Volgens mij moet het windgeruis van mijn CX flink minder kunnen als de deuren beter aansluiten. Deze zijn er uit geweest voor het spuiten. Wie heeft hier ervaring mee en tips voor mij?
Alvast bedankt.
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
De raamlijsten wat naar binnen buigen doet wonderen, maar krak is stuk
CX-Basis verkoopt rubbers die je aan je deurrand kan bevestigen zodat het rubber aan twee kanten tegen elkaar drukt, net als bij moderne auto’s
http://cx-basis.de/eshop/product_info.php?cPath=23244_23278&products_id=4279
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Voordat je aan de noodmaatregelen van Ree begint: je kan de deuren afstellen door het stellen van de slotvanger; het is een kwestie van proberen. Steeds een beetje verplaatsen in hoogte en diepte en kijken hoe de deur sluit en de kieren zich verhouden tot de andere deur en de carosserie. De deur moet goed naar binnen sluiten maar nog wel zonder al te veel geweld dicht te doen zijn. Bij mij deed dit wonderen: je hoort hem aan het rubber zuigen.























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
freek schreef:je hoort hem aan het rubber zuigen.
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
CX deuren afhangen is lastig, zeker omdat niet alle deuren exact gelijk zijn…
Zijn de stelplaatjes wel terug geplaatst?
Verder is het veel duw en trek werk
Idd eerst zorgen dat alles netjes hangt, daarna als het optimaal is kan je nog de keuze maken extra rubber te plaatsen.
Iedereen dank voor jullie snelle reacties. Ik ben er mentaal klaar voor: ik ga deuren afhangen, voor het eerst in m’n leven. Of ik er fysiek en technisch klaar voor ben, moet dan blijken. Ik doe niet zo veel aan auto’s, behalve rijden en zoeven over ‘s lands wegen. Maar dit lijkt me ook nog wel een leuke klus. En mocht het allemaal geen verschil maken, dan kan ik nog steeds Duitse rubbers bestellen.
Merci allen,
Met citrofiele groet,
Berry Prins
(ex: 2cv6, Ami6, BX, DS23, ID20, Xantia, XM, CX-limo, HY, C5, C8 en nu CX 2400 gti)
Doe het wel met twee man,werkt een stuk prettiger!!!!
Zekers, anders ga ik er onderdeur
Berry








Totaal aantal Berichten: 765
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Mijn garage boog in het verleden de raamlijsten altijd iets naar binnen (eerst vensters openen)
met behulp van een groot stuk hout. Hielp echt!




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Let wel op ,het achterportier heeft een vast punt boven.
Deze kun je dus alleen onder verstellen.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.