16 van de 22
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
   
Allochteun’s Citroen BX 1.9 TRD Automatic. Einde oefening?
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 17 oktober 2011 10:40 AM
  [ # 226 ]

Die is inderdaad vervangen ja.

Hoe kan ik controleren of de boel nu wel goed zit?
De ANWB heeft alles hersteld namelijk, en heeft de fusee gemarkeert. Als hij dus ook maar een mm draait, zie je gelijk dat hij verschoven is. Voor het vertrouwen zou het echter wel lekker zijn als ik kan checken of ie nu goed geborgt zit namelijk.

Roel Tiemersma heeft het op zijn website over uitsparingen in de bus en dat hij de bus als borg heeft vastgelast…

Fusee is door mij zelf vervangen. Nu heb ik er weinig verstand van, maar heb het samen met mijn buurman gedaan. De beste man nadert weliswaar gepensioneerd, maar is een carriere lang monteur geweest. Dan zou je toch zeggen….

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 oktober 2011 10:45 AM
  [ # 227 ]

De fuseekogel heeft een rand die je om slaat en zodoende de kogel klemzet in het fuseehuis. Het ding moet écht knalvast worden gedraaid. daarna tik je het randje om en zit ie geborgd. Om dit soort gezeik te voorkomen neem ik voor het vervangen van de fuseekogel altijd het hele fuseestuk uit de auto en zet ik dat gewoon in de bankschroef. Dat kost je een half uur extra, maar zo kan je het wel veilig vastzetten!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 17 oktober 2011 11:16 AM
  [ # 228 ]

Knalvast zit ie nu in ieder geval, ik weet niet zeker of hij geborgd zit.
De ANWB heeft hem vast gezet, dat zal wel deugen.

Vanavond gaat ie de brug op, wil gewoon zeker weten dat het goed zit.
Is een te essentieel onderdeel om risico’s mee te lopen en blind op de ANWB te vertrouwen.

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 17 oktober 2011 08:45 PM
  [ # 229 ]

Waterman: Thanks!!!!

Zat muurvast, maar de ANWB had hem niet geborgd.
Nu zit de boel wel geborgd, dus durf er nu weer met een gerust hart in te rijden!

Een oliedomme fout, die gelukkig goed afloopt…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 oktober 2011 08:46 PM
  [ # 230 ]

Goed dat je het gechecked hebt! very good

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 11 december 2011 10:38 PM
  [ # 231 ]

De laatste tijd met een schuin oog op zoek geweest naar een Type 1 diesel, en er lagen zelfs plannen om vandaag naar Frankrijk te rijden.

Een BX zou echter geen BX zijn, als ze dat zomaar over haar kant zou laten gaan.

Frankrijk was afgezegd, dus ik reed vrolijk in mijn huidige BX over de A65. Toen begon ze helaas tekenen van jaloezie te vertonen, en gaf met grote rode letters “STOP” aan.

Tuurlijk… LHM lekkage.

Litertje bijgegooid, en uiteindelijk thuis gekomen.

LHM leek van linksvoor te komen, dus wagen opgekrikt en het voorwiel verwijdert. Tot mijn verbazing was de veroorzaker vrij snel gevonden, aangezien er een druppelende losgeschoten leiding bungelde bij het voorwiel. Leiding weer vastgeprikt en klaar. Het lijkt dus vooral een goedbedoeld jaloers trekje te zijn geweest.

Nu ben ik toch benieuwd wat het is, en of ik verder nog ergens rekening mee moet houden.

Iemand een idee waar deze leiding van is?

En is het waarschijnlijk dat zo’n leiding zomaar los schiet, of is er waarschijnlijk meer aan de hand?

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 11 december 2011 10:52 PM
  [ # 232 ]

Veerpoot-retourleiding. Die kan weleens losschieten.

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 11 december 2011 11:01 PM
  [ # 233 ]

Mooi, geen reden tot paniek dus.

Thanks!

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 11 december 2011 11:08 PM
  [ # 234 ]

De slang op de foto is geen veerpoot-retour, maar volgens mij de retour van de veiligheidsklep.

De retour van de veerpoot zit veel hoger en meer naar links. Wink

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 11 december 2011 11:26 PM
  [ # 235 ]

Idd, retour veiligheidsklep lijkt me. Is bij mijn BX ook lek geweest.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 12 december 2011 12:17 AM
  [ # 236 ]

Ben ik toch niet de enige die het niet zeker wist.

Mij om het even, zolang het verder maar weinig kwaad kan. Kom er in het vervolg van de week vanzelf wel achter of het blijft zitten Wink

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 12 december 2011 08:58 AM
  [ # 237 ]

Met excuses… al die slangen onder zo’n BX ook Laughing

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 12 december 2011 10:34 AM
  [ # 238 ]

Al die slangen is niet zozeer het probleem, probleem is meer dat al die slangen ook stuk kunnen…

Vanmorgen vol goede moed richting werk vertrokken, maar helaas, zelfde slangetje schoot wederom los. Kon nog wel thuis komen, maar heb vervolgens de auto van mijn vriendin maar gekaapt.


Heb nu dus de volgende vragen:
1. Wat is waarschijnlijker: Het slangetje is gewoon door ouderdom zo soepel/opgerekt dat het gewoon niet meer houdt, of kan het zijn dat er te veel druk op staat?
2. Kan ik het beste gewoon een nieuwe slang halen bij de dealer (huidige zit enkel los, lekt niet), of moet het ook wel lukken het een en ander met een slangenklem vast te zetten?

Ik hoor het graag. Gelukje is dat dit iig een slang is waar je heel makkelijk bij kan.

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 16 december 2011 09:07 PM
  [ # 239 ]

Er horen aan allebei de kanten een slangenklem te zitten, die zitten er allebei nog? Verder drupte die bij mij alleen maar een beetje, stond totaal geen druk op.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 16 december 2011 09:48 PM
  [ # 240 ]

Als je een nieuw stukje slang pakt moet het wel weer blijven zitten. Bij mij zat er aan de veiligheidsklep-kant een slangenklem. Aan de kant waar hij over het plastic slangetje gaat hoef je geen klem te doen.

Profiel  
 
 
16 van de 22
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook