2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Welke caravan rijd jij en welke kan je mij adviseren?
donald
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 13-04-2008

Gepost: 08 december 2011 10:20 PM
  [ # 16 ]

Een C4GP met een 1.8 16v mag max 2000kg wegen dan mag er dus een caravan tot 1500kg achter voordat je een BE rijbewijs moet hebben. (of kentekenbewijs moet andere gewichten aangeven)max caravan gewicht mag bijv. niet meer zijn dan het gewicht van de lege auto.

Ja en wat is de beste caravan? Wat wil je ermee? Ga je er echt mee trekken of blijft het via de peage bij 1 camping? Zelf heb ik een Fendt 490, prachtig en degelijk maar wel zwaar. Ga je echt trekken en de bergen in dan zou ik voor iets lichters gaan.

Kijk anders ook eens op de volgende site: http://www.caravans.net/

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 08 december 2011 11:13 PM
  [ # 17 ]

niks mis met een kip campine,

Kan zelfs achter de Ax.

Ik denk dat een caravan heel persoonlijk is, en afhankelijk is van de eisen die je stelt. Als je geen BE hebt Zou ik of BE halen of een combinatie zoeken die onder de 3500kg valt. Daarnaast is het goed om te weten of je een “badkamer” of het aantal slaapplaatsen te kiezen. Een grote caravan is fijn. Maar je moet hem met je auto wel meesjouwen. Dus als je elk jaar naar de alpen wilt, zou ik niet een al te zware caravan kiezen.

Voorbeeld, Wij hebben een Kip campine, we slapen met ons drieen (en de hond) in de caravan) maar het “leven” gebeurt in de tent of de luivel voor de tent.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
johan.v
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 08-09-2011

Gepost: 11 december 2011 02:55 PM
  [ # 18 ]
donald schreef:

Een C4GP met een 1.8 16v mag max 2000kg wegen dan mag er dus een caravan tot 1500kg achter voordat je een BE rijbewijs moet hebben. (of kentekenbewijs moet andere gewichten aangeven)max caravan gewicht mag bijv. niet meer zijn dan het gewicht van de lege auto.

Ja en wat is de beste caravan? Wat wil je ermee? Ga je er echt mee trekken of blijft het via de peage bij 1 camping? Zelf heb ik een Fendt 490, prachtig en degelijk maar wel zwaar. Ga je echt trekken en de bergen in dan zou ik voor iets lichters gaan.

Kijk anders ook eens op de volgende site: http://www.caravans.net/

Tja, wat wij willen met een caravan is nog niet heel helder. Wel wat voor soort (middenkeuken e.d.) Wat wij al vele vakanties hebben gedaan is vanaf een vaste plaats daar vandaan dag tripjes maken. Dus de locatie van de vouwwagen is een vooruit geschoven huis. En al te ver kunnen we niet gaan, omdat onze dochter snel wagenziek is en dat gaat al beter sinds we al een paar auto’s hebben gehad die uitgerust zijn met airco.
Dus dat is voor ons de basis principe van het camperen.

Wel ga ik voor mijn BE rijbewijs om alvast wat uitleg voor te zijn voor eventuele controles.

Alvast bedankt voor de vele reacties en natuurlijk kan deze thread de adviezen blijven worden voorzien Smile

als je klein bent komen de enge geluiden van onder je bed,
als je groot bent komen de enge geluiden van onder je motorkap…..

Profiel  
 
Gepost: 11 december 2011 03:41 PM
  [ # 19 ]

Als reikwijdte in verband met wagenziekte een issue is, neem dan wel in overweging dat je met een caravan echt wel minder pad aflegt in dezelfde tijd dan met een vouwwagen.

Goed onderschrift trouwens Very Happy

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 11 december 2011 04:57 PM
  [ # 20 ]

Vergis je ook niet in de andere bewegingen die de auto maakt met een caravan dan met een vouwwagen.


Met de vouwwagen hield mijn zusje het twee uur vol voor ze haar maag leegde.

Met de caravan was het hooguit een uur…

Profiel  
 
oops
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 05-04-2009

- C5 Tourer V6 HDI Exclusive
Gepost: 11 december 2011 05:45 PM
  [ # 21 ]

Wij zijn deze zomer ook voor het eerst met onze caravan op vakantie geweest. Lang tegen aan gehikt, we vonden ons zelf iets te jong voor een caravan. Wat ik ook erg belangrijk vindt is rijeigenschappen. Vandaar deze (Eriba) Eribelle. Super achter de auto dankzij de lagere contsructie en het hefdak! Bijkomstig voordeel is: minder verbruik, minder tol en hogere snelheden mogelijk.

Niet makkelijk te vinden maar misschien een leuk idee voor je.


Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 11 december 2011 06:14 PM
  [ # 22 ]

Een Eriba uit de Touring serie verdient zeker óók de voorkeur.
De touring serie is de oer-eriba zeg maar, met het klapdak en de ronde vormen.
Bij de volgende foto zie je een voorbeeld van een “touring”

Dit is dan de Puck, de kleinste uit de serie.
Er is verder nog de troll, de familia en de triton.
Fijne caravans met een hoge restwaarde.
Bijkomstig plezierig; je hebt bij een wat bredere auto heerlijk overzicht in de normale spiegels cheese

@ Oops , je hebt een mooie sleurhut!!  Wink

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 11 december 2011 08:11 PM
  [ # 23 ]

Zou ik.! daar ook in passen… nee toch.

Ik zal je mijn combi sturen.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
Gepost: 11 december 2011 08:17 PM
  [ # 24 ]

Zo’n puck is miniem. Mijn vader heeft een paar maanden geleden een nagelnieuwe Triton gekocht met een middenkeuken. Kost een paar centen, maar dan heb je toch best een mooie caravan.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 11 december 2011 09:42 PM
  [ # 25 ]

Dat zal waarschijnlijk niet passen Kees Laughing
Lijkt me hilarisch om te zien, dat wel…

Ik doelde eigenlijk meer op het feit dat de grotere Eriba’s beter bij de C4 en C4P passen Wink

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Rieske
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 17-01-2011

- (Grand) C4 Picasso C4 Picasso 1.6 HDI
Gepost: 11 december 2011 11:30 PM
  [ # 26 ]

Wij hebben een Eriba Living Pulse caravan en een Hyundai Tucson 2.0i als trekker.
Deze heeft een koppel van 184nm. Hiervoor hadden we een Ford C-Max 2.0 liter met een trekkracht van 320nm.

De Eriba mag maximaal 1500kg beladen worden en wij zijn met z’n drieen. De Ford trok de caravan als een bezetene. Soms merkte ik niets eens dat hij erachter hing. Wel vond ik dat de trekhaak laag zit en de caravan naar voren hing.
De Tucson heeft op zich geen problemen met het trekken. Het verschil tussen een benzine en diesel is flink merkbaar ondanks dat ze beide 2 liters zijn. Wel is hangt hij beter achter de auto omdat de Tucson een hogere auto is.

Wij zijn met de Tucson nu 2x naar Frankrijk geweest en ik rij dan meestal in zijn vijfde versnelling op cruise control. Met heuveltjes, vermits ik een goede vaart heb, is het niet nodig om te schakelen. Bij druk verkeer moet ik regelmatig terug naar z’n vierde.

De Hyundai Tucson is geen snelle auto en het gedrag met de caravan voelt niet veel anders. Bij de Ford C-Max was het wel meer merkbaar.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook