Vandaag begonnen met de remrevisie. Ik heb 3 zuigers met de fietspomp eruit gekregen, voor de vierde moest ik even naar een garage voor perslucht. Nu heb ik remrevisiesets gekocht en daar zitten 1 rubber ringetje in, volgens mij voor tussen de 2 klauwhelften, 2 rubber pijpjes voor de ontluchting en de verbindingsleiding met de andere klauw en 4 grote ringen. In de remklauw zitten toch maar 2 groeven waar de cilinder in loopt of zie ik iets over het hoofd?
Voordat ik de motor terug hang in de wagen wil ik nog even de contactpuntjes vervangen. Probleem is dat er geen accu bij zit. Ook de bobine heb ik tussen de onderdelen nog niet gevonden. Dus de gebruikelijke methode methode met een lampje kan ik niet zomaar toepassen. Ik zou het wel prettig vinden om dit te doen nu het blok kaal op de werkbank staat. Is daar nog een trucje voor?
Met een multimeter op de weerstand stand. Meter tussen stekkertje punten en massa. Zodra de weerstand van 0 naar oneindig gaat heb je het ontstekings moment. Je kan ipv multimeter ook batterijtje en lampje nemen.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Het laatste werk aan de motor is gedaan. Ik hoop dat ze in de garage sneller werken, maar enfin. Puntjes vernieuwd en ontsteking gesteld, met dank aan Egbert. Nu nog even de schijven aan het blok, de spullen in de wagen lepelen en kijken hoe ik de handrem ga vastzetten ivm de ombouw van trommels naar schijven.
Totaal aantal Berichten: 579
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
moet een handremhevel op je chassis schroeven alleen waar die hoort zitten geen gaten!
Zelf even een plaatje maken en gaten boren en draadin tappen! en dan op je chassis lassen.
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4
Bedankt voor het advies, lijkt in ieder geval solide alleen ik kan (nog) niet lassen en heb geen tappen. Ik moet eens kijken hoe ik de handremhevel ga bevestigen. Bij de Amivereniging kreeg ik het advies om door de balk heen te boren en met een busje in de balk de druk op de balk op te vangen. Een monteur had het over het gebruiken van grote popnagels, dat lijkt mij wat eng.Jullie horen het wel.
Totaal aantal Berichten: 579
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
jaa dat zijn popnagels met schroefdraad erin, zo’n set heb ik hier ook wel liggen alleen dat zou ik dus niet doen! is niet sterk genoeg. Er komt nogal wat kracht vrij bij het aantrekken van de handrem. Die busjes trek je in no time uit die balk.
je moet even iemand zoeken met een lasapparaat en die verstand heeft van metaal.
Ik woon helaas ook niet bij je in de buurt.
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Je zit toch in de buurt van lisse? Ga even bij Van Der Laan langs in abbenes. die maken zo een plaatje voor je en lassen het erin!
Je moet een plaat 2 of 3 mm dik nemen en daar de gaten inboren. dan zet je de hevel erop vast met bouten en moeren M7. Vervolgens las je de moeren vast.
Nu maak je het plaatje los en last dat in/op je chassis!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
siemenazu schreef:jaa dat zijn popnagels met schroefdraad erin, zo’n set heb ik hier ook wel liggen alleen dat zou ik dus niet doen! is niet sterk genoeg. Er komt nogal wat kracht vrij bij het aantrekken van de handrem. Die busjes trek je in no time uit die balk.
je moet even iemand zoeken met een lasapparaat en die verstand heeft van metaal.
Ik woon helaas ook niet bij je in de buurt.
Ik heb gisteravond geleerd dat daar ook zeer professionele versies van bestaan die probleemloos een frame van 1500 kg houden.
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ja maar alleen is dit balkje van dun pisbakken ijzer en trek je de hele kooimoer er dus uit…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 579
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
ik neem altijd een plaatje van 5 dik en boor er gaten in, las het op het chassis, gaten doorboren en draad in tappen, maar moeren op de onderkant erop lassen kan natuurlijk ook!
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4
Vandaag tussen de surprises en het rijmen door even naar m´n ami geweest. Voordat ik de handremhevel voor de schijfremmen kan vastmaken moet de oude van de trommelremmen er eerst uit. Weet iemand hoe die vastzit?. Het handboek geeft geen hulp. Verder is de bovenkant van 1 deur verroest, zie foto, op de plek waar de kunststof glijgoot van de ramen loopt. Lijkt mij een lastige plaats om te repareren.Moet dat of kan de dit laten zitten, dwz goed ontroesten, lakken en de binnenkant in de dinitrol zetten? Op de andere foto zien jullie waarom niets doen geen optie is. Alle plaatwerkdelen zien er zo uit, wel hard maar overal licht opgeschuurd.
Totaal aantal Berichten: 579
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
die roest plekken even goed kaal halen en behandelen ja.
Je moet beter schuren voordat je gaat plamuren!!
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 19-03-2007
- Ami 8 berline business edition
Als je de roestplekken hebt geschuurd, spuit er dan een roestomvormer op, zoals Brunox o.i.d. en daarna als het is ingewerkt, schuur je het weer op, dan plamuren en weer gladschuren en dan epoxyprimer erop.
Dus dat houdt je wel even bezig.
Succes,
Makado
La vache qui rit.
Ex: Seat 850Special, Sunbeam, GSA, Opel Corsa, BX Leader, AX , ZX, Xantia 1.8 16v
Dat is idd de manier waarop ik het ook gedaan heb, heb owatrol gebruikt tegen de roest.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)