11 van de 86
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
   
80-99-ZT de Trax van Graddus, modificircus
Gepost: 06 december 2011 09:08 PM
  [ # 151 ]

In een ander topic gingen we even heel erg offtopic. Het hele verhaal past hier veel beter, dus ik heb even een multikwoot gemaakt:

graddus schreef:

Ik droom er nog steeds van om zo op vakantie te vertrekken…

L1100247

TRAC35 - P Meuris schreef:

Why not ? Your car is mechanically perfect, and you do not fear vandalism, go !!

graddus schreef:

Pas si parfait Pascal, pas si parfait. Mais cette hiver on va changer la bloc propulseur (je ne sais comment dire autrefois, mais je sais que cette voiture n’est pas une propulsion Very Happy ) pour la mechanique d’une id19 toute renove. Quand tous ca marche bien, on savait jamais Very Happy

Zo perfect nu ook weer niet Pascal, zo perfect nu ook weer niet. Maar komende winter worden motor en bak vervangen door gereviseerde exemplaren van een ID19. Als dat allemaal goed werkt dan zou het zomaar kunnen gebeuren Very Happy

TRAC35 - P Meuris schreef:
graddus schreef:

la bloc propulseur


Le Bloc Moteur   Wink

Après, elle sera ok pour Holidays !

waterman schreef:
graddus schreef:

la bloc propulseur (je ne sais comment dire autrefois, mais je sais que cette voiture n’est pas une propulsion Very Happy )

Bijna goed Graddus. Het zou moeten zijn groupe moto propulseur Wink

http://fr.wikipedia.org/wiki/Groupe_motopropulseur

graddus schreef:

Dan zat ik toch al in de richting met mijn Steenkolenfrans Very Happy

TRAC35 - P Meuris schreef:

Hi

Everywhere

Visa GTI 115 schreef:

Traction en caravan gaat natuurlijk prima.

In 1984 reed ik met een 15 Six ‘H’ en Costructam caravan “Parijs Moskou Parijs”

zonder enig probleem.

En ook die SMV heeft de juiste vorm, helemaal als je de 4 bak hebt.

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 06 december 2011 09:21 PM
  [ # 152 ]

Niet zozeer de vierbak zal helpen voor het trekken van de caravan, maar veel meer een frisse motor. Het verschil tussen de derde en vierde versnelling is in de normale configuratie eigenlijk te groot om in de vier te kunnen rijden. Mits je natuurlijk een afdalinkje hebt en daar snelheid kan meerderen, dan kun je naar de 4 en daar even in blijven. Over het algemeen zal het toch in de 3e rijden worden.

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
Gepost: 06 december 2011 09:25 PM
  [ # 153 ]

Met caravan zeker. Eerst maar eens kijken hoe alles functioneert zonder sleurhut voor we gekke dingen gaan doen.

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 06 december 2011 09:26 PM
  [ # 154 ]

Met de caravan idd, dan heb je niet veel profijt tov van de normale 3-bak (wellicht een klein nadeeltje, maar weet niet in hoeverre de derde versnelling van de 4 bak overeenkomt met de 3e van de 3-bak). De traction solo met 4 bak, levert 110-120km/h met zeer acceptabel toerental.

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
Gepost: 06 december 2011 09:28 PM
  [ # 155 ]

Wat weegt jullie caravan en welke motor/bak configuratie hebben jullie in de Trax?

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 06 december 2011 09:29 PM
  [ # 156 ]

De Mostard yvonne zou volgens fabrieksopgave een kleine 500kg wegen, maar op de weegbrug blijkt die 700kg te zijn. Het onderblok is van de ID-19P met bijpassende versnellingsbak en de cilinderkop van een traction.

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
Gepost: 06 december 2011 09:32 PM
  [ # 157 ]

Hmm, mijn SMV zou leeg 680 kg moeten wegen. Ik ben nog niet zo voortvarend geweest om dat op een weegbrug te gaan controleren. Misschien wel eens een idee om te doen. Ik heb straks als alles goed gaat de volledige aandrijflijn van een ID19P onder de kap, met bolle zuigers, geflowde kop en enkele carburateur.

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 06 december 2011 09:37 PM
  [ # 158 ]

De traction kan het opzich redelijk goed hebben. Je hebt geen vermogen te over natuurlijk, en de topsnelheid zal liggen rond de 80, max 85 km/h, en over de snelweg is dan sowieso niet egt een aanrader (kan anders zijn met de complete ID-19P aandrijflijn natuurlijk). N wegen in frankrijk enz is eigenlijk het beste, ook wat de motortemperatuur betreft, aangezien het motortje aardig moet werken om 85 over de snelweg te gaan. Maar een ID-19p blok zou….75pk moeten hebben? Dat zou iig wel net genoeg kunnen schelen tov van de ID19P met traction kop.

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
Gepost: 06 december 2011 09:38 PM
  [ # 159 ]

En uiteindelijk is binnendoor rijden natuurlijk ook een deel van de reis.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 december 2011 09:39 PM
  [ # 160 ]

Het nieuwe blokkie voor de trax van graddus is een ID19-de motor met bolle zuigers, een geflowde kop en zo’n 85 pk indien er een 2-traps weber op gezet gaat worden.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 06 december 2011 09:42 PM
  [ # 161 ]

85 pk, en ook al 75 pk wordt toch een ander verhaal dan een ID19P blok met traction kop (hooguit 60 pk als die topfit is?!). Maarja inderdaad binnendoor is sowieso veel leuker dan over de snelweg, dus het is ook zeker geen straf;). Af en toe een heuveltje in de eerste versnelling, maar uiteindelijk kom je er wel!

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 december 2011 09:45 PM
  [ # 162 ]

De traction van forumgebruiker “Ree” heeft ook een ID19 motor. Daar heb ik een dubbele solex op gezet en dat ding gaat ook als de brandweer nu.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 08 december 2011 10:10 PM
  [ # 163 ]

Maaruh CdG, even iets anders, hoe wordt bij jou de vierbak bediend? Alles met de versnellingspook, of de achteruit apart?

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 09 december 2011 01:25 PM
  [ # 164 ]

De achteruit wordt bediend met de versnellingspook. Als de versnellingspook in de vrijstand staat, moeten we het knopje voor het relais indrukken en dan de 4e versnelling inschakelen. Op dat moment is de achteruit geactiveerd.

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 december 2011 01:38 PM
  [ # 165 ]

Goh, dat is best een mooie oplossing. Dan heb je in ieder geval geen last van een leijke 2e pook!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
11 van de 86
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook