Voor de dhz’ers bestaan er redelijker geprijsde kriks met een minimale hoogte van 8 cm en dat moet voldoende zijn.
Zie bijv http://www.rustbuster.nl/Aanbiedingen/Garagekrik.htm : 225,- is toch al wat betaalbaarder.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Scheelt toch nog 3 cm met die van Facom, maar is ook wel ruim 2x zo goedkoop.
Ik denk dat je met 8 cm wel onder een CX komt, in elk geval wel onder de uitlopers van het voorste subframe. Kriksteunen zou je even moeten opmeten.
Edit: als ik op de link klik, lees ik “minimale hoogte 140 mm”
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D





















Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Het is voor ons hydropneumatisch rijdende sukkels misschien niet eens zo’n gek idee om altijd een stel caravanlevellers bij ons te hebben om een doorgezakte Citroen op te rijden of duwen (?), om zo in ieder geval genoeg hoogte te creeren voor onze te hoge krikjes ?
Kost ook niet zoveel





















Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
En voor een beetje werkplaats zou dit idee uit de kampeerwereld ook wel uitkomst kunnen bieden, voor auto’s die helemaal nergens meer heen willen…. ?





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
La Léo schreef:Edit: als ik op de link klik, lees ik “minimale hoogte 140 mm”
Iets verder naar onder staat:
Speciaal voor verlaagde auto’s is er nu ook een extra lage krik (8 - 37,5 cm)voor € 225,00 (inclusief BTW).
Hij tilt echter wel maar 2000kg, is dat genoeg?





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
JaapJ schreef:
Kost ook niet zoveel
Dan geef ik liever die paar euro uit voor het gemak, want voordat je de wagen op die gele levelers hebt staat de krik er al onder




























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
TRSarno schreef:Hij tilt echter wel maar 2000kg, is
dat genoeg?
2 ton is meer dan jouw hele CX weegt.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
TRSarno schreef:
Speciaal voor verlaagde auto’s is er nu ook een extra lage krik (8 - 37,5 cm)voor € 225,00 (inclusief BTW).
Hij tilt echter wel maar 2000kg, is
dat genoeg?
Ik zou dan eerder voor deze gaan, ben je toch wat goedkoper uit. http://buitelaar.nl/comasy/templates/product.aspx?contentid=237&productid=5610
Wij hadden zelf deze http://buitelaar.nl/comasy/templates/product.aspx?contentid=237&productid=2252 , lukte ook als we de schotel er af haalden











Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
minimale hoogte van 8 cm en dat moet voldoende zijn.
Zoiets heb ik ook. Uit ervaring kan ik je zeggen dat dit nog te hoog is als je de auto wilt opkrikken onder het crossmember (hoe heet zo’n ding in het NL?).
Er is echt totaal geen ruimte onder de auto als ie op zijn buik ligt.
Misschien is het wel voldoende ruimte om een krik onder de dorpel te plaatsen. Ik wil wel eens meten hieveel ruimte er is. Maar ik vrees…..
Zelfs de spatlappen buigen al helemaal om, zo laag ligt ie.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
bij mijn t2 op TRX banden is het iets meer dan 8 cm onder de kriksteunen dus dat moet lukken (voordat ik de post plaatste heb natuurlijk wel even gemeten). Of je met sommige andere banden iets lager komt weet ik niet. De tip met 7,5 cm minimaal is wel iets veiliger maar de krik van rustbuster heeft wel een mooi groot draagplateau




Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011
- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Nu heb ik ook nog deze gevonden…....
Webertools-aluminium-garagekrik-15-ton 48mm
MZS 1,5 ton LOW PROFILE aluminium trolley met facility “Quick lift” 50mm
Maar dan denk ik dat het krap wordt m.b.t. het hefvermogen…...of niet.


































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Een CX weegt 1300 kg, dus je kunt hem helemaal optillen met zo’n anderhalve tons krik. Ik ben alvast benieuwd hoe je dat wil gaan doen















Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Even een vraag, als zo’n krik aangeeft tot 1500kg, wordt er dan bedoelt dat de hele auto maximaal 1500kg mag wegen in de wetenschap dat er altijd 2 tot 3 wielen op de grond blijven staan dus nooit meer dan 50% van het gewicht moet krikken, wat dus 750kg is, of wordt er echt 1500kg bedoelt?
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
de krik kan 1500 kgm optillen. daarnba gaat de overdruk klep open… Je CX kan je dus makkelijk optillen omdat je idd maximaal 800 kilo tilt.(2 voorwielen los)
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>