ESP / ASR storing, stuurbekrachting storing en daarna nog veel meer storingen
LennardH
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11

Gepost: 17 november 2011 10:39 PM

Hallo,

Na 7 jaar BX onlans geupgraded naar een C5 (Benzine, 2.0i 16V) en ik weet sinds gisteren dat alle lampjes op het dashboard werken…

Probleemomschrijving:

Op de snelweg in Duitsland ineens een ‘piep’ en de melding ESP/ASR storing en het bijbehorende lampje op het dashboard aan.

Buitentemperatuur ca. 3 graden.

Even later nog een piep, enkele seconden STOP op het dashboard en de melding Storing stuurbekrachtiging.

Wegwerzaamheden, 2 banen beschikbaar, geen vluchtstrook, spits en gelukkig een boordje tankstation 1500 meter langs de weg.

Nog verschillende keren de piep, eventjes STOP op het dashboard.

Snelweg af, auto op de pakeerplaats en een hele reeks foutmeldingen snel achter elkaar (oa. airbag storing, motormanagement storing en nog een stuk of vijf?), STOP en SERVICE branden op het dashboard.

Sleutel uit het contact en de motor blijft draaien, stopt na een halve minuut.

Niets raars aan gedrag auto gemerkt, motor klinkt normaal, loopt als een naaimachine.

Noodrantsoenen en water ingeslagen bij de pomp, auto gestart 3 rondjes parkeerplaats, geen meldingen. ANWB nederland gebelt, advies gekregen om toch door te rijden, zolang er geen hele rare meldingen komen.

Ingeving, ik had net voor we op weg gingen een ‘Life hammer’ geplaatst aan de bijrijderskant van de middenconsole (zo een met van die pinnen die je door de bekleding steekt). Zou ik een kabel geraakt hebben? Life hammer weggehaald, bekleding opzij, geen draden te zien.

Na 15 minuten onderweg weer ESP/ASR melding, bij aanraken rempedaal voor het eerst weer melding Storing stuurbekrachtiging, komt nog enkele keren spontaan terug.

20.00 uur hapje eten, 20.30 weer op weg. 22.30 thuis, geen storingen meer gehad.

Vandaag forum en google geraadpleegd, ik zie veel storingen met ESP/ASR en/of uitlaatgasmetingen bij kou, maar niet deze combinatie (ESP/ASR, stuurbekrachtiging en later heel veel + motor die blijft lopen).

Dus.. wat nu? Komt dit bekend voor?

Lennard

Profiel  

Blade_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 563

Gepost: 13 december 2011 09:11 PM
  [ # 1 ]

Auto even uit laten lezen..dat zal waarschijnlijk een boel duidelijk maken. Anders blijft het schieten met een blinddoek op Wink

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook