






Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
maar 13000km voor 295 euro?
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
http://link.marktplaats.nl/505446644
Ik heb deze BX al een tijdje in de smiezen. Ik vind hem er mooi uitzien, alleen de KM stand vind ik wat aan de hoge kant. Staat trouwens al een tijdje op marktplaats.
Waat staat de “Progress” uitvoering voor?
Citroën BX Cannes // 1991
Volgens mij was dat een luxe actie model
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Ja klopt, een Progress is een auto met wat extra’s zoals licht metalen velgen en dat soort dingen.
Is trouwens gebaseerd op een TGi.
Mijn neef heeft een Progress.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

























Totaal aantal Berichten: 6175
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Een progress is een kale 1600, maar dan wel met een mooi GTi interieur. Verder geen elektrische ramen enzo, maar dat scheelt: dan kan het ook niet kapot. Minpunt vind ik wel het ontbreken van centrale vergrendeling. Qua uitvoering is het veder gelijk aan de 16 TGi.






Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Allochteun schreef:Allochteun schreef:http://www.leboncoin.fr/voitures/263645327.htm?ca=1_s
Diesel, 1984, 238k gelopen, voor 800 euro’s.
Minpuntje: Staat voorbij Lyon…
Zojuist contact gehad met de dik over de 70 klinkende eigenaar van deze dame. Blijven Fransen he… Hoe vaak je ook zegt dat je matig Frans spreekt, ze blijven dezelfde spraakwaterval voortzetten.
Enfin, morgen komt er overdag iemand kijken, en hij belt me rond etenstijd terug of de wagen verkocht is.
Zo niet, dan haak ik ‘s avonds de ambulance aan, en kachel ik naar Lyon…
Goed. De auto is niet verkocht vandaag, dus een afspraak voor morgenochtend 10 uur in Montbrison.
Er zit echter één hele grote maar aan dit verhaal, de beste man gaat hem morgen niet meegeven. Te begrijpen, want de overschrijving op zondag is onmogelijk, en bij verkoop schijnt de CT (Franse APK) verplicht te zijn.
Wil toch gewoon gaan kijken, maar dan zonder de ambulance. Als het inderdaad een goede is, dan is ie waarschijnlijk zo weg. In dat geval koop ik hem gewoon, geef ik de beste man een week de tijd om de papierwinkel te regelen, en dan maar weer die kant op. Is het niets, dan heb ik mezelf 1800km gezeul met een ambulance bespaard.
Iemand die toevallig paraat heeft waar de export van een wagen uit Frankrijk aan moet voldoen?
Maw, wat moet er geregeld worden om de wagen mee te krijgen..
thomasc3vtr schreef:maar 13000km voor 295 euro?
Daar is duidelijk een nulletje vergeten.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX

























Totaal aantal Berichten: 6175
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Allochteun schreef:Allochteun schreef:Allochteun schreef:http://www.leboncoin.fr/voitures/263645327.htm?ca=1_s
Diesel, 1984, 238k gelopen, voor 800 euro’s.
Minpuntje: Staat voorbij Lyon…
Zojuist contact gehad met de dik over de 70 klinkende eigenaar van deze dame. Blijven Fransen he… Hoe vaak je ook zegt dat je matig Frans spreekt, ze blijven dezelfde spraakwaterval voortzetten.
Enfin, morgen komt er overdag iemand kijken, en hij belt me rond etenstijd terug of de wagen verkocht is.
Zo niet, dan haak ik ‘s avonds de ambulance aan, en kachel ik naar Lyon…
Goed. De auto is niet verkocht vandaag, dus een afspraak voor morgenochtend 10 uur in Montbrison.
Er zit echter één hele grote maar aan dit verhaal, de beste man gaat hem morgen niet meegeven. Te begrijpen, want de overschrijving op zondag is onmogelijk, en bij verkoop schijnt de CT (Franse APK) verplicht te zijn.
Wil toch gewoon gaan kijken, maar dan zonder de ambulance. Als het inderdaad een goede is, dan is ie waarschijnlijk zo weg. In dat geval koop ik hem gewoon, geef ik de beste man een week de tijd om de papierwinkel te regelen, en dan maar weer die kant op. Is het niets, dan heb ik mezelf 1800km gezeul met een ambulance bespaard.
Iemand die toevallig paraat heeft waar de export van een wagen uit Frankrijk aan moet voldoen?
Maw, wat moet er geregeld worden om de wagen mee te krijgen..
Dat is gek. In Frankrijk schrijft niemand de auto over. Ze zetten alleen op het kentekenbewijs iets van “vendu”, met datum en tijd erbij. Jij moet zorgen dat je het hele kentekenbewijs meekrijgt, dat hebje nodig om de auto hier op kenteken te krijgen. Wel of geen CT is (bij export) van geen enkel belang. Je moet hier toch naar de RDW en die zal de auto ook voor de APK willen zien.
In ieder geval is er géén reden waarom je de auto niet morgen zou kunnen meenemen.























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
@Allochteun, is het in FR dat de auto te koop staat? Overschrijven van een FR kenteken naar een buitenlander is heel simpel, je zet een diagonale streep over het kentekenpapier en zet erbij ‘vendu + datum’. Volgens mij moet er nog een hoekje af worden geknipt (anyone?). Wat de apk betreft, misschien is het onder bepaalde omstandigheden wel verplicht, maar zeker niet als de auto geexporteerd wordt.
Succes ermee!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

























Totaal aantal Berichten: 6175
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports






Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Heey, das vreemd.
Dat is iig wat die man vertelde aan de telefoon, en anders durfde hij het niet aan…
Nog even achteraan bellen.
En hoe moet de beste man dan aantonen dat de auto naar een buitenlander is, en hij niet meer verantwoordelijk/belastingplichtig is?























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Hilko16TZI schreef:Ja, dat zeg ik
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa






















Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Allochteun schreef:En hoe moet de beste man dan aantonen dat de auto naar een buitenlander is, en hij niet meer verantwoordelijk/belastingplichtig is?
Ff deze in drievoud invullen, 1 voor jou, 1 voor de verkoper en 1 voor de prefecture: https://www.formulaires.modernisation.gouv.fr/gf/cerfa_13754_02.do?jeton=TyG3fAE0KQ5NugE0NIENfw4a
Art schreef:Volgens mij was dat een luxe actie model
Marviin schreef:Ja klopt, een Progress is een auto met wat extra’s zoals licht metalen velgen en dat soort dingen.
Is trouwens gebaseerd op een TGi.
Mijn neef heeft een Progress.
Hilko16TZI schreef:Een progress is een kale 1600, maar dan wel met een mooi GTi interieur. Verder geen elektrische ramen enzo, maar dat scheelt: dan kan het ook niet kapot. Minpunt vind ik wel het ontbreken van centrale vergrendeling. Qua uitvoering is het veder gelijk aan de 16 TGi.
Bedankt voor de info. Kom steeds meer en meer te weten.
Citroën BX Cannes // 1991






Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
beerpeet schreef:Allochteun schreef:En hoe moet de beste man dan aantonen dat de auto naar een buitenlander is, en hij niet meer verantwoordelijk/belastingplichtig is?
Ff deze in drievoud invullen, 1 voor jou, 1 voor de verkoper en 1 voor de prefecture: https://www.formulaires.modernisation.gouv.fr/gf/cerfa_13754_02.do?jeton=TyG3fAE0KQ5NugE0NIENfw4a
Duidelijk.
Ik heb hem zojuist aan de lijn gehad. Hij slikt het niet. Hij weet gewoon niet hoe het werkt, en wil het zekere voor het onzekere nemen. Aangeboden hem een linkje naar die overheidssite te sturen, maar hij had geen internet. Man is ook op leeftijd is mijn indruk (komt over als een eind in de 70), dus maar niet afgereisd vanavond. Het valt ook niet mee om zo iets duidelijk te maken aan zo’n man als je 7 woorden Frans spreekt…
Hij gaat maandag langs bij de prefecture, en dan krijgt ie waarschijnlijk dit formulier mee naar huis. Afgesproken dat ik hem maandag bel, en dan zou hij de auto tot die tijd vasthouden.
Dus voorlopig maar even vertrouwen hebben dat Pierre de auto inderdaad vast houd, want er zijn er verdomde weinig te vinden zoals ik ze hebben wil…
Type 1, diesel, schuifdak en in acceptabele staat.