1 van de 6
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Aanschaf CX
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 11 december 2011 11:56 PM

Hallo,

Ik overweeg om een CX aan te schaffen.
Ik heb mijn oog laten vallen op een CX uit 1978 een turbo diesel.
Ik heb ervaringen met een citroen ID19 en twee 2cv’s maar waar moet ik op letten bij een CX?
Natuurljik weet ik waar je op moet letten bij aankoop van een tweede hands auto maar zijn er typische zaken waar je speciaal op met lettenbij de aankoop van een 78ér CX?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Tibor Korzelius
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 198
Geregistreerd: 16-02-2006

Gepost: 12 december 2011 12:09 AM
  [ # 1 ]

Om te beginnen; in 1978 bestond er wel CX diesels, maar geen CX Turbo diesel. De motor is er ingelepeld en ook dat vereist ook wat andere aanpassingen aan de wagen. Niet origineel dus.

Profiel  
 
Gepost: 12 december 2011 12:14 AM
  [ # 2 ]

Dat, óf hij is alleen op kenteken uit 1978…  Wink
Hoe dat ook: alertheid is geboden! Neem sowieso een expert mee voordat je een CX aanschaft.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 12 december 2011 12:33 AM
  [ # 3 ]
Tibor Korzelius schreef:

Om te beginnen; in 1978 bestond er wel CX diesels, maar geen CX Turbo diesel. De motor is er ingelepeld en ook dat vereist ook wat andere aanpassingen aan de wagen. Niet origineel dus.

Dat klopt de turbo diesel is er later ingelepeld.
maar dan nog steeds de vraag waar moet ik extra op letten?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 12 december 2011 10:08 AM
  [ # 4 ]

Op roest. Bijna iedere lasklus overschrijdt de aanschafwaarde Wink

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 12 december 2011 10:57 AM
  [ # 5 ]

Ja ok, maar waar uit het zich bij een CX het meest.
De normale plekken kan je zo zien zolas onderkant deuren enzo voort.
Maar waar zijn de plekken die je niet zo snel ziet maar wel belangrijk zijn?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 12 december 2011 11:15 AM
  [ # 6 ]

De ski’s van het subframe, accubak, bij een schuifdak binnenkant dak, onder de dorpellijsten als die erop inzitten, binnenschermen spatborden en voorspatborden onderaan, kortom overal waar lasnaden zitten en vocht blijft staan.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 12 december 2011 11:26 AM
  [ # 7 ]

Er zitten niet altijd sierplaten over de dorpels, maar als die er wel zitten, dan wil je écht controleren of daar roest onder zit voordat je een CX aanschaft!

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 12 december 2011 11:46 AM
  [ # 8 ]

Is het een berline of een break (vermoed het eerste)?
In het geval van het laatste in aanvulling op de opsomming van Mark Gielen: achterzijde van het dak bij de achterklep, achterklep t.p.v. het gedeelte waarin de kentekenverlichting zit.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
M Citroen
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 09-03-2010

- CX 2.0 TRE
Gepost: 12 december 2011 12:50 PM
  [ # 9 ]

Hallo Paul, leuk om te lezen dat je op zoek bent naar een CX. Ik heb in de laatste 2 jaar best wat kennis opgedaan over deze mooie auto’s en wil best met je meegaan kijken als je een interessante weet te staan, al ben ik zeker geen expert zoals veel anderen hier.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 12 december 2011 01:10 PM
  [ # 10 ]
Wolfman schreef:

Ja ok, maar waar uit het zich bij een CX het meest.
De normale plekken kan je zo zien zolas onderkant deuren enzo voort.
Maar waar zijn de plekken die je niet zo snel ziet maar wel belangrijk zijn?

Als je echt wil weten waar een CX kan roesten lees mijn draadje eens door.

Restauratie citroen CX prestige, het past ook

Vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 12 december 2011 02:50 PM
  [ # 11 ]

He Mark leuk je te zien hier!
Je hebt ook een PBtje.

@F.SvM
Ik zal het stuk door gaan lezen bedankt.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 12 december 2011 03:02 PM
  [ # 12 ]

Naast de carosserie is bij zo’n motorwissel uit een (mogelijk veel) modernere CX natuurlijk zaak om te kijken of alles netjes in elkaar zit, of alles op het dashboard doet wat ‘t moet doen en of alle electriciteit netjes aan elkaar is geknutseld. Iemand met wat kijk op de verschillende bouwjaren kan waarschijnlijk snel zien of het een moderne CX is waar een ouder chassisnr. aan is gehangen ...

In elk geval: hou ons op de hoogte van je bevindingen.

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 14 december 2011 10:56 AM
  [ # 13 ]

Hoe kan je nou bepalen of een CX op de nietzichtbare plekken doorgeroest is?
Ik heb bv net een aantal topics doorgelezen en oa die van PHoskam
Als je die roestschade aan de A stijl ziet. Dat is toch nooit te zien als de voorschermen er nog gewoon opzitten.

Een auto met wat werk kopen vind ik niet erg, maar het moet geen complete restoratie worden.
Daar heb ik de ruimte en het geld niet voor.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 14 december 2011 12:08 PM
  [ # 14 ]

Tot op zekere hoogte blijft het een gok. En wat niet is, kan natuurlijk altijd komen.
Het blijft een oude auto dus hoeveel zekerheid mag je verwachten…?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 14 december 2011 12:36 PM
  [ # 15 ]

De schade waar ik mee bezig ben was inderdaad met de schermen erop niets van te zien, dus t blijft lastig om te beoordelen.

Ik plaats ook altijd vraagtekens bij een kreet als : helemaal hard en roestvrij…
Bij een CX is dat nooit 100% zeker.

Neem in ieder geval een kenner mee.

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
 
1 van de 6
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook