











































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Is een luchtzak geen optie?
Die gebruikt de ANWB tegenwoordig toch ook, of zit ik er nu helemaal naast?





















Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
TRSarno schreef:JaapJ schreef:
Kost ook niet zoveel
Dan geef ik liever die paar euro uit voor het gemak, want voordat je de wagen op die gele levelers hebt staat de krik er al onder
Wat jij wil. Het ging er toch om dat je krikje er niet onder past ? En waarom zou je een CX willen opkrikken die én plat ligt én niet wil starten (en dus niet op zo’n wig te rijden is ?)
Dan bel je liever een ANWB wegslepert want dan is er niks meer mee te beginnen…..




























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
bogaard77 schreef:de krik kan 1500 kgm optillen. daarnba gaat de overdruk klep open… Je CX kan je dus makkelijk optillen omdat je idd maximaal 800 kilo tilt.(2 voorwielen los)
Ik heb m’n CX Ambulance destijds moeten laten wegen om een NL-kenteken te verkrijgen.
De gewichtsverdeling is ca. 2/3de op de vooras en ca. 1/3de op de achteras, uiteraard in onbeladen toestand.
De zwaarste CXen, de Break Turbo Diesels, gaan, afhankelijk van het uitrustingsniveau, richting de 1500 kg.
Als je dus de gehele voorzijde in 1 keer opkrikt, is dat dus maximaal een ton.
Een 1,5 tons krik is dus ruim voldoende.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
JaapJ schreef:TRSarno schreef:
Dan geef ik liever die paar euro uit voor het gemak, want voordat je de wagen op die gele levelers hebt staat de krik er al onder
Wat jij wil. Het ging er toch om dat je krikje er niet onder past ?
Precies: voor “die paar extra euro” waar Arno het over heeft, koop je namelijk een betere krik die wél onder een platte CX past.
Trouwens, op die oprij-dingen kun je ‘m toch ook wel duwen zou ik denken. Als het écht moet dan hè.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
De reden dat ik naar een garagekrik zoek is voor het wisselen van mijn winterbanden (meer gemak) van de Peugeot 205 en dat ik dan gelijk een geschikte heb voor de CX
La Léo schreef:Wij hebben deze: Extra Platte Krik
Moet je wel je spaarvarken stukslaan, maar deze past zelfs onder de platste CX.
Heeft ook een 5e wiel, die hem extra wendbaar maakt..
Na wat meer doorklikken dan anders heb ik maar eens de eigenschappen opgezocht.
Ter info van de anderen:
Facom extra platte krik 2 ton
€ 520,00 (excl BTW) 1.DL.200LP
Gewicht: 32,00 kg
Voor verlaagde voertuigen of citoen met hydropneumatische ophanging.
Minimale hoogte onder kast 48 mm
Maximale hefhoogte 520 mm
CE EN1494
Maar deze is me te duur, dus ga ik voor deze van Rustbuster waarin ze in het stukje van de link ook vermelden dat hij ook geschikt is voor bezitters van Citroën’s met hydropneumatische vering.
Deze is maar 2mm hoger als die van Leo
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
De kwaliteit van een krik is véél meer dan alleen de draagkracht en de hoogte van de arm, hè, mannen! Koop gewoon één keer een goede krik - zoals die La Léo postte - en je hebt er de rest van je leven plezier van.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Helemaal mee eens. Het is één keer een uitgave maar dan heb je wel wat!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Arjan Verkade schreef:Is een luchtzak geen optie?
Die gebruikt de ANWB tegenwoordig toch ook, of zit ik er nu helemaal naast?
Klopt! Ze hebben daar zelfs een keer een mijn Discovery (ongeveer 2 ton schoon aan de haak) mee opgetild!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
@ree
Welke krik heb jij dan?
Ik zie geen verschillen dan alleen dat die van Leo van alluminium is en de hefhoogte hoger is….... en 5e wiel volgens haar waardoor de prijs denk ik hoger is. Hoe hoog moet je kunnen krikken dan. Lijkt me ook dat die zaak rustbuster geen rotzooi verkoopt. Het is immers geen Halfords krik.
Maar ik hoor graag argumenten voor de aanschaf van de duurdere…....





























Totaal aantal Berichten: 10403
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Is dat ding nou nog niet opgekrikt?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Bij zo’n krik is het toch nog steeds de bedoeling om (as)steunen erbij te gebruiken?




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
jantje1948 schreef:Is dat ding nou nog niet opgekrikt?
Jawel maar hij heeft nu een ander wiel lek
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Arjan Verkade schreef:Bij zo’n krik is het toch nog steeds de bedoeling om (as)steunen erbij te gebruiken?
Bij elke krik hoe duur en goed dan ook altijd assteunen gebruiken, je wil de krant er niet mee halen.
Mark
CX 2000 pallas ‘78





























Totaal aantal Berichten: 10403
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Helemaal mee eens!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
TRSarno schreef:@ree
Welke krik heb jij dan?
Hij staat in de stalling, dus ik kan niet even naar het merk en type kijken. Het is van een merk dat alleen maar blauwe krikken verkoopt. Volgens mij Duits, maar voor mij geen bekend merk. Ik zal het even opschrijven de volgende keer dat ik langs de stalling loop…
De prijs van een krik wordt natuurlijk door meer bepaald dan alleen het aantal wieltjes De kwaliteit van de interne onderdellen bij de goedkopere krikjes is dusdanig dat je ze na 20 keer gebruiken dan weggooien.
En assensteunen moeten altijd als je zelf onder de auto moet zijn, maar er zijn ook twijfelgevallen, bijvoorbeeld als je alleen een wiel vervangt. Dan is een goede krik m.i. voldoende.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi