Tsja Andre….maar wat die J.Kruis blijkbaar niet doorheeft is, dat hij daarmee de sfeer op z’n Prive-forum aardig heeft verziekt.
Ik ben inderdaad geen liefhebber van LPG (en ook niet van LPF )...daar zou ik nog eens een apart draadje over gaan openen (heb daar Erik even over geraadpleegd en die doet er absoluut niet moeilijk over)...dus dat zal ik dan maar eens gaan doen.
Puur en alleen vanwege de technische (on)mogelijkheden...gebruiksgemak, levensduur enz…..en of LPG nog wel toekomst heeft, nu er steeds meer Dieselmotoren in auto’s worden geplaatst.
En ik durf te voorspellen dat ze (net als in Frankrijk) de Benzinemotor gaan verdringen.
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Bram schreef:Inderdaad Hans…..prima info van Winnetou (nog bedankt daarvoor!)
Graag gedaan!
Bram schreef:
Stel je eens voor zeg…[mijmer-mode]..dat ze die Xantia pas een paar jaar later hadden ontwikkeld….en ze de BX nog wat hadden ge-upgraded….2 ruitenwissers hadden gegeven….met Airbag, Airco…enz.
Dat zou voor MIJ dan de Ultieme Complete auto zijn geworden…..daar zou je best in begraven willen worden !
Een Citroen BXantia dus? Lekkere tongbreker… Maarre, anders probeer je eens een XM. Lekker groot, lekker luxe (in de juiste uitvoering natuurlijk), en qua gewicht (wegenbelasting) is een XM volgens mij niet eens veel zwaarder (=duurder) dan een Xantia… Maar het is natuurlijk wel een lel van een auto.
Bram schreef:Puur en alleen vanwege de technische (on)mogelijkheden...gebruiksgemak, levensduur enz…..en of LPG nog wel toekomst heeft, nu er steeds meer Dieselmotoren in auto’s worden geplaatst.
En ik durf te voorspellen dat ze (net als in Frankrijk) de Benzinemotor gaan verdringen.
Tja, ik ben het niet 100% met je eens wat dit betreft, maar LPG heeft zeker wat nadelen, maar dat is allemaal al eens elders besproken. Maar ik ben dan wel benieuwd met wat voor oplossingen ze gaan komen zodra de brandstofcel-auto’s op de markt komen. Die lopen op waterstof, dat is nog een heel stuk lastiger dan LPG qua opslag!!
In tegenstelling tot mijn zoon Renz….vind ik de XM (ook) een prachtige auto…..qua lijn en interieur e.d….net als de Xantia.
(En uiteraard de HP-vering.)
Maar zoals je al zei…..hij is zo groot (en dus zwaar) en kost een vermogen aan WB….zeker als je een diesel zou nemen.
Om heel eerlijk te zijn vind ik de XM en de Xantia (puur qua model c.q. lijn) zelfs fraaier dan een BX…..maar.....de BX heeft weer als groot voordeel dat hij qua grootte precies goed is en met de zwaardere benzine en dieselmotoren (de 1.6 en de 1.9… plus de 1.8 turbodiesel en 1.9 zonder) precies goed gemotoriseerd zijn….i.t.t. de Xantia’s die ze zelfs met een 1.6 hadden uitgevoerd en ook de 1.8i in een Break niet echt *overhoud* ...zal ik maar zeggen.
Op dat *andere forum* had ik al eens geschreven dat het bijzonder jammer is dat Citroën de opvolger van de BX meteen een 250 kg zwaarder had gemaakt…waardoor er een hoop mensen zijn afgevallen die een auto willen hebben rond de 1000 kg gewicht…MET HP-vering…en daarom maar zijn overgestapt op een ZX…of zelfs van merk zijn veranderd, omdat de ZX niks speciaals toegevoegde en qua model niet zo aansprak als de GSA en BX wel eerder hebben gedaan.
Ik heb overigens net een nieuwe draad geopend over LPG, diesel of benzine.
http://www.citroen-forum.nl/forum/viewtopic.php?t=1458
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Mooi. Dan post ik verder op dat andere draadje.