb ik dat wel eens zien zitten daar.
Is dat het een HD leiding? Dan kan je er alleen aan werken als de druk er volledig af is?
Bij Chyparse geweest. Bollen ok en op druk gebracht. Erg leuk bedrijf trouwens! Nu blijft de cx trouwens wel een week ‘hoog’ staan. Voor het vullen zakte ie met een nacht helemaal naar beneden… LHM is vervangen, filters in het voorraadvat zijn schoongemaakt. En de Diravi draait nog steeds erg zwaar… ik heb al gelezen over 3 filters die schoongemaakt moeten worden, Ik heb gelezen over een pomp… Wat is na het vullen/controleren van de bollen de volgende logische stap om de Diravi te verbeteren?
Dennis van Dalen
CX 2400 Pallas E.I. C-Matic 1978
Ami6 break 1966
ex Mehari 1976






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Het probleem zou, zoals al eerder gesuggereerd werd, ook in het stuurhuis zelf kunnen zitten.
Of de centrifugaalregelaar is niet oké, al manifesteert dat laatste zich meestal in superlicht sturen op hoge snelheden in plaats van andersom.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D