Totaal aantal Berichten: 66
Geregistreerd: 10-08-2008
- C5 break 2.2hdif exclusive aut
- C1 Ambiance
- C3 E-HDI
Hallo,
Ik heb een C3 E-HDI en nou valt mij op dat de binnen spatbord van de voorwielen niet mooi achter het voorspatbord blijft zitten.Er zit dus nu een kier tussen dit staat erg lelijk.
Nou is mijn vraag aan jullie zijn er meer die dit hebben of heeft er iemand tegen mijn C3 aan gereden
de dealer zegt dat er meer zijn die dit hebben dus fabriek fout en garantie zou ik dan denken.
of heeft iemand hier al een een oplossing voor ?
vast bedankt voor julie reactie.
Jawel, mijn C3 heeft dit ook.
Ik heb er zelf al eens mee tegen een betonblokje geschuurd en ik dacht dat dit daaraan te wijten was maar enkele dagen geleden heb ik even gepraat met een collega die ook een C3 heeft en zijn auto heeft dit ook!
Ik moet binnen enkele weken gaan voor mijn 20.000 km-onderhoud en ga dit daar dan ook even bespreken.
Moest je in de tussentijd zelf naar de garage geweest zijn, laat hier dan gerust iets weten!
Ik: Skoda Octavia 3 Combi 1.2 TSI 77kw ‘15 (maar in de praktijk rij ik met de C3)
Vroeger: VW Passat Break 3C 1.6 CR TDI ‘10, Xsara Picasso 16 HDI 110 ‘05, Golf4 TDI ‘02, Golf3 GT TDI ‘96, Golf2 TDI ‘90, Golf2 GTD ‘86
Madam: Citroen C3 1.6HDI 90 ‘10 (maar in de praktijk rijdt ze met de Octa)
Vroeger: P106D ‘97, Xantia18i ‘93, P206HDI70 ‘04, C3HDI70 ‘03, Corsa12S ‘89
Totaal aantal Berichten: 807
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Heeft de mijne ook. Je kunt ze leuk terugstoppen achter de bumper, na een rit zit het weer los. Kwaliteitje he?
Serker nog, zonder dat er schade aan de bumper zat hing deze los op het hoekje van de bumper waar hij aansluit op het spatbord. Ik heb nergens tegenaan gezeten en voor zover te zien heeft er ook niemand anders tegen mijn auto aangereden. Daar zit een kunststof klikker, die is al afgebroken. Oplossing van de garage, schroefje erin draaien. Niet mooi, werkt wel.
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
De C3 van ons heeft dit ook al een lange tijd, steeds weer terug stoppen maar dat helpt niet, vandaag bij de garage winterbanden laten monteren en dit gemeld, kwam vaker voor en ze hebben het vastgezet.
Ook krijgen we nieuwe bekleding op de leuning van de passagiersstoel, hiervan ging een stiknaad boven op de leuning stuk.
Totaal aantal Berichten: 66
Geregistreerd: 10-08-2008
- C5 break 2.2hdif exclusive aut
- C1 Ambiance
- C3 E-HDI
Hallo,
Ben door dealer gemaild .En ze hebben er een reperatie set voor dus binnen kort de auto even langs brengen.
Probleem opgelost garantie dus.
is dit een originele reparatieset? Onze dealer was hier niet over bekend.
Totaal aantal Berichten: 197
Geregistreerd: 09-12-2005
- C3 e-HDI
- C5 C5 2.0i Comfort Sedan automaat LPG
Is er een terugroep of modificatie nummer van ??
Ik heb ook nog niets gehoord.
Mannen blijven kinderen alleen het speelgoed wordt steeds duurder.
Totaal aantal Berichten: 66
Geregistreerd: 10-08-2008
- C5 break 2.2hdif exclusive aut
- C1 Ambiance
- C3 E-HDI
Gister bij dealer geweest en het is bekend bij citroen er zijn reperatie setjes voor te krijgen.
De eerste c5 serie had hier ook last van ze gebruiken het zelfde reperatie setje voor c3 .
Levertijd was wel lang .
Groet martin
Heb hetzelfde euvel bij mijn c3 eHdi
Vorige week laten herstellen door de dealer (motorhuis)
daarna heen en weer naar zuid frankrijk.
de wielkast kiert na een lange afstand nog steeds. Wel is het minder makkelijk de binnenkast terug te duwen in de wielkast buitenkant.
vrees dat ik weer terug moet.
leo
Totaal aantal Berichten: 66
Geregistreerd: 10-08-2008
- C5 break 2.2hdif exclusive aut
- C1 Ambiance
- C3 E-HDI
Hallo,
Ben gister bij de dealer geweest om het reperatie setje te laten plaatsen.
Op het eerste gezicht zag het er goed uit ,maar toen ik thuis kwam, nog eens gekeken en
de rechter kant kiert al weer wat.
Wel iets minder erg maar nog niet naar mijn zin.
Ik denk dat ik er maar wat lijm tussen ga doen ofzo….....
Herken het beeld dat het binnen spatbord na montage van het ‘setje’ weer kiert.
Ondertussen drie maal terug geweest en het lijkt nu vaster te zitten dan de eerdere keren. Het plaatsen een vast zetten van het setje, lijkt enige moeite te kosten. Lijm is misschien de ultieme oplossing, een paar keer terug gaan naar de dealer heeft ook enige positieve impact. Al gaf de dealer aan dat het fragiel is zelfs met setje.
De bottomline lijkt de rand van het buitenspatbord, die is nogal smaller dan bij andere modellen, misschien uit gewicht besparend oogpunt. Heeft iemand met een DS3 een soortgelijke ervaring?. Of moeten we een overstap naar een DS3 bumper vragen?
Leo
Totaal aantal Berichten: 66
Geregistreerd: 10-08-2008
- C5 break 2.2hdif exclusive aut
- C1 Ambiance
- C3 E-HDI
Heren,
Ik hebt het toch maar gelijmt,,Hoop alleen niet dat het uitelkaar hoeft met reperatie ofzo.
Heb er 3 bolletjes lijm tusssen gedaan terhoogte van de tape zie foto.
Het zit nu wel erg mooi strak misschien als je er een tik tegen aan geeft dat de lijm wel weer los te krijgen is .
groet martin
met de tape heb ik de boel ff netjes op zijn plaats gehouden
hou je ons op de hoogte van de ontwikkelingen, of de lijm verbindingen het houden?
ben ook benieuwd welke lijm je hebt gebruikt..
grt
leo
Totaal aantal Berichten: 197
Geregistreerd: 09-12-2005
- C3 e-HDI
- C5 C5 2.0i Comfort Sedan automaat LPG
Omdat de originele waardeloze claxon is vervangen door een betere is de boel rechtsvoor los geweest.
Daarna is het beter vast gezet en kiert het aan die kant niet meer.
Het kan dus wel, eens kijken of ik er onder kan kruipen om te kijken hoe ze dat gedaan hebben.
Of zels een fotootje te maken.
Mannen blijven kinderen alleen het speelgoed wordt steeds duurder.
Bij mijn C3 is het euvel op de 20.000km-beurt hersteld onder garantie.
Ondertussen zijn we een 2-tal weken verder en alles houdt stand…
Voorlopig is er geen terugroepactie en spontaan zal dit euvel niet opgelost worden.
Gewoon even vermelden bij de garage dus vooraleer je garantieperiode voorbij is…
Ik: Skoda Octavia 3 Combi 1.2 TSI 77kw ‘15 (maar in de praktijk rij ik met de C3)
Vroeger: VW Passat Break 3C 1.6 CR TDI ‘10, Xsara Picasso 16 HDI 110 ‘05, Golf4 TDI ‘02, Golf3 GT TDI ‘96, Golf2 TDI ‘90, Golf2 GTD ‘86
Madam: Citroen C3 1.6HDI 90 ‘10 (maar in de praktijk rijdt ze met de Octa)
Vroeger: P106D ‘97, Xantia18i ‘93, P206HDI70 ‘04, C3HDI70 ‘03, Corsa12S ‘89