Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006
- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Leuk, net als die andere filmpjes waar die net loopt
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006
- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Ik ben vanavond begonnen aan het vervangen van de remschijven voor, maar dat is een best irritant klusje. Wie heeft er een handige tip ?
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
tja..
Onderbak los, onderplaat los, luchtfilter los, handremklauwen los en naar boven weg trekken, remklauwen los en naar onderen uitbouwen ( vandaar onderbak en onderplaat los) aandrijfassen los, tripoidehuizen los… en dan schijven los. Het is een pestklus maar beter te doen dan bij een ds.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Niet vergeten de nieuwe schijven uit te klokken en de klauwen vast te zetten met druk op de rem!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
waarom zou je dat laatste doen? je trekt de klauw toch vast tegen een pasvlak op de bak?
gr Mark
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja maar daar heeft je klauw dwars enige ruimte. Als die niet recht boven je schijf zit duw je em krom…
Staat in het WPH ( van de DS althans maar zelfde bak en klauw)!
Dus eerst leidingen erop en op druk. Hulpje laten remmen en aantrekken.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
mark sm schreef:waarom zou je dat laatste doen? je trekt de klauw toch vast tegen een pasvlak op de bak?
Ja, maar dan kan het kreng nog steeds scheef zitten. zijdelings dan. Daarom dus op druk zetten dan aantrekken. Zie het WPH.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006
- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Ik heb nooit geweten dat je op die manier je remklauwen moet aanhalen, ik ga het ook zo doen. Wel zie ik op tegen het demonteren van de kinnebak. Daar heb ik veeeel tijd ingestoken om deze netjes te monteren. We gaan moed verzamelen, van het weekend weinig tijd dus zal maandagavond worden en hopelijk ook gelijk klaar zijn.
Ik heb woensdag een ritje het land in, dus als het niet regent is dat de motivatie!
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Schijfjes vervangen daar staat een uurtje of 6 voor volgens het boekkie.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Ik dacht ook al dat gaat een heeel lang avondje worden
Ik zou gelijk de dichtingen van de remzuigers vervangen , nu je die toch los in de hand hebt ....
Een troost , bij een automaat duurt het nog veel langer .
Daar werkt de truuk van de remklauw er “even ” uitkantelen namelijk niet zo goed
Succes met de klus ,
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
O ja nog even wat tips. Om de handremklauw ver genoeg weg te krijgen van de schijf moet je de stelboutjes helemaal terugdraaien. En niet alleen de kinnebak moet er onder vandaan, ook de luchttunnels en de beschermplaat onder de versnellingsbak.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
De slechte herinneringen komen weer boven .....
Het makkelijkst is de studs uit de bakflenzen te halen .
En daarna met Loctite terug te monteren .
Af fabriek is dat maar met drie van de zes bouten gedaan .
daarom staat ook in de lijst van de 1.000 km beurt dat deze moeten nagetrokken worden .
Dat heeft tot hiertoe 40 jaar gehouden ,
maar nu beginnen ze stilaan wel eens los te komen ,
en daar hoef ik verder geen tekeningetje bij te maken denk ik .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
wbogaerts schreef:De slechte herinneringen komen weer boven .....
Het makkelijkst is de studs uit de bakflenzen te halen .
Het kan wel zonder die tapeinden uit de flenzen te halen, maar het is veel makkelijker als je ze er eventjes uit haalt. Je kan de schijf dan veel makkelijker wegnemen. En ach, slechte herinneringen… het is gewoon een pestklus…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006
- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Pestklus achter de rug met tapeinden nog op de ankerplaten…...wat een p….ris klus. Ik had wellicht de tapeinden eruit moeten halen, maar als je al half bezig bent ga je toch door met rommelen. Eind goed al goed. Ik moet de kinnebak nog monteren en de remklauwen gecentreerd vastzetten.
Ook gelijk maar nieuwe voorbanden gemonteerd, achterbanden in de loop van de week.
PS wie heeft ervaring met het afstellen van de portierramen. Ik kan in het hoekje bij de bovenkant b stijl naar buiten kijken. Het heeft me al eens eerder veeeel tijd gekost en voor mijn gevoel ook het maximalen, maar ik ga er toch nog eens naar kijken.