@cxgtit2 Zag in jouw Flickr fotostream dat jij mooie NOS Prestige C-stijl schildjes hebt op je Prestige. Mag ik vragen waar je die vandaan hebt? Op mijn Prestige zijn de lijntjes er helemaal vanaf.
Ik zal maar weer wat in de originele buitenkant investeren om deze heiligschennis onder de motorkap te compenseren

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Hahaha.
Ik heb de mijne gekocht met de auto er bij, van iemand die met dit Prestige project begonnen was. Dat was een fransman die aan schade herstel deed. Dit was een van zijn projecten. Na de spuitbeurt is hij met een boodschappenmandje door het magazijn van Citroen gelopen en heeft alles meegenomen wat hij wilde vervangen. Zo dus ook die c-stijl kappen.
Dat was al vele jaren geleden, toen dat soort zaken er nog waren. Vervolgens heeft hij dat project geparkeerd, droog in zijn loods. Ik ga er nu verder mee. Meevallertje voor mij.
Je kan de letters die er op staan zelf bij kleuren. Gebruikte kom je af toe tegen, maar zijn meestal ook wat minder.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Totaal aantal Berichten: 9362
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Als ik mij niet vergis heeft dibbert er nog hele mooie liggen.
Ik weet het niet zeker maar volgens mij heeft hij ook nos.
Vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Diebert heeft nog wel het een het ander liggen. Dan zou ik zeker daar checken.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Totaal aantal Berichten: 9362
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
cx25gtit2 schreef:Diebert heeft nog wel het een het ander liggen. Dan zou ik zeker daar checken.
Hoezo herhalen?
Vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Dank, zal hem een mailtje sturen.
Een aluminium spruitstuk is toch gevonden, dus dat wordt vandaag gemonteerd. Vanavond krijg ik de Prestige weer terug. Gisteren heb ik een eerste rondje gereden met het nieuwe motormanagement. Ik moet zeggen dat het echt spectaculair anders voelt. Veel soepeler, geen schokken bij gas loslaten, betere respons op gas. En dan moet ik nog naar Nijmegen om de boel te laten finetunen op de dyno. Kan niet wachten om er weer elke dag mee te rijden (komt ook doordat ik al twee weken in een c1 rijd). Zal van het weekend nog wat foto’s proberen te maken.

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
goed om te horen !!
ben ook benieuwd naar het verbruik.
Dank. Verbruik ga ik in de gaten houden na het precies inregelen. Dat gaat aanstaande dinsdag gebeuren.
@La Léo: Ja dagteller in de gaten houden is altijd verstandig. Maar als je (of iemand anders natuurlijk) tips heeft over hoe ik de boel weer aan de gang krijg hoor ik het graag. De wijzer van de benzinemeter gaat keurig naar helemaal vol bij contact, dus ik gok dat het probleem aan de tankkant zit?

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Als dat zo is: tank eronderuit halen vrees ik.
Tenzij je veel mazzel hebt en er al inspectieluikjes in de bodem van de kofferbak zitten, via welke je bij de tankmeterunit kunt. Maar niet alle CX’en hebben die luikjes helaas.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D

Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat de Prestige morgen richting Nijmegen gaat, ik ben in elk geval heel benieuwd wat een ongeblazen CX doet als ie afgesteld is met “soepel en zuinig” als uitgangspunt.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Totaal aantal Berichten: 5165
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik ook
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Anders ik wel…

Totaal aantal Berichten: 7586
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik zou bijna vrij nemen om er langs te fietsen. Eens kijken hoe dat gaat. Maar ja - de plicht roept.

Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ach, het ziet er niet veel anders uit dan dit:
http://www.youtube.com/watch?v=bqyLpDv9Cxo
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!