Delete.
AUDI COUPE Quattro , 2.8 V6 / 91 , +- 195PS Hobbyautó.
Citroën C5 Sedan.
Als ik het probleem zo lees, doet me dat denken aan onderstaand “emissie probleem” wat eerder op dit forum is geplaatst…..Deze problemen met THP motoren zijn overigens bij Peugeot als ook bij Citroen helaas niet onbekend. Kijk ook maar eens bij het DS3 forum….Ik volg dit probleem wel een beetje omdat me een DS3 met THP motor wel aanspreekt om er in de toekomst ook nog eens mee te mogen rijden, echter als dit probleem hier en daar zijn kop blijft opsteken, begin ik er voorlopig nog niet aan en hou ik het bij m’n C4 1.6 zonder turbo .....
KOPIE:
Een emissie probleem met de loeb van mijn dochter,het was het al bekende probleem van de HTP motor, distributie ketting e/o ketting spanner ,als het probleem niet op tijd wordt opgemerkt,dan kan het ook het cilinderblok en de nokkenassen beschadigen ,maar Citroen nl deed niet moeilijk en heeft het allemaal vervangen en nu rijd de loeb weer als een sneltrein .perfecte service van Citroen Nederland. en van mijn dealer.
Bedankt voor je tekst en uitleg.
Het klopt , hij gaf vandaag de melding emmissie probleem.
Het motormanagement lampje begon ook te branden.
Het frapante er van is dat de auto bij het starten tot ong 10 km wel gewoon trok zoals het hoorde.
Vervolgens was de auto weer moe en hij reed weer als een 1.1.
Maar goed dan zit er maar 1 ding op en dat is de auto naar de dealer terugbrengen.
Hopelijk wordt dan ook alles goed gemaakt.
ik heb vaker problemen met de thp motoren gezien ( via dit en peug forum ) en meestal kwamen de bekende problemen binnen no time weer voor.
Maar goed we wachten gewoon af.
AUDI COUPE Quattro , 2.8 V6 / 91 , +- 195PS Hobbyautó.
Citroën C5 Sedan.
En…......heeft het afwachten resultaat opgeleverd..
Ben zo vrij om deze vraag te stellen, omdat ik een beetje benieuwd ben naar een oplossing bij dergelijke ‘problemen’ van de THP motoren..
Excuus dat ik het nog niet heb geupdate.
Eigenlijk is er nog geen update want de auto gaat morgen / woensdag naar de dealer toe.
Vervolgens hoor ik dan wel weer wat er precies loos is met de auto
Het lijkt mij in 1e instantie wel het bekende THP probleem met o.a. de distributieketting.
Maar goed we wachten even af.
Hopelijk is de auto op tijd klaar want hij moet met de kerst nog een lang stukje volhouden!.
Ik hou jullie op de hoogte!.
AUDI COUPE Quattro , 2.8 V6 / 91 , +- 195PS Hobbyautó.
Citroën C5 Sedan.
De auto is gemaakt ,
Volgens de dealer was het een uitstoot / brandstof verhouding probleem.
Iets in die trend.
Ze hebben de inspuiting iets anders aangepast.
Ik kan pas morgen de auto weer ophalen dus hopelijk is het ook echt opgelost.
Maar goed ik heb er alle vertrouwen in.
Ik dacht in het begin ook aan het bekende distributieketting en spanrollen probleem
Niet dus , een ander soort probleem.
Maar goed , hopelijk nu wel zorgeloze km’s
AUDI COUPE Quattro , 2.8 V6 / 91 , +- 195PS Hobbyautó.
Citroën C5 Sedan.
En is het ook echt opgelost?
Mijn Citroens:
C5 Ligne Prestige 2.0 16V Aut. (2001) - verkocht in 2010
C4 Ligne Prestige 1.4 16V (2006) - naar iemand van familie gegaan 2011
C4 Exclusive 2.0 16v Automaat (2008) - naar iemand van familie gegaan 2012
C1 Collection (2012) huidige auto
Ja op een klein detailtje na , wel helemaal zoals het hoort.
Dat kleine detailtje is het volgende ;
Het inhouden / stotteren bij een rpm van ongeveer 1000 tot 1400 ongeveer als je in de 3e versnelling zit op een rontonde en je zit ongeveer tussen de 1000 / 1400 rpm dan wil hij wel een beetje schokken.
Dat was volgens mij daarvoor niet helemaal zo , misschien komt dit door mijzelf omdat ik er teveel op let.
Maar daarna ( 1400 RPM ) krijg je dat heerlijke koppel van het thp blok!.
Het heeft in ieder geval mijn dag alweer goed gemaakt!.
Morgen de auto schoonmaken , alles nakijken en gaat de c4 een stukje toeren naar het buitenland ( 1050 km ).
Ik ben heel erg tevreden met mijn C4 by LOEB hopelijk houdt hij zich nu langer goed.
Heb er alle vertrouwen in , er ligt TOCH een BMW blok in / samenwerkingsverband maar goed dat moet toch kwaliteit zijn.
Overigens was mijn vorige auto ( BMW E46 318i ) ook een leuke auto , maar lang niet zo onderscheidend als de C4 BY LOEB.
Maar goed , ik hou het hierbij anders wordt dit bericht gepost bij de topic onzin ! .
AUDI COUPE Quattro , 2.8 V6 / 91 , +- 195PS Hobbyautó.
Citroën C5 Sedan.
Leuk dat de auto zo goed bevalt .. me schoonpa heeft een ds4 met een thp motor, rijdt ook subliem.
Ik heb zelf een gewone 2 liter, ook fijn, maar je mist dan natuurlijk de turbo
Mijn Citroens:
C5 Ligne Prestige 2.0 16V Aut. (2001) - verkocht in 2010
C4 Ligne Prestige 1.4 16V (2006) - naar iemand van familie gegaan 2011
C4 Exclusive 2.0 16v Automaat (2008) - naar iemand van familie gegaan 2012
C1 Collection (2012) huidige auto
Mijn auto is nog steeds niet gemaakt en staat in het buitenland.
Wat voor een gezeur ik heb gehad en nog steeds heb met mijn thp motortje is ongelooflijk.
Maandag 19 december , auto naar de dealer gebracht naar de melding emissiestoring
Dealer belde mij dezelfde dag nog dat ik de auto kon ophalen.
Woensdag’s pas de auto opgehaald ivm werk.
Ik reed naar huis en ik dacht laat ik hem maar niet gelijk vol op de kop trappen dus reed er vrij rustig mee naar huis ( soms even checken of de turbo er wel in kwam en datt was inderdaad zo ).
Dus ik weer tevreden over mijn thp’tje totdat ik 23 December = vrijdag savonds in mijn citroën stap en vervolgens achter mijn vader zijn kont aan rij in zijn trafic richting polen.
Ik reed eerst de auto rustig warm en we kwamen vervolgens al snel aan op de snelweg en tot mijn frustratie trok de auto maar tot 3800 / 3900 rpm en vervolgens daarboven begon hij hevig te vibreren / hield in.
Ik dacht ach misschien gaat dit wel voorbij na een poosje maar na een 1000 km bleef hij exact hetzelfde doen totdat het aankwam op de laatste 50 km toen hij weer vervolgens in de noodloop ging lopen terwijl het motorlampje niet brande en ook geen melding gaf via de nav.
De assistance gebeld op locatie en hebben mijn auto op 1e kerstdag opgehaald om vervolgens dinsdag te laten onderzoeken / maken.
Vervolgens dinsdag werd ik gebeld door de plaatselijke dealer dat ze mijn auto hadden ontvangen en dat de auto inderdaad niet goed was en dat ze de bougies hadden schoongemaakt en hem aan de laptop hadden gehad en dat de auto weer goed was.
Ik was weer door het dolle toen ik mijn citroen mocht ophalen en je raadt het al ,alweer hetzelfde probleem na 35 km.
Vervolgens met veel frustratie weer de assistance gebeld die vervolgens wederom mijn auto kwamen ophalen.
Woensdag’s de auto staat weer bij de dealert en ja de auto liep inderdaad weer in de noodloop en de dealer bevestigde dit nog even via de telefoon.
Vervolgens vertelde hij mij ook nog is dat de thp motoren nog best vrij nieuw waren in polen en dat zij nog moesten wennen aan de techniek etc ( een raadsel dat een Citroën Dealer in europa niet eens beschikken over de juiste informatie over dit type motor ).
Maar goed hij vertelde mij dat ze alles gingen nalopen en dat ik de auto niet eerder terugkreeg voordat hij 100 procent was.
Ik geloofde de verhalen van de wijze man en geloofde ook echt dat hij mijn auto ging maken.
Donderdag’s smiddags dealert belt en vertelde mij vervolgens aan de telefoon dat zij de turbo hadden gedemonteerd en hadden getest , de oliepomp hadden ze getest en die waren allemaal ok en de auto liep zoals het hoorde.
Donderdag’s savonds ik rij naar huis met mijn Citroën met een gedachte in mijn achterhoofd dat mijn thp volgens mij niet te redden valt in het koude polen.
Ja hoor ! , weer hetzelfde probleem na een kleine 35 km weer hetzelfde probleem.
Weer het inhouden van de auto en ik heb me toch een beetje geflipt in de auto!.
in 1e instantie gaf ik mijn ( waardeloze ) citroen de schuld hiervan maar na een tijdje van rustig nadenken kwam ik toch tot de conclusie dat de wijze dealer mijn auto niet kon maken.
Dit even ook gemeld bij de assistance alleen die konden niets doen omdat de auto al 2 x was ( gemaakt ) door de dealert en hij kon dus ook niet naar een andere dealer worden gebracht naar de veel grotere steden.
Tot mijn grote frustratie heb ik er mee akkoord gestemd dat hij weer naar de zelfde “ram debie*** ) werdt gebracht.
Vrijdag’s de auto staat weer bij de dealert , met de dealer gebeld en ik heb hem vervolgens verteld dat de auto wel morgen ( zaterdag’s avonds klaar moet staan ) anders moet ik mijn auto daar achter laten volgens de informatie die ik had gekregen van de citroen assistance ophalen ( dus wel helemaal uit polen ).
Zaterdag’s middag belt de beste man weer , dat de auto nog een lange poos bij ze bleef staan , nou ja ik heb mij wel inmoeten houden want dit is echt wel ongelooflijk , ze hebben werkelijk de auto al 3 x binnen gehad in de werkplaats en nog kunnen ze mij niet vertellen wat het is.
Vervolgens vandaag ( 2 januari ) belt de dealert uit polen mij dat er waarschijnlijk iets mis is met de distributieketting waar ik natuurlijk al lang aan had gedacht.
Deze halen ze uit elkaar volledig op mijn kosten plus de ketting en alle onderdelen die nodig zijn worden op mij verhaald omdat de vorige eigenaar .
de service beurten ipv van om de 30,000 km bij de 1e keer op 31,7** liet doen en de 2e keer op 67.*** ipv 60,000 km en daarom was volgens de beste man de complete garantie op mijn motorblok verdwenen.
Dus de meeste lezers kunnen wel nagaan wat er allemaal niet door mijn hoofd heeft gespeeld plus ik moet nog zien te regelen via de citroen assistance hoe ik uberhaupt in polen kom en wanneer en hoe en wat etc etc.
Gelukkig heb ik een goede Dealer in Nederland die mij al verteld had dat hij hier werk van ging maken en mochten ze mij kostten aan naaien dat hij er wel voor zorgde dat ik 100 procent mijn geld kreeg tevens heb ik via mijn eigen dealer in het buitenland veel informatie mogen inwinnen.
Maar goed ik hoop net zoals bij jullie dat mijn Citroen C4 BY Loeb ook weer zo goed gaat lopen als in het begin.
Ik hoop dat jullie iets aan dit verhaal hebben dat je niet altijd zeker bent dat je auto ook niet altijd gemaakt wordt in het buitenland.
Tevens wil ik iedereen nog een gelukkig jaar wensen !
AUDI COUPE Quattro , 2.8 V6 / 91 , +- 195PS Hobbyautó.
Citroën C5 Sedan.
Wat een ellende allemaal man! Sterkte ermee! Hoop dat alles goed komt!
Mijn Citroens:
C5 Ligne Prestige 2.0 16V Aut. (2001) - verkocht in 2010
C4 Ligne Prestige 1.4 16V (2006) - naar iemand van familie gegaan 2011
C4 Exclusive 2.0 16v Automaat (2008) - naar iemand van familie gegaan 2012
C1 Collection (2012) huidige auto
Totaal aantal Berichten: 152
Geregistreerd: 15-11-2009
- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 HDI 110
Jeetje wat een verhaal zegt. Ik hoop echt dathet goed komt maar als ik het zo lees staat je eigen dealer in Nederland achter je dus dat wekt wel vertrouwen.
Het zou echt jammer zijn dat je hierdoor negatief over Franse (Citroen) auto’s gaat denken want ze zijn echt niet meer slechter dan de Duitse merken. Ik rij bijvoorbeeld al 2 jaar rond zonder problemen. Enkel nog regulier onderhoud gehad dus slecht zijn ze zeker niet meer.
In je verhaal kan je ook zien wat een verschil er zit tussen de dealers. Misschien dat ook wel meespeelt dat jij als buitenlander in een land komt met een probleem wat geholpen moet worden. Dan ben je dus echt even afhankelijk van die garage en kunnen ze dus even lekker aanklooien en aan je verdienen. In tegenstelling tot mensen uit dat land zelf. Die gaan dan nl gewoon naar een andere garage.
Het gaat hierbij niet om Polen maar gewoon puur als toerist in het buitenland waaraan ze even lekker kunnen verdienen omdat je van hen afhankelijk bent Dus hetzelfde geld voor Frankrijk, Spanje of wat voor land dan ook.
Wel mooi dat de dealer in de gaten gaat houden of je niet wordt genaaid.
Succes en ik wacht met spanning af.
Gr Marcel
jeetje…...wat een verhaal…ik snap je frustraties ten tijde van het wel gerepareerd zijn en dan toch weer hetzelfde probleem krijgen….
Zoals reeds gedacht liggen deze problemen aan de distributie die op de een(1) of andere manier verloopt. Dit heeft volgens mij dan ook niets met de ketting te maken, maar met het feit dat het tandwiel, waar de ketting over heen loopt, bij de borging op de as gewoon verloopt…..
Daardoor verloopt de ‘tijd’ .......en gaat de motor in een veilige modus lopen en schakelt de turbo zich uit….
Je mag dan wel blij zijn met een dealer (z’n naam mag best genoemd worden) die achter je blijft staan en je steunt om alles netjes voor elkaar te krijgen…..
Vorenstaande is nu net waaraan ik in m’n eerste mail refereerde…zou best een C4 of DS3 THP willen, maar ik moet er niet aan denken dat ik zoiets in “huis” haal…..Ook bij Peugeot heb je dezelfde soort problemen en ook daar zoekt men het vaak in reinigen van bougies en ga zo door, terwijl het probleem eigenlijk bij het verlopen van die distributie aandrijving ligt ....
Ben benieuwd naar de afloop en…. sterkte….
PS toch nog een gelukkig nieuwjaar en hopen dat het allemaal naar wens wordt opgelost…..
UPDATE :
Auto wordt deze week verstuurd vanuit Polen richting NL.
Iedereen die een THP aan wil schaffen , gewoon doen.
De meeste THP motoren zijn al verholpen met de bekende kwaal.
De meeste mensen schrikken van al die verhalen van op het forum etc.
Maar het valt allemaal wel mee, het is de distributie ketting die rekt na een tijdje en vervolgens lopen de fabriekstijden met inspuiting van de brandstof dan niet meer op tijd.
Gevolg , Kop van de motor wordt smerig waardoor hij in de noodloop gaat lopen.
Benzine wordt niet meer goed verbrand—> Bougies worden smerig.
Maar goed hopelijk komt de auto schadevrij deze kant op en kan ik er eindelijk weer van genieten !.
Heb al lang genoeg gewacht.
Tevens hou ik niet zo van mensen aanprijzen etc , maar MC Bouwman ( dealer ) uit Ommen van Citroën staat altijd voor je paraat en die heeft het meeste ook voor mij geregeld + de nodige informatie gegeven in nood.
Gelukkig zijn er nog wel bedrijven die service nog steeds hoog in het vaandel hebben staan.
Mocht er nog iets geks gebeuren in de loop der tijd , dan plaats ik hier wel weer een update.
Groetjes
AUDI COUPE Quattro , 2.8 V6 / 91 , +- 195PS Hobbyautó.
Citroën C5 Sedan.
Zo hee je heb er lang op moeten wachten!! Maar het wachten wordt beloond
Mijn Citroens:
C5 Ligne Prestige 2.0 16V Aut. (2001) - verkocht in 2010
C4 Ligne Prestige 1.4 16V (2006) - naar iemand van familie gegaan 2011
C4 Exclusive 2.0 16v Automaat (2008) - naar iemand van familie gegaan 2012
C1 Collection (2012) huidige auto
Dat is goed nieuws…....hopen dat de auto heel uit het buitenland komt en dat je er nog vele fijne kilometers mee kunt gaan rijden, want daar heb je de auto voor.
Je uitleg omtrent het fenomeen waar kennelijk meerdere thp motoren hinder van hebben (gehad) is in ieder geval duidelijk en daar kan een ieder wat mee die in deze geinteresseerd is.
Maar….overtuigd ....mmm nog niet. De toekomst zal het uit wijzen. Voorlopig ervaar ik nog veel (rij-)plezier van mijn C4 (zonder thp )