4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

De CX 2.0 Super van Anne van Schepen
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 752

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 09 december 2011 07:02 PM
  [ # 46 ]

Heel verstandig dat je hem laat Dinitrollen Anne, is ook het eerste wat ik gelijk heb laten doen met mijn BX.
En wat mijn hydrauliek betreft, toen ik hem net in gebruik had, bleef de auto heel lang hoog staan na gebruik, maar nu we zo’n 5000 km’s verder zijn, is de achterkant na 1 nacht al laag, en de voorkant is dan ook al halverwege….
Ik overweeg zelf om eens bij Chyparse in Almere de hydrauliek eens na te laten kijken, heb over dat bedrijf hier positieve verhalen gelezen.Ik heb niks te klagen hoor, maar de LHM is vervangen en de voorste bollen ook, maar de auto is wel 25 jaar oud.

Profiel  

Gepost: 09 december 2011 10:39 PM
  [ # 47 ]

Hallo Anne,

Zeker een fraaie CX die je bij Van der Laan hebt weggehaald. Wat betreft het klokje, als het bij jou altijd half zes is zitten de wijzertjes los. Was in mijn CX ook zo en ik heb het klokje eruit gehaald en de wijzertjes heel voorzichtig gelijmd. Loopt nu perfect (deed-ie al, maar nu doen de wijzers ook weer mee). Mooi klusje voor een regenachtige dag!

Groet,

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  

Anne van Schepen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 56

- CX 2000 Super
- Ami Ami 8 Berline
Gepost: 10 december 2011 01:40 AM
  [ # 48 ]

Klopt als een bus.
De wijzertjes waren inderdaad los. Ik heb ze dus inderdaad weer voorzichtig gelijmd en…... bij het terugplaatsen viel er eentje uit mijn vingers, precies in het smalle naadje onder het klokje. cry green
Ik vrees dus dat het dashboard of uit elkaar moet, of dat ik op zoek moet naar nieuwe wijzertjes. Gelukkig tikt het klokje wel, dus hij doet het perfect; zij het zonder wijzertjes.

Profiel  

Gepost: 10 december 2011 01:52 AM
  [ # 49 ]

Je hebt het klokje opengemaakt zonder het uit de paddenstoel te halen? Bijzonder. Dat ding zit toch links naast de snelheidsmeter? Als het wijzertje in het dashboard ligt, is het een kwestie van het deksel van de paddenstoel halen, stekkers los, draaiknoppen van het klokje en de dagteller loshalen en dan het klokkenspel uit het dashboard lepelen. Dan moet je het wijzertje zien liggen. Toch?

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  

Anne van Schepen
< 100 berichten
Rank

- CX 2000 Super
- Ami Ami 8 Berline
Gepost: 11 december 2011 12:50 AM
  [ # 50 ]

Tja,

Ik had al het idee dat het niet helemaal klopte. Hoort er glas voor te zitten? Naar mijn gevoel wel. Maar dus niet.
Daarom kon ik dus meteen bij de wijzertjes. En…... op het kleine wijzertje zaten al lijmresten. Oogjes waren dus los. Dus nieuwe lijm op beide wijzertjes en met een knijper klemmen. Dat ging prima! Mr. Green Smileys
Ik heb dus vervolgens zitten klooien met het feit dat het in de garage en in de auto toch wel heel donker was. Zaklampje in de ene hand en wijzertjes in de andere. En dat ging dus mis.  cry green
Wat ik dus nodig heb is genoeg daglicht. Dus gewoon even geduldig wachten op mooie droge dag. Auto buiten zetten en even dashboard deels “slopen”.
Aan de andere kant: ik rij al jaren in A types zonder luxe als een klokje.
Dus: volgend voorjaar en mooi droog weer en voldoende licht…....

Profiel  

Anne van Schepen
< 100 berichten
Rank

- CX 2000 Super
- Ami Ami 8 Berline
Gepost: 11 december 2011 12:58 AM
  [ # 51 ]

PS: Bert.
Ik heb vandaag een enthousiaste ervaren CX rijder gesproken over de hydrauliek. Hij had een prachtige 86’er 2.5 CX GTI. Die ging aan de achterkant al na een kleine twee uur uur naar beneden en voor een tijdje daarna.
Was heel normaal.
Mijn CX gaat achter na ongeveer 5 a 6 uren naar beneden en pas de volgende dag aan de voorkant. Dat schijnt al heel gezond te zijn.
Dus die van jou is schijnbaar dan ook kerngezond!
Ik heb er geen verstand van, maar ik laat graag mijn oor hangen naar dit soort kennersgeluiden. Mr. Green

Profiel  

Gepost: 11 december 2011 03:14 AM
  [ # 52 ]

In het voorjaar dus weer bij de tijd… Als je de wijzer nog terugvindt, kun je het geheel natuurlijk het best met glaasje (plastic) ervoor terugplaatsen. Daar moet bij Van der Laan makkelijk aan te komen zijn, want daar liggen die dingen volop. Vreemd dat ze ‘m zelf niet zo hebben afgeleverd, eigenlijk.

Profiel  

Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2214

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 11 december 2011 10:28 AM
  [ # 53 ]

Anne,

ik zou zeggen Super dat je CX hebt,

en dat klokje hoort idd een glaasje voor te zitten het beste bouw je heel het ding uit en vv je meteen alle lampjes die erin zitten ben je daar ook vanaf. Let wel op met het klokje er zijn 2 type’s Jeager en Veglia.

En verder het inzakken zou ik me niet zo druk over maken, zolang de pomp niet als een bezetenne staat te tikken. Er zijn altijd wel wat interne lakkege’s waardoor de ene sneller zakt dan de ander en als ze helemaal plat liggen vind ik ze persoonlijk het mooist, maar da’s natuurlijk persoonlijk.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  

citroencx.eu
Facebook

Profiel  

Anne van Schepen
< 100 berichten
Rank

- CX 2000 Super
- Ami Ami 8 Berline
Gepost: 11 december 2011 12:09 PM
  [ # 54 ]

Dank je.
Staat inderdaad wel chique zo heel dicht bij de grond.
Mijn dochter begon meteen al met “Thunderbirds are Go!”
Maar die pomp hoor ik nauwelijks, dus dat zit volgens mij wel goed. Mr. Green

Profiel  

Gepost: 11 december 2011 12:51 PM
  [ # 55 ]
Anne van Schepen schreef:

Mijn CX gaat achter na ongeveer 5 a 6 uren naar beneden en pas de volgende dag aan de voorkant. Dat schijnt al heel gezond te zijn.
Dus die van jou is schijnbaar dan ook kerngezond!

Opvallend veel mensen hangen de ‘gezondheid’ van de hydraulique op aan het feit hoe snel de auto zakt of hij vaak je de ‘tik’ hoort, maar dat is maar een klein aspect van het hydraulisch systeem.
Mijn CX Pallas rijdt, stuurt en veert als de beste, maar de drukregelaar (want het is NIET de pomp die tikt!) tikt elke 4 seconden wegens een interne lekkage ‘ergens’. Toch blijft de auto uren omhoog staan. Cool Er zitten uiteraard wel zes nieuwe bollen op. Tikken kan wel duiden op een versleten HD-bol, maar in mijn geval dus niet.

Maar ik zeg altijd tegen mensen die over ‘snel inzakken’ na parkeren beginnen: niets aan doen, zonde van je tijd/geld. Als hij maar omhoog komt en blijft tijdens het rijden is is er geen probleem!
Een motto waar ik mij als vrouw goed in kan vinden.  Laughing

Anne van Schepen schreef:

Tja,
Ik had al het idee dat het niet helemaal klopte. Hoort er glas voor te zitten?

Dat is wel wat vreemd hoor.
Zit er dan ook geen glas voor de draaiende rol van je snelheidsmeter? Deze teller hoort een sterk vergrotend bol perspex glas te hebben, zodat een vissenkom effect ontstaat. Als je eventueel ook een toerenteller hebt,...dito.
Het glas is één lang stuk dat alle meters in één keer afdekt. Het hoort gelijmd te zitten.

En voor alles geldt: pielklusjes nooit in een donkere garage in een ongemakkelijke houding doen. Altijd beter op de keukentafel indien enigszins mogelijk, ook al moet je er eerst meer voor demonteren. Scheelt je achteraf een hoop irritatie (maar goed, dit heb je inmiddels zelf ervaren).  Wink

Maar: mooie CX, ik hoop dat je er veel zweefplezier mee mag beleven!!

P.S. Die Jaeger klokjes staan ALTIJD op half zeven, is een kwaaltje. Velglia’s zijn beter, maar daar kwam Citroën pas later achter. Very Happy

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 752

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 11 december 2011 01:24 PM
  [ # 56 ]

‘Opvallend veel mensen hangen de ‘gezondheid’ van de hydraulique op aan het feit hoe snel de auto zakt of hij vaak je de ‘tik’ hoort, maar dat is maar een klein aspect van het hydraulisch systeem.
Mijn CX Pallas rijdt, stuurt en veert als de beste, maar de drukregelaar (want het is NIET de pomp die tikt!) tikt elke 4 seconden wegens een interne lekkage ‘ergens’. Toch blijft de auto uren omhoog staan. Cool Er zitten uiteraard wel zes nieuwe bollen op. Tikken kan wel duiden op een versleten HD-bol, maar in mijn geval dus niet.

Maar ik zeg altijd tegen mensen die over ‘snel inzakken’ na parkeren beginnen: niets aan doen, zonde van je tijd/geld. Als hij maar omhoog komt en blijft tijdens het rijden is is er geen probleem!”

Weer wat geleerd Smile  Smile

Profiel  

25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4911

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 11 december 2011 02:03 PM
  [ # 57 ]

Och ja, die van mij zakt na 10 minuten al in, dus het kan altijd nog erger Smile Ik kan ermee leven, het enige irritante is dat ze niet supersnel omhoog komt en dus zelfs na een stop van 10 minuten+ moet je al wachten voor je weer kan vertrekken, maar ja, ik ben bij vrouwen niet anders gewend cheese

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  

Anne van Schepen
< 100 berichten
Rank

- CX 2000 Super
- Ami Ami 8 Berline
Gepost: 12 december 2011 12:58 AM
  [ # 58 ]

Vreemd. Ik mis dus alleen het glaasje voor het klokje. De rest zit er allemaal.

En laat ik maar niet meer over inzakken beginnen. Straks gaan we het nog over uitzakken hebben. nuts

Profiel  

Gepost: 12 december 2011 01:19 AM
  [ # 59 ]

Ha Anne,

Normaal gesproken zou ik het niet durven, de kennis van La Leo in twijfel trekken. Het plastic voor het klokje is echter een vierkant ‘raampje’ dat je kunt verwijderen. Weet niet meer uit mijn hoofd of dat nu met die makkelijk-te-breken clipjes vastzit of op een andere manier. Van links naar rechts heb je de klok, de snelheidsmeter met het ‘vergrotende oog’ er voor, een plastic dekseltje voor je kilometer- en dagteller en vervolgens weer een ‘oog’ voor de toerenteller. Tenslotte weer een vergelijkbaar ‘ruimte’ voor de benzine- en olie- of thermische voltmeter. Het is dus niet één geheel. Ik heb namelijk de wijzerlijmactie (ja Leo, netjes op de keukentafel inderdaad) ook uitgevoerd én ik heb het dekseltje voor de kilometerteller moeten vervangen…

Groet,

Profiel  

F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9362

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 12 december 2011 08:12 AM
  [ # 60 ]

Correct voor het klokkie is een apart glaasje

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  

4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook