hallo
ik heb een citroen xsara uit 1998 een vts 2 liter
nou heb ik een probleem hij vonkt niet op een cilinder
zitten al nieuwe bougies in en heb al een nieuwe bobine erop
maar nog steeds loopt hij op drie cilinders
wie o wie heeft er een idee ? HELP!!
groetjes ernst
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Bougiekabel, verdeler (geen idee wat voor ontsteking er op zo’n ding zit)?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hoe zeker weet je dat hij op 1 cilinder niet vonkt?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zit het probleem niet in de brandstofinspuiting?
Het is een 16v toch?? Deze hebben volgens mij voor elke cilinder een bobine, dus 4 bobines. Misschien moet je het daar zoeken.
Xsara 1.6 16v Berline Différence II (2003)
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Elke 2.0 in een Xsara is een 16v.
Je heb alleen verschillende types.
In een Xsara type 1 is alleen een 167 pk uitvoering geleverd (of 163 staat ook wel eens aangegeven).
Bij een Xsara type 2 heb je en 137 en een 167 pk uitvoering.
Als de motor echt op 3 poten loopt heb je denk ik ook wel een motormanagement lampje branden. In dat geval kan je gewoon de computer uitlezen dan zou dat al aardig wat info moeten geven waar het probleem in zit.
Totaal aantal Berichten: 161
Geregistreerd: 12-06-2007
- C1 1.0 collection
Weet je zeker dat je geen vonk hebt op 1 cilnder, of loopt hij gewoon op 3 poten? je zou dan ook een injector kunnen hebben die dienst weigert of in het ergste geval geen compressie meer door bv een lekke klep.
als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan….
C1 1.0 collection 6-‘13 79dkm
Peugeot 308SW 1.6Blue-HDI executive 4-‘17 91dkm
Yamaha TDM850 9-‘00 52dkm
heb er al een nieuwe bobine en bougie er op gehad
en heb de auto uitlaten lezen bij de garage en daar komt uit dat het de eerste cilinder is (vanaf rechts gezien) niet vonkt en of geen brandstof krijgt
heb net de kabels doorgemeten en zitten gen kabel breuk in
kan het ook in de ondsteking zitten ?????
Wissel de bobine van cilinder 1 met die van cilinder 4, werkt dit niet: Wissel de injector van cilinder 1 met cilinder 4.
Ander compressie controleren/lektest uitvoeren.