Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006
- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Eerst cilinder 1 in bdp, ‘kleine’ afwijking van 6 tienden millimeter. Vanavond cilinder 6 in bdp en een megaafwijking van 2 millimeter op de inlaat en op de uitlaat raakte de nok de bus niet eens… dit had ik eerder moeten doen. Op de Citron Presse is me dit ook reeds aangeraden…......
Ik kan niet wachten totdat de boel dit weekend weer in elkaar zit en ik een rondje ga blazen. Het is een aardig precies werkje, maar tot nog toe geeft het veel verbetering in het verschiet.
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006
- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Het leeft weer onder de kap!
De eerste rondjes gaf ie enorme knallen in de uitlaat, ik had de moed bijna in de schoenen. gelukkig kwam ik er vlot achter dat ik met de foute nokkenasafstelling de carburateurs had gesteld. Die stonden veel te rijk afgesteld. Na het dichtdraaien van de co schroeven was het klappen gelukkig weer weg en liep de motor op 1000 toeren trillingsvrij. Dit was me nog niet eerder gelukt, bovendien was het hierom begonnen ! Ook omdat de auto 180 liep en ik niet echt het gevoel had dat ie ooit 200 of harder zou lopen. Dit gaat morgen wel anders hoop ik…
Nog verder co afstellen, synchroniseren en een rondje uitleven.
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Goed werk!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ernst Jan schreef:en op de uitlaat raakte de nok de bus niet eens… dit had ik eerder moeten doen. Op de Citron Presse is me dit ook reeds aangeraden….......
De nok de bus niet raken? Dan heb je dus een klepspeling van een millimeter of 6 minimaal…. Kan Dat?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mooi werk
Mag de SM nu weer mee naar de Pressé in 2012?
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006
- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
SODEJU wat kan een goed afgestelde motor het verschil maken….........Eerst nog lopen rommelen met juiste afstelling van carburateur. Hierdoor sloegen de bougies nat, hier kwam ik natuurlijk weer laat achter. Met een Gunson bougie de carburateurs afgesteld en dat ging eigenlijk bijzonder leuk. De kleur van de vlam paarsig en klaar. Al met al een half uurtje met bougies afstellen en reinigen.
Toen voor het eerst een paar klappen gas tot +/- 6000 1/min. Toen begreep pas dat de SM motor een race achtergrond had. Wat klimt dat ding in toeren zeg!
Rondje rijden, iets nerveus, ik werd helemaal gek. Motor had nog nooit zo netjes gelopen, vooral op hoge toeren dat mooie mechanische gerasp wat je alleen bij italiaanse motor hoort. Jammer dat het donker is en niet echt fijn weer anders had ik er voorlopig niet meer uitgestap. Terugdenkend aan 1970 tussen de 2CV’s…............bizar.
Nog even, klepspeling meet je niet tussen de nok en de bus. De timing was fout. de nok had de bus moeten raken, maar dat deed hij niet.
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006
- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Mogge Arjan,
Ik denk dat ik oversla ook al was de Pressé een super ervaring. Volgend jaar even andere prioriteiten.
Ga jij nog met de T2? Vooraf nog even bij vd Laan langs voor een stage 2 motoraanpassing. Anders wordt je weer een gedeelde 2 de. Wel humor !
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja, wij staan weer met de T2 ingeschreven!
Dat was dit jaar zeker even spannend hoe dat uitslag zou worden, maar wel een mooie plek dacht ik zo.
Ik ga voorlopig niet voor een stage 2, maar ik heb mijn motor inmiddels ook een stuk fijner afgesteld.
Dit keer wordt het de sportklasse, dus met een gedeelde 2de plek zou ik erg tevreden zijn!
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006
- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Beter, de boel afstellen. Mij lukt het niet om de luchtweger netjes af te stellen van de T2. Volgens mij is de veer te slap oid, maar dat is een heel ander verhaal.
Vanavond met de SM rondje rotterdam delft den haag gedaan. Nog even een stukje 180, toch spannend, maar de motor liep als een dolleman. De motor moet nog stationair en iets synchroon bijgesteld worden, maar dat komt nog wel.
Ik begin wel te balen van de oude MXVII’s die gemonteerd zijn. Klein bochtje en ze kermen het uit. Op de rechte weg ook nerveus ivm het inmiddels keiharde rubber. Iemand nog goede gebruikte XWX’en in de aanbieding? Bij een financiele meevaller haal ik anders toch 4 nieuwe. Ik vraag dit namelijk sinds 2006 al ieder jaar aan sinterklaas.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De Pirelli 4000 is ook weer leverbaar! prima alternatief voor een derde van de prijs….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ernst Jan schreef:Beter, de boel afstellen. Mij lukt het niet om de luchtweger netjes af te stellen van de T2. Volgens mij is de veer te slap oid, maar dat is een heel ander verhaal.
Even offtopic..
Ik heb hem eerst afgesteld met de LMM die er bij mij op zat, dat ging maar heel even goed. Een paar weken later was de afstelling weer niet goed meer en zat ik ook op het max van de afstelling dus was niet meer goed te krijgen.
Dus vervangen door een andere, afgesteld en daarna niks meer aan hoeven doen.
Goed, dat de SM weer goed loopt is natuurlijk goed nieuws, nu niet meer elke keer aan de kant om onder de kap te kijken
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:De Pirelli 4000 is ook weer leverbaar! prima alternatief voor een derde van de prijs….
Zeker waar. De juiste maat, dus geen vreemde snelheidsmeter afwijking en prima eigenschappen bij lagere temperaturen en regen. Voor gebruik in Nederland kan ik die band wel aanbevelen hoor.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006
- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Ik heb alleen een flinke afwijking als het gaat om banden en Citroëns. Er is voor mij maar een merk band. Ik blijf nog even doorsparen.
Vanmiddag nog een rondje met de auto gereden. Constante snelheid 130 - 140 rijdt de auto bijzonder goed. Voorheen maakte de motor ook veel meer geluid, nu bij die snelheden een naaimachientje. Wel heel erg glimlachverwekkend is acceleren en 2 en 3. Ik ga binnenkort een flyby op camera zetten, lijkt me spectaculair.
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Kijk, zonder enige twijfel staat vast dat de XWX de beste band op een sm is. Van alle neppers is de Pirelli het beste alternatief, maar ook dat is nog steeds een alternatief. AL het andere is NOG slechter! Dus, als je het kan leijen: XWX’en kopen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
HELELMAAL EENS! Ik heb XWXen op de vooras en pirelli achter.
Je kan NOG HARDER door bochten!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>