gekeken maar ik wordt er niet echt wijs van.
iemand vaker dit probleem gehad?
als de deur open is gaat de gewoon helemaal open.
gesloten niet (1/3 gaat open)
iemand een tekening van hoe het raammechanisme in elkaar steekt? en wat de boosdoender kan wezen?
en dan hoe te handelen?
mvg
boosdoener alles wat in de weg steekt om de raam te laten zakken zoals eerder vernoemt is de scharnier 1 mogelijke oorzaak eventueel een geleider (vooraan vermoed) ik dat een beetje los zit
Schets niet direct dat ik weet. Kijk even in je pm voor een compleet schema van een saxo. Maar er is links en rechts is er een verticale geleider met links en rechts een “u” die langs de geleiders schuift deze zijn gestuurd door kabels (die mogelijk door een reden geblokeerd raken in de deurstand toe indien ze verkeerd gemonteerd zijn. Deze kabels gaan door een elektromotor of met een hendel bedient worden.
Makkelijkste optie: bekleding eraf raam open toe doen met de deur open en kijken hoe alles beweegt. Daarna met de deurdicht hetzelfde iets boven de hoogte waar de raam stopt zit de oorzaak / geleider die beweegt of een kabel die gekneld raakt. Dit is een beetje prullen. Weet je of dit een schade auto is want ik heb zon vermoeden.
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Kan het zijn dat de deurvanger, die als de deur dicht is in de deur steekt, de oorzaak is? Dat is namelijk het enige verschil tussen een open en een dichte deur. Tenzij het electrische ramen zijn. Dan kan het ook nog een draadbreuk zijn.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
het is een handbediend raam, dus niet electrisch.
ik vermoed dat het de gelijder is in iedergeval bij de deurklink.in de buurt