Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gisteren was het dan weer zo ver, ik heb weer een BX gekocht. Mijn 4e, maar deze is wel wat specialer dan de eerdere 3 die ik gehad heb.
Al een tijdje was ik zoek naar een leuke BX type 1 als vervanger voor mijn Visa. De voornaamste oorzaak hiervoor was het zien van de retestrakke GT van forummer MWH.C. Een aantal weken druk gezocht op de bekende (en minder bekende) sites, en ook wel na het tegen komen van een paar interessante exemplaren, is het toch iets heel anders geworden.
Het bericht van 16V-held BX19TZI dat zijn grijze 16V weer terug was na verkoop trok mijn aandacht. Na wat berichtjes over en weer is het dan gelukt, de 16V is gisteren opgehaald en ik ben er enorm blij mee Bijkomend voordeel was, dat de Visa gisterenochtend opgehaald is door forummer Melchior. Zo zit ik niet met 4 auto’s en gaat de auto ook naar een echte liefhebber toe
De auto heeft wel wat puntjes die aangepakt moeten worden, maar in de grote lijn is de 16V gewoon erg strak (schadeherstel is erg netjes gedaan en er is door BX19TZI en de eigenaar daarvoor (forummer BxBandit) erg veel aan de auto gedaan op technisch gebied).
Bovendien is het interieur erg strak, ook een prettige bijkomstigheid
Vanochtend kon ik natuurlijk niet wachten en heb ik de auto van binnen en buiten grondig schoon gemaakt (en dat was ook hard nodig!). Er zat erg veel vuil in de lak en bijvoorbeeld de velgen en uitlaat waren behoorlijk verweerd. De auto is inmiddels weer mooi schoon (alle vieze zwarte pitjes uit de lak) en als punt op de i zijn de velgranden en de uitlaat weer mooi gepolijst
Het volgende staat er op het programma:
- Laten keuren voor APK
- Aantal interieurdelen netjes vast zetten
- Afstelling distributieriem laten nakijken (zou volgens forummer bx16vert wat te los gesteld zijn)
- HD-pomp laten nakijken (achterkant komt slecht omhoog, tenzij je de hoogteregelaar een standje hoger zet)
- Auto nog intensiever poetsen
- Rijden!
Verder ben ik bezig om de complete geschiedenis van de auto te verzamelen. De auto is al een hele tijd in het bezit van verschillende forummers (T(h)ijs), BxBandit, BX19TZI en nu ik), het is de bedoeling om ook informatie van voor die tijd boven water te krijgen.
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Gefelicieerd! Geniet ervan!
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Ik kan niet wachten om hem in het echie te zien!
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Weer een topic om op slot te zetten? Oh nee wacht, dit was de nieuwe auto
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Proficiat!, Ga je er nu ook meerijden of wordt het een mooi weer auto?
Maarre waar blijven de foto’s!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
@ graddus: niet te overenthousiast worden hè ?
@ GW:
De velgranden zijn op deze foto’s nog niet gepolijst. Het was te donker om daar nog goede foto’s van te maken.
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Ziet er mooi uit hoor!!
Veel plezier met je aankoop!
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Heb deze al in het echt gezien, igg echt wel een mooie bx en eens een wat ander grijs dan het gewone doorsnee grijs.
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Mooi ding op de foto’s, gefeliciteerd ermee!
En dit probleem moet je denk ik de hoogteregelaar zelf zoeken:
- HD-pomp laten nakijken (achterkant komt slecht omhoog, tenzij je de hoogteregelaar een standje hoger zet)
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Zo, kijk aan! Mooi ding zeg! Gefeliciteerd!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
BasisBIX schreef:Mooi ding op de foto’s, gefeliciteerd ermee!
En dit probleem moet je denk ik de hoogteregelaar zelf zoeken:
- HD-pomp laten nakijken (achterkant komt slecht omhoog, tenzij je de hoogteregelaar een standje hoger zet)
Zat zelf aan LHM niveau te denken aangezien de stuurbekrachtiging het vaak maar half doet en er zeker net na het starten vd motor moeilijk mee heeft.
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Mooi karretje!
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Gefeliciteerd ermee Het blijft een prachtige wagen. Mijn Nordschleife sticker zit er nog op zie ik.
Die wegvallende SB is een kwaaltje wat er ook al was toen ik de auto nog had. Bij mij gebeurde het wel eens na flink remmen en vervolgens een scherpe bocht, dus als het systeem even flink druk moest leveren. SB is ook het eerste wat wegvalt er er te weinig debiet is.
Ik heb een gereviseerde debietregelaar en drukverdeler geplaatst, maar beide hebben niet geholpen. Zelf verdacht ik de pomp daarom ook. Het probleem is alleen dat een 16v een andere pomp heeft dan andere BX’en, moeilijk te vinden en vrij duur. Er is zelfs verschil tussen de mk1 en mk2. Het schijnt dat bepaalde XM pompen ook zouden kunnen met wat kunstgrepen.
Bart Ebben vroeg 500 euro ex btw voor een gereviseerde!
http://myworld.ebay.com/swinggatebeer
Bovenstaande Brit had ze vroeger voor de helft daarvan, maar ja da’s wel 5 jaar geleden…
Hoe dan ook, veel plezier met de auto!
JM
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ik heb nog behoorlijk wat 16v pompen. Volgens mij is er alleen verschil geweest in spanrol constructie, maar niet in de pomp zelf. Mocht je een pomp zoeken dan hoor ik ‘t wel.
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Mooie koets Wouter!!!
Veel plezier ermee.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Zo, de APK is geregeld, ik kan er mee vooruit tot 5 januari 2013 . Een/de stuurhuishoes zat wat los, deze is weer vast gezet o.i.d. (heb het zelf niet gezien).