11 van de 40
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
   
‘85 serie 1 Gti turbo restauratie - project naw in verkoop, interessepeiling?
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 november 2011 04:40 PM
  [ # 151 ]

Ok, dus moet ie wel compleet zijn, als in dat er een motor in moet zitten. Bedankt voor de aanvulling Robin!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 november 2011 09:37 PM
  [ # 152 ]

Ik denk dat het blok erin moet zitten om te bepalen of dat blok wel een type goedkeuring heeft voor dat model.

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 06 december 2011 08:58 AM
  [ # 153 ]

Binnen onder het stuurhuis is het nat van de hydrauliek, vooral daar waar dat grote rubbr manchet met ligarex vastzit aan t stuurhuis.

Waar kan dit op duiden ?

Hier lopen toch ook leidingen vandaan door het rubber ?

Of is het stuurhuis zelf lek ?

Ik heb er volgens mij nog een liggen uit een 83er pallas, is dat hetzelfde ?

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 06 december 2011 10:22 AM
  [ # 154 ]

Vreemd, kon mn post niet wijzigen..

Groep heet rit deel wat dich binnen onder het Dashboard bevindt en waar t stuur opzitten, is dit het stuurcommando ?
Het grote zwarte rubber wat hierom zit, het lijkt wel een lange handschoen, dat is zweterig van de lhm en de vloerbedekking hij de pedalen ook.

Dat rubber, als ik dat rubber losmaak, moet dat droog zijn van binnen, hoe zit dat precies allemaal, heb al heel veel aan cxen gedaan, maar dit nog niet , zal vanavond de haynes ook eens even inzien.

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
Gepost: 06 december 2011 10:51 AM
  [ # 155 ]

Dat ding heet het stuurcommando (niet te verwarren dus met het stuurhuis, dat zit in de motorruimte) en daar sluiten op het schutbord LHM-leidingen op aan. Kan dus een interne lekkage betekenen.
Als je nog een goede hebt liggen kun je ‘m vervangen, want ik denk niet dat je zoiets even repareert. In elk geval niet als hij nog in de auto zit.

Ik heb nog nooit zo’n ding open gemaakt (de ‘handschoen’ eraf gehaald dus) maar grote kans dat er iets van een zuiger binnenin zit dat afgedicht wordt met ringen die bij jou verdroogd zijn. Vergelijkbaar met een stuurhuis dus.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25624
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 december 2011 11:04 AM
  [ # 156 ]

Een diravi is een ronsel dat door je stuur wordt ‘bediend’. Als je stuurt draai je die ronsel en gaan er kanalen open die druk leveren aan het stuurhuis. Doaardoor gaat je stuurhuis ‘sturen’en duwt je ronsel weer dicht. Dus alleen als je het stuur beweegt zijn de kanaaltjes open. Houd je je stuur stil, in welke stand dan ook, dan stroomt er niks. Dit maakt het systeem zo vielig! als je wiel door een steen of puthole ‘bewogen’ wordt, kan die beweging nooit doorgegeven worden aan je stuur!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1065
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 06 december 2011 01:17 PM
  [ # 157 ]

door een steen of puthole ‘bewogen’ wordt, kan die beweging nooit doorgegeven worden aan je stuur!

en daarom als ik (zeldzaam overigens) de auto door de wasbeer haal moet ik bijsturen om de auto in het spoor te houden. Elke andere auto houdt zichzelf in het spoor omdat de voorwielen zich laten ‘bijsturen’. Bij ‘mevrouw’ niet…. die heeft zo haar eigen mening en laat zich niet ‘bijsturen’.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 09 december 2011 11:55 AM
  [ # 158 ]

Ik moet natuurlijk ook aan de turbo velgen, nu zitten er blokjes trxen onder, 2 banden zijn goed, dus moet er 2 bij hebben.
en natuurlijk een setje turbo vellgen., iemand een setje over ?

Wat is een goed adres voor trxen ?

Ik ben ook naar gebruikt aan het kijken, maar doe ik hier goed aan ?

Ik zou anders voorop nieuwe willen tzt, als je nu nieuwe koopt, zijn ze dan ook echt nieuw, of new old stock ?

Wat is wijsheid ?

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 december 2011 12:04 PM
  [ # 159 ]
bogaard77 schreef:

als je wiel door een steen of puthole ‘bewogen’ wordt, kan die beweging nooit doorgegeven worden aan je stuur!

Dat klopt niet helemaal: er is een mechanische verbinding tussen het stuurhuis en het commando aanwezig namemlijk.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 09 december 2011 02:31 PM
  [ # 160 ]

de Turbo velgen zijn de mooiste voor onder een GTI Turbo !!
die liggen echt wel bij de diverse (CX) garages, die vindt je vrij makkelijk. club magazijn evt… ?
je moet ze wel zelf netjes zien te krijgen. stralen of afdraaien, dan lak, verf of poedercoaten.

de TRX banden zelf kan je wat kanttekeningen bij plaatsen. moderne banden zijn gewoon beter, maar dat ter zijde.
TRX-n worden slechts mondjesmaat geproduceerd, je zou gewoon een rondje moeten bellen wie er wat heeft liggen.
nieuwe/ongebruikte zullen nooit heel oud zijn.
gebruikte zou ik liever niet willen, je weet niet hoe die gebruikt zijn. en soms wat ouder…...
als je het vermogen een beetje wil benutten wil ik graag goed contact met de weg, dus niet bezuinigen op de bandjes.

ik had een setje over van mijn project, maar die hebben al een andere goede bestemming gevonden.
iemand anders hier misschien ??

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Ceres
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 08-05-2011

Gepost: 09 december 2011 03:24 PM
  [ # 161 ]

Ik was een tijdje geleden bij Minke Hilgenberg (Apeldoorn); die had 2 (of zelfs 4) gebruikte TRX’en liggen in een brede maat (ik dacht 210 breed).
Prijs, leeftijd en profieldiepte weet ik zo niet meer, maar misschien is het wat.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25624
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 december 2011 04:17 PM
  [ # 162 ]
waterman schreef:
bogaard77 schreef:

als je wiel door een steen of puthole ‘bewogen’ wordt, kan die beweging nooit doorgegeven worden aan je stuur!

Dat klopt niet helemaal: er is een mechanische verbinding tussen het stuurhuis en het commando aanwezig namemlijk.

Dat klopt helemaal maar die heeft een vrije slag van 30 graden.

Nee het komt doordat het stuurhuis gelocked is door de olie! De olie kan nergens heen omdat het stuurwiel stilstaat. Omdat de olie nergens heen kan, kan ook het ronsel niet gaan draaien!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 10 december 2011 12:03 AM
  [ # 163 ]

Vanavond de a stijl aan de bestuurderskant ontmanteld, komt nogal wat ellende achter vandaan….

Fotos volgen dit weekend.

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9361
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 10 december 2011 12:05 AM
  [ # 164 ]

Heb je de verstevegings plaat eraf gehaald?

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 10 december 2011 12:13 AM
  [ # 165 ]

Yep die ja, grappige is dat bij deze auto de stijl erg slecht is en de rest Vwb de auto redelijk hard, terwijl mijn vorige CX, overal rot was, behalve aan de a stijl.

De turbo heeft het voor zover te zien overigens alleen aan de bestuurderskant.

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
 
11 van de 40
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook