MOrgenvroeg kan ik eindelijk jullie tips uitproberen.
Hallo mensen,
Het heeft even geduurd. Ik loop ziekenhuis in en uit de lafgelopen maand, allemaal niet leuk maar daardoor was de focus even van de auto af.
Ik ging een paar weken geleden dus naar de auto toe en;
Ik zag dat er veel te weinig koelvleistof is zat, raar na een grote beurt en ik zag ook geen lek.
De motor liep niet zo goed en er kwam ook veel witte rook uit de uitlaat.
Bemmelen gebeld;
“Rook kan ook gewoon damp zijn en het advies was om hem gewoon naar de garage te rijden en eventueel de fan constant te laten draaien.
Als je het niet aandurft, breng de sleutel, dan gaan wij zelf kijken wanneer we tijd hebben.”
Dat vond ik heel tof!
Toen zag ik een lek, een slang aan de verdamper van de LPG zat los en lekte vloeistof.
Zoals jullie al zeiden, dan bevriest de LPG en loopt ie slecht en opbenzine werd ie dus gewoon te heet, logisch.
De klem heb ik aangedraaid en ook al was ik bang onderweg stil te komen staan, het advies van mijn vader vroeger, “Starten en rijden met dat ding!” hielp me door de zorg heen en 15 minuten later stond ik bij van Bemmelen. De motor sloeg steeds af bij het stoplicht dus het was nog niet OK.
De garage heeft alles getest en ik kon de auto zonder verdere kosten weer ophalen. YES!
Op benzine wil hij nu nog steeds niet echt lekker lopen maar op gas gaat het heel goed.
In zo’n roerige tijd van verhuizen en ziek zijn is het erg lekker dat mijn geliefede bak het weer doet.
Dank jullie wel voor de goede tips en aanmoedigingen, daardoor snapte ik sneller wat ik kon doen en dan durf je ook weer wat meer.
Lekker rijden mensen,
Caspar
Hallo Caspar,
Hopelijk gaat het met jouw gezondheid weer wat beter.Jouw dame is in ieder geval weer aan de beterende hand.
Mooi dat het is opgelost met in ieder geval geen bijkomende kosten .De premie voor de “ziektekosten” zijn normaal al hoog genoeg om te blijven rijden.
CITROEN C5 1.8 Break 2001.
Eerder,
CX Athena 1981,CX Athena LPG 1981, CX 2000 1975, CX 2000 Athena 1985, CX 2400 IE Automatique 1982, XM Break type1, GS 1200 1974, BX 1400 1988, BX Break 1.6 TGI 1991GSpecial 1979,C5 2.0 Exclusive,C5 Break 1.8 2001, DSuper 1974, Ford Taunus 17M Super 1964.
DSuper 1971, G Special Break 1972.

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Gewoon een los slangklemmetje dus!
Tof het het is gevonden en opgelost!!!
Zo heerlijk simpel kan het soms zijn.
Beterschap verder gewenst, met jezelf dus hè.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Merci mannen.

Totaal aantal Berichten: 234
- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Voor jou beterschap en voor je CX Joepie!!