5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 
   
De CX 2.0 Super van Anne van Schepen
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 12 december 2011 08:37 AM
  [ # 61 ]

en het zijn idd van die “glaasjes” waar vrij makkelijk een pootje afbreekt.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Gepost: 12 december 2011 12:05 PM
  [ # 62 ]

OK sorry mannen, dan was dat verkeerd in mijn geheugen blijven hangen. Dank voor de correctie! Very Happy

Is alleen maar beter want nu hoef je dus maar één klein glaasje te zoeken.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 12 december 2011 07:34 PM
  [ # 63 ]
La Léo schreef:
Anne van Schepen schreef:

Mijn CX gaat achter na ongeveer 5 a 6 uren naar beneden en pas de volgende dag aan de voorkant. Dat schijnt al heel gezond te zijn.
Dus die van jou is schijnbaar dan ook kerngezond!

Opvallend veel mensen hangen de ‘gezondheid’ van de hydraulique op aan het feit hoe snel de auto zakt of hij vaak je de ‘tik’ hoort, maar dat is maar een klein aspect van het hydraulisch systeem.
Mijn CX Pallas rijdt, stuurt en veert als de beste, maar de drukregelaar (want het is NIET de pomp die tikt!) tikt elke 4 seconden wegens een interne lekkage ‘ergens’. Toch blijft de auto uren omhoog staan. Cool Er zitten uiteraard wel zes nieuwe bollen op. Tikken kan wel duiden op een versleten HD-bol, maar in mijn geval dus niet.

Toch opvallend dat veel experts zeggen dat het tikken onder de 10 sec toch niet goed is…

Dat zakken hoor je wel vaker zeggen dat dat idd geen probleem is.

Profiel  
 
SPdS
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 02-03-2011

Gepost: 13 december 2011 05:10 PM
  [ # 64 ]

Anne, welkom op het forum, gefeliciteerd met je fantastische keuze, en dat er nog maar veel wijsheden mogen worden uitgewisseld! (Leuk dat op je profielfoto allebei je bolides staan…)

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 december 2011 05:23 PM
  [ # 65 ]
Arjan Verkade schreef:

Toch opvallend dat veel experts zeggen dat het tikken onder de 10 sec toch niet goed is…

Dat zakken hoor je wel vaker zeggen dat dat idd geen probleem is.

Van vaak aanslaan gaat je pomp eerder stuk. Een CX pomp is een robuust ding. dat gaat dus lang goed.
Als je remaccu en hoofdbol goed zijn zal je stuur en remmerij het wel altijd goed doen.
Dus heel erg is het niet.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Anne van Schepen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 30-11-2011

- CX 2000 Super
- Ami Ami 8 Berline
Gepost: 13 december 2011 06:31 PM
  [ # 66 ]

Sandra: Goed gezien!
Inderdaad staat mijn Ami’tje half verscholen achter de CX!
De foto heb ik genomen voor de deur bij v.d. Laan. Ik ben daar natuurlijk met mijn grote liefde, Ami, naar toe gereden. Het was prachtig weer.
Ik heb je uitnodiging gezien voor Luxemburg.
Verleidelijk! Leuk ook om te zien dat jullie ook mee gaan. Mr. Green

Even alle drukke weekeinden op een rij zetten de komende tijd.
Het barst van de prachtige activiteiten. De Nationale Franse Ami in de Elzas. Ons eigen rondje IJsselmeer van de CCF, Citro-Mobile, Luxemburg. Kortom: tijd te kort. bleh

Profiel  
 
Anne van Schepen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 30-11-2011

- CX 2000 Super
- Ami Ami 8 Berline
Gepost: 13 december 2011 08:27 PM
  [ # 67 ]

Oh, eenneeehhhh.  Bogaard:
Zeg je nou elke keer als je naar je beauty kijk: “Here’s looking at you Kid”?

Toch nog even over pomp, hydrauliek en zakken. Vraagje: Ik heb gister de CX even helemaal omhoog gezet. Dit i.v.m. mijn schoonmaakacties. Werkt wel lekker als de auto helemaal omhoog staat. Met textielreiniger even lekker bezig.
Nu bleek dat de voorkant het eerst inzakte. Duurde wel lang. De achterkant bleef nu veel langer omhoog.
Heeft 28 uur geduurd voordat de achterkant weer helemaal naar beneden was. Klopt dat? Achterkant nu later naar beneden?
Ik was overigens wel blij met de lange tijd! bye1

Profiel  
 
Gepost: 13 december 2011 09:19 PM
  [ # 68 ]
Arjan Verkade schreef:

Toch opvallend dat veel experts zeggen dat het tikken onder de 10 sec toch niet goed is…

Tuurlijk “goed” is het niet. In de zin van: het hoort niet en het is zo niet ontworpen.
Maar als de bollen goed/nieuw zijn en je moet gaan zoeken waar dan die interne lekkage zit wat het tikken veroorzaakt…. daarin kan zó veel tijd (dus geld) gaan zitten dat het vrijwel nooit opweegt tegen de nadelen, namelijk ietsje vaker een nieuwe pomp nodig die eenvoudig te vervangen is.
En ondertussen stuurt, veert en remt de auto prima, dus waarom je erover druk maken en er tijd in stoppen? Dat bedoelde ik dus. Wink

En dat inzakken/omhoog komen voor of achter (sommige auto komen voor ‘t eerst omhoog en sommigen achter en soms verschilt het per dag) en hoe lang het duurt voordat hij inzakt…..die dingen zijn het dubben niet waard. Onbelangrijk! Zolang de boel maar omhoog komt en blijft als je wilt rijden. Cool

Echter:

- Zwaar sturen tijdens het rijden of parkeren
- Duidelijk zwaarder sturen naar rechts dan naar links
- Tijdens het rijden niet in de middenstand blijven staan (zoeken/zwalken)
- Spontaan omhoog-omlaag blijven bewegen tijdens het rijden
- Keihard stuiteren tijdens het rijden
- Slecht remmen of LHM bij het rempedaal
- Een fontein LHM uit één van de leidingen
- Heel licht sturen op hoge snelheden
- Elk ochtend een groene plas eronder door een lekke retourslang
- Auto’s die geheel niet meer omhoog willen na het starten
- Auto’s die met lopende motor aan één kant hoger staan dan aan de andere kant

...kijk dán moet je je zorgen gaan maken. Dan is er hydraulisch iets mis dat er echt toe doet.

En daar heb je je handen al vol genoeg aan in zo’n geval.  Wink

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 december 2011 09:45 PM
  [ # 69 ]

Oké dat is een ander licht op het verhaal, dat lijkt me een mooie uitleg Wink

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 december 2011 10:24 PM
  [ # 70 ]
Anne van Schepen schreef:

Toch nog even over pomp, hydrauliek en zakken. Vraagje: Ik heb gister de CX even helemaal omhoog gezet. Dit i.v.m. mijn schoonmaakacties. Werkt wel lekker als de auto helemaal omhoog staat. Met textielreiniger even lekker bezig.
Nu bleek dat de voorkant het eerst inzakte. Duurde wel lang. De achterkant bleef nu veel langer omhoog.
Heeft 28 uur geduurd voordat de achterkant weer helemaal naar beneden was. Klopt dat? Achterkant nu later naar beneden?
Ik was overigens wel blij met de lange tijd! bye1

doordat je auto in de hoogste stand staat, zitten de asjes van de hoogteregelaars in de uiterste stand. daar hebben ze minder slijtage gehad en dus minder lekkage. daardoor zakt de auto minder snel.


@leo: Je wil niet dat je pomp er mee kapt op hoge snelheid in een bocht. Je wil dat je pomp om de 40 seconde werkt. Dat is veiliger…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 13 december 2011 10:48 PM
  [ # 71 ]

Ben ik nou simpel, ik lees hier telkens dat de pomp snel slijt wegens vaak aanslaan enz, maar dat ding draait (en pompt) toch continu door ? Dat geklik en getik wordt toch veroorzaakt door vraag van de accumulator ?

Profiel  
 
Gepost: 13 december 2011 10:56 PM
  [ # 72 ]
bogaard77 schreef:

@leo: Je wil niet dat je pomp er mee kapt op hoge snelheid in een bocht. Je wil dat je pomp om de 40 seconde werkt. Dat is veiliger…


Maar Boog, even over dat verslijten van de pomp. Correcte me if I’m wrong, maar de pomp draait (en pompt) toch altijd continu?
Dat de drukregelaar vaker tikt maakt toch niet dat de pomp ‘meer pompt’ en harder slijt of heb ik dat mis?

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 december 2011 11:14 PM
  [ # 73 ]

De motor lijkt altijd wel zwaarder belast te zijn na de tik, dus het lijkt erop of de pomp dan toch meer werk verzet.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 december 2011 11:29 PM
  [ # 74 ]
La Léo schreef:
bogaard77 schreef:

@leo: Je wil niet dat je pomp er mee kapt op hoge snelheid in een bocht. Je wil dat je pomp om de 40 seconde werkt. Dat is veiliger…


Maar Boog, even over dat verslijten van de pomp. Correcte me if I’m wrong, maar de pomp draait (en pompt) toch altijd continu?
Dat de drukregelaar vaker tikt maakt toch niet dat de pomp ‘meer pompt’ en harder slijt of heb ik dat mis?

Als de pomp moet werken = druk bouwen slijt ie. om gewoon drukloos te pompen slijt ie niet. hij moet 180 bar opbrengen. dat is niet weinig.

De pomp wordt door LHM gesmeerd, dus hoe schoner die is hoe langer hij het uithoudt!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gepost: 13 december 2011 11:42 PM
  [ # 75 ]

Ah, duidelijk!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
 
5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook