7 van de 9
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende > 
   
Opkrikken cx
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 837
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 07 december 2011 11:17 PM
  [ # 91 ]

Voor de dhz’ers bestaan er redelijker geprijsde kriks met een minimale hoogte van 8 cm en dat moet voldoende zijn.
Zie bijv http://www.rustbuster.nl/Aanbiedingen/Garagekrik.htm : 225,- is toch al wat betaalbaarder.

Profiel  
 
Gepost: 08 december 2011 12:44 AM
  [ # 92 ]

Scheelt toch nog 3 cm met die van Facom, maar is ook wel ruim 2x zo goedkoop. Very Happy
Ik denk dat je met 8 cm wel onder een CX komt, in elk geval wel onder de uitlopers van het voorste subframe. Kriksteunen zou je even moeten opmeten.

Edit: als ik op de link klik, lees ik “minimale hoogte 140 mm”

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 08 december 2011 02:00 AM
  [ # 93 ]

Het is voor ons hydropneumatisch rijdende sukkels misschien niet eens zo’n gek idee om altijd een stel caravanlevellers bij ons te hebben om een doorgezakte Citroen op te rijden of duwen (?), om zo in ieder geval genoeg hoogte te creeren voor onze te hoge krikjes ?

Kost ook niet zoveel Smile

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 08 december 2011 02:09 AM
  [ # 94 ]

En voor een beetje werkplaats zou dit idee uit de kampeerwereld ook wel uitkomst kunnen bieden, voor auto’s die helemaal nergens meer heen willen…. ?

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 08 december 2011 03:04 AM
  [ # 95 ]
La Léo schreef:

Edit: als ik op de link klik, lees ik “minimale hoogte 140 mm”

Iets verder naar onder staat:
Speciaal voor verlaagde auto’s is er nu ook een extra lage krik (8 - 37,5 cm)voor € 225,00 (inclusief BTW).

Hij tilt echter wel maar 2000kg, is Rolling Eyes dat genoeg?

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 08 december 2011 03:07 AM
  [ # 96 ]
JaapJ schreef:

Kost ook niet zoveel Smile

Dan geef ik liever die paar euro uit voor het gemak, want voordat je de wagen op die gele levelers hebt staat de krik er al onder Mr. Green

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 08 december 2011 09:26 AM
  [ # 97 ]
TRSarno schreef:

Hij tilt echter wel maar 2000kg, is Rolling Eyes dat genoeg?

2 ton is meer dan jouw hele CX weegt.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Renko
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 59
Geregistreerd: 10-12-2008

Gepost: 08 december 2011 09:54 AM
  [ # 98 ]
TRSarno schreef:

Speciaal voor verlaagde auto’s is er nu ook een extra lage krik (8 - 37,5 cm)voor € 225,00 (inclusief BTW).

Hij tilt echter wel maar 2000kg, is Rolling Eyes dat genoeg?

Ik zou dan eerder voor deze gaan, ben je toch wat goedkoper uit. http://buitelaar.nl/comasy/templates/product.aspx?contentid=237&productid=5610

Wij hadden zelf deze http://buitelaar.nl/comasy/templates/product.aspx?contentid=237&productid=2252 , lukte ook als we de schotel er af haalden

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 08 december 2011 11:05 AM
  [ # 99 ]

minimale hoogte van 8 cm en dat moet voldoende zijn.

Zoiets heb ik ook. Uit ervaring kan ik je zeggen dat dit nog te hoog is als je de auto wilt opkrikken onder het crossmember (hoe heet zo’n ding in het NL?).
Er is echt totaal geen ruimte onder de auto als ie op zijn buik ligt.
Misschien is het wel voldoende ruimte om een krik onder de dorpel te plaatsen. Ik wil wel eens meten hieveel ruimte er is. Maar ik vrees…..
Zelfs de spatlappen buigen al helemaal om, zo laag ligt ie.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 837
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 08 december 2011 04:42 PM
  [ # 100 ]

bij mijn t2 op TRX banden is het iets meer dan 8 cm onder de kriksteunen dus dat moet lukken (voordat ik de post plaatste heb natuurlijk wel even gemeten). Of je met sommige andere banden iets lager komt weet ik niet. De tip met 7,5 cm minimaal is wel iets veiliger maar de krik van rustbuster heeft wel een mooi groot draagplateau

Profiel  
 
Martinbap
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011

- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Gepost: 08 december 2011 04:55 PM
  [ # 101 ]

Deze meneer schijnt wel een paar euro te kunnen gebruiken, misschien iets als back-up?

Afbeelding Bijlagen
twins07.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 08 december 2011 05:19 PM
  [ # 102 ]

Nu heb ik ook nog deze gevonden…....

Webertools-aluminium-garagekrik-15-ton 48mm

MZS 1,5 ton LOW PROFILE aluminium trolley met facility “Quick lift” 50mm

Maar dan denk ik dat het krap wordt m.b.t. het hefvermogen…...of niet.

Profiel  
 
Gepost: 08 december 2011 05:20 PM
  [ # 103 ]

Een CX weegt 1300 kg, dus je kunt hem helemaal optillen met zo’n anderhalve tons krik. Ik ben alvast benieuwd hoe je dat wil gaan doen Mr. Green

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 08 december 2011 05:36 PM
  [ # 104 ]

Even een vraag, als zo’n krik aangeeft tot 1500kg, wordt er dan bedoelt dat de hele auto maximaal 1500kg mag wegen in de wetenschap dat er altijd 2 tot 3 wielen op de grond blijven staan dus nooit meer dan 50% van het gewicht moet krikken, wat dus 750kg is, of wordt er echt 1500kg bedoelt?

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 december 2011 05:39 PM
  [ # 105 ]

de krik kan 1500 kgm optillen. daarnba gaat de overdruk klep open… Je CX kan je dus makkelijk optillen omdat je idd maximaal 800 kilo tilt.(2 voorwielen los)

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
7 van de 9
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook