Als je wilt weten wat dat misteriefilter filtert, moet je even de slangen volgen die er aan zitten.
Misschien heeft 1 of andere mafketel ooit een gigantische lus in je benzineleiding gelegd ofzo.
Schijt aan originaliteit.
Zou zelfs kunnen dat iemand lekken in leidingen heeft gemaakt door ze door te snijden en er een filter als koppelstuk in te zetten.
EW schreef:Zou zelfs kunnen dat iemand lekken in leidingen heeft gemaakt door ze door te snijden en er een filter als koppelstuk in te zetten.
Ik heb die benzineslang van begin tot eind gevolgd. Dat mysterie filter zit volgens mij gewoon in een vaccuumslang. DAar zitten die “heerlijke” S6 carburateur uitvoeringen vol mee.
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Lelijke Eend schreef:Als je wilt weten wat dat misteriefilter filtert, moet je even de slangen volgen die er aan zitten.
Misschien heeft 1 of andere mafketel ooit een gigantische lus in je benzineleiding gelegd ofzo.
Rataplan schreef:Die ene vlak bij je verwarming
Zit die niet in de leiding die terug naar je tank gaat.?
Er gaat geen leiding terug, het is geen TU-motor. Het zijn gewoon vacuumleidingen.
Het enige, echte benzinefilter zit er zeker wel, maar is op het oog misschien niet direct te zien. Het zit bijna onder de auto, tegen de voeten van de passagier.
Ik zou ze sowieso allemaal vervangen/verwijderen. En die twee klusfilters helemaal weglaten en de leiding daar vernieuwen. Kost geen drol allemaal en is in 5 minuten gepiept (korter dan dit topic duurt).
Hobbyfilter bij je radiateur zit op een plaats waar (bij mijn bx iig) absoluut geen brandstofleiding loopt, ik denk dat Marten daar gelijk heeft. Filter tussen pomp en carb. heb ik ook, filter tussen tank en pomp ook.. Alle twee vervangen en voor die 3e een mooi nieuw vacuumslangetje aanschaffen denk ik. (en anders, trek de slang er gewoon een keer af bij lopende motor en kijk/ruik/voel de wel/geen benzine)
Wel bij een koude motor !
Anders krijg je fik.
Schijt aan originaliteit.
voge schreef:Hobbyfilter bij je radiateur zit op een plaats waar (bij mijn bx iig) absoluut geen brandstofleiding loopt, ik denk dat Marten daar gelijk heeft. Filter tussen pomp en carb. heb ik ook, filter tussen tank en pomp ook.. Alle twee vervangen en voor die 3e een mooi nieuw vacuumslangetje aanschaffen denk ik. (en anders, trek de slang er gewoon een keer af bij lopende motor en kijk/ruik/voel de wel/geen benzine)
Die BX van mij zat vol met die vaccuumslangetjes ellende. Ik heb dat er eens allemaal afgetrokken en toen liep ie al een stuk lekkerder. Maar wel goed de vaccuumpunten op de carburateur die niet gebruikt worden afdoppen. En de vacuumslang naar de stroomverdeler (de vacuumvervroeging) wel in stand houden.
Lelijke Eend schreef:Wel bij een koude motor !
Anders krijg je fik.
Bedankt voor de tip
You’re welcome
Als je die fik n.l. moet blussen en je gebruikt een bepaald type brandblusser, dan rot je Visa binnen 3 maanden weg. Volgens mij is dat bij een poederblusser, maar dat weet ik niet zeker.
En als je water gebruikt dan gaat de brandende benzine op het water drijven waardoor je een hele grote brand krijgt (de pasvorm van je dashboard wordt dan wel verbeterd ). Tevens krijg je nogal wat elekrieke perikelen bij het gebruik van water.
Het beste is de brand af te dekken met een blusdeken of een paardendeken, maar volgens mij was jij die vergeten
Schijt aan originaliteit.
best nog even wachten dan want de brandweer is in staking http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=167117&postdays=0&postorder=asc&start=0
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
ACh, bij warme motor valt wel mee tenzij de benzine op een loeiheet uitlaatpruitstuk komt van een motor die net flink heeft moeten werken. Maar de rest is niet zo gek warm. Gevaarlijker is als de motor nog draait en je hebt matige bougiebekabeling, die wilde vonkjes veroorzaakt. Dan heb je de boel zo in de fik.
Maar voor alles: voorkomen is beter dan genezen. Don’t try it at home, Better safe then sorry, etc.
Ik heb vrijdag het luchtfilter vervangen. Wat een eitje zeg om te doen. Enige vervelende was het loshalen van de slang van de kap omdat ik daar een beetje kracht te kort kom ops:
Vervolgens ben ik ff naar mijn werk gekeken om ff een blik te laten werpen of ik het goed had gedaan. Maar prima dus Hij stelde voor de benzinefilter tussen carb en pomp weg te laten. Nou is het enige probleem volgens mij dat op de pomp 6mm zit en op de carb 8mm Dus daar moet ik nog ff naar kijken.
Het mysteriefilter is geen benzinefilter maar iets van een vacuumslang.
Dan zou ik uit die vacuumslang maar dat filter vandaan halen. Door dat filter krijg je weerstand waardoor bij snelle veranderingen in het vacuum het vacuum na het filter niet even strek is als het zou moeten zijn (snapt u het nog?).
En dat verschil in diameter is op te lossen door er in z’n geheel een nieuwe brandstofslang op te legen (alweer) of wat te gaan klooien met brandstofbestendige buisjes die je in elkaar schuift. Maar dan moet je wel van die buisjes kunnen vinden ...
Schijt aan originaliteit.
Idd vaccuumslang.
Elke zichzelf respecterende automaterialenzaak heeft een plastic bak staan met universe Gates verloopstukjes (ook vaste prik voor de wegenwacht) om met universele slang verbindingen te kunnen maken. Kan echt niet moeilijk zijn om een verloopstukje te vinden. De automaterialenzaak hier om de hoek (ong. 150 mtr lopen) heeft dat spul al allemaal liggen. Maar het zal ook geen ramp zijn om er een nieuw benzinefilter voor in de plaats te zetten.
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
Kapot persen zoveel druk geeft zo’n pompje niet hoor…
Als het nu injectie was, dan wel. Maar een carburateur kan zelf ook niet veel druk hebben, dus dat valt reuze mee. Ik zou em dus gewoon lekker laten zitten en hooguit eens vervangen. Maar als ie niet lekt zal dat niks veranderen aan het hoge verbruik.
inderdaad 1 filter meer of minder maakt niet uit en de pomp en slangen vervuilen het systeem wel degelijk. in de pomp zitten ook bewegende delen en de slangen vergaan ook langzaam die delen komen allemaal uiteindelijk in de carburateur.
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN