voor zover ik weet krijg ik hem pas als hij in officieel Nederland gelanceerd word. wanneer dat zal zijn weet ik niet.. maar goed zal binnenkort wel contact hebben met iemand van Citroen..
i’ll keep y’all posted
winnaar van de DS5 Twitter race
Totaal aantal Berichten: 508
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
- Traction Avant 11BL 1955
Bij de dealer in Nijmegen was vandaag een preview want die hadden er eentje in de showroom staan. Daar verwachten ze dat in januari de auto’s beschikbaar zijn voor proefritten.
Prachtige auto maar dat glazen dak is geen overbodige luxe tenzij je geen last hebt van claustrofobie…
Is een DS5 dan zo klein binnenin ?
Totaal aantal Berichten: 508
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
- Traction Avant 11BL 1955
Dat is toch de trend van de laatste jaren. Auto’s worden steeds groter en zwaarder maar dat vind je binnenin niet terug.
Vergelijk maar eens met een CX, DS of zelfs de BX waar de binnenruimte in verhouding met de buitenmaten een stuk gunstiger was.
Ook een C5 is binnen niet ruim.
Totaal aantal Berichten: 15704
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Nu op de voorpagina, de DS5 Europees in de prijzen.
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Ik was sceptisch, maar een goede ontvangst in de media is alvast stap één op weg naar succes!
In het artikel werkt het linkje onderaan niet. En waarom staat er eigenlijk een foto van de C-Sportlounge boven, terwijl het artikel geen enkele verwijzing daarnaar bevat? Ja, de DS5 is qua design terug te leiden naar die concept car, maar heeft er in feite niets mee te maken… Gewoon om even te mierenneuken hoor, prima stuk.
Totaal aantal Berichten: 15704
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Heel goed gemierenneukt hoor, ik had gewoon teveel haast bij het uitzoeken van een plaatje. Is inmiddels gewijzigd.
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Dan blijf ik mierenneuken. De link werkt nog steeds niet, die verwijst naar:
http://www.citroen-forum.nl/nieuws/ds_5/www.ds5.citroen.com/nl
En dat is gewoon een lege pagina op deze site. Ik weet het, alle hier geplaatste links worden via deze site doorverwezen, maar bij deze blijft het stokken.
Die DS5-site is overigens inderdaad erg mooi!
Is dit ding eigenlijk alleen met zo’n panorama dak te koop of is de mogelijkheid van een schuifdak ook aanwezig ?
Vraag me echt af welke zot op die panorama daken is gekomen.
Overigens hoop ik dat de optie om je snelheid in digitale aanduiding te zien afschakelbaar is. Stoelen zien er wel goed uit met extra steun onder je knieen.
Zeker ook te koop met ‘normaal’ dak. Dat is echter volgens de documentatie alleen bij de chic, lees het instapmodel. Dan is het steeds mogelijk er een onmogelijke hoeveelheid toeters en bellen aan te hangen. Configureer haar zelf eens op de website. Accessoires ontbreken nog in de mogelikheden. Succes.
Geinjecteerd met Citroen en DS. Na heel wat jaren LHM en C4GP (luchtvering), 2 x DS5 (klassiek geveerd) nu een DS7 E-tense 4x4 300 Opera met 20” velgen en actieve vering.
Totaal aantal Berichten: 508
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
- Traction Avant 11BL 1955
Schuifdaken zien we helaas steeds minder als optie op de Citroens. Ooit een Xsara Break gehad met een prachtig schuif/kamteldak wat ik bijna altijd open had staan. Later nog een Xsara Picasso met een enorm glazen dak waarvan het voorste deel ook open kon. Boven de 80km/h was het alleen niet prettig meer voor je trommelvliezen. In de C4 nu een glazen panoramisch dak wat jammer genoeg dus niet open kan maar wel voor een prettige hoeveelheid licht zorgt.
Ik zou wel eens willen weten welke favoriete combi’s er wordne gemaakt qua accessoires als de klant het zelf kan bepalen. Waarschijnlijk zullen er dan heel wat van die zaken die men er nu standaard op zet verdwijnen.
Het nut van een panoramadak heb ik echt nooit begrepen, een schuifdak echter wel. kun je zelf bepalen wat je op het specifieke moment wilt.
Snelheid in digitale cijfers prompt op de klok? Uit alle onderzoeken komt steeds weer naar voren dan men wijzers veel fijner vind. Idem met interieur verlichting waarbij groen en rood de prettigste blijken te zijn. Blauw vraagt veel te veel aandacht.
toch stopt men die handel er steeds weer in. Snelheidsaanduideling in het midden… welke bestuurder vraagt daarom??
De DS5 is best een mooie en apparte verschijning en over de vering, tsja… maar je hebt eigenlijk niets meer te kiezen en op dat vlak word een moderne nieuwe auto dus eigenlijk gewoon een keus uit het minst erge…
De digitale snelheidsmeter van de C2 bevalt juist prima! Sneller en beter zicht hoe hard ik rij dan de wijzers van de lease-207 die ik hiervoor had.
@autofan1985, Ik ben het helemaal met je eens, ik heb een C3 pluriel en uiteraard ook een digitale teller.
Ik zou het ook niet anders meer willen, je ziet idd direct hoe hard je rijdt.
Zonder dat je op de teller moet kijken waar het pijltje naar wijst, ik kan het verschil goed merken, want ik heb ook nog een C15 uit 1992, en die heeft uiteraard nog wijzerplaten.
Geef mij maar digitaal!
En wat betreft de snelheidsmeter wat hoger op het dashboard zoals bij de c3 picasso lijkt me ook wel prettig, dan hoef je je zicht niet zover van de weg af te houden.
Je kan gewoon voor je blijven kijken.
Huidige auto’s,
C15 1.4e uit 1992 (rolstoelvervoer) rood
C3 picasso 1.6 16v exclusief Groen uit 2009