Ik rijd in een Xsara 1.6 uit 1998. Deze week heeft de Kenwood radio het begeven. Althans dat dachten we. Gisteren heb ik een JVC radio gekocht en die ingebouwd. Alles aangesloten via ISO, maar ik krijg ´m niet aan de praat. Dat wil zeggen, ik kan het display wel aanzetten (en zie dan een paar seconden de klok verschijnen) en ook de eject-knop van de cd-speler reageert. Maar power, ho maar.
Ik ben terug naar de winkel gegaan, maar daar bleek dat er met de radio niets aan de hand was. We hebben er ook een verloop kabel+blokje tussen gehangen, maar ook dit hielp niet.
Conclusies:
1) Het probleem zit in de Xsara
2) Wellicht is de oude radio niet kapot (die was overigens niet aangesloten via ISO, maar via een verloopkabel en - ik neem aan - een DIN connector)
3) De JVC is nu even beter af in de winkel
Vraag:
Herkent iemand dit probleem? En wat valt er aan te doen?
groet,
Gabriël
Xsara 1.6
Totaal aantal Berichten: 1381
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Heb je de zekeringen gecontroleerd onder het dashboard (links aan de bestuurderskant)?
Toevallig zelf door een stommiteit met inbouw vanmiddag ik meen zekering 25 (10A) opgeblazen.
Klokje was ook uit.
Of de zekering van de Kenwood zelf antuurlijk…
Jazeker, met de zekeringen was niets mis. Display van de JVC deed het dus ook en het lijkt me niet dat dat kan bij een kapitte zekering.
Xsara 1.6
er staat in de handleiding van je radio iets over een snoertje veranderen, er staat alleen niet bij dat dat ook bij een xsara moet.
Totaal aantal Berichten: 161
- C1 1.0 collection
Meten is weten! als je plus voor en na contact hebt, en een goede massa, dan moet de radio spelen, meer is er niet bij.
als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan….
C1 1.0 collection 6-‘13 79dkm
Peugeot 308SW 1.6Blue-HDI executive 4-‘17 91dkm
Yamaha TDM850 9-‘00 52dkm
Totaal aantal Berichten: 1381
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Moet de radio zelf niet reset worden?
Ik weet niet of het bij JVC of Kenwood was, maar daar zit een knop voor net onder het frontje, dat je in moet drukken (kan dus alleen zonder frontje) als je de auto op kontakt zet.