Het lampje in mijn koplamp blijft niet goed zitten en geeft hierdoor een verkeerd lichtbeeld.
Mijn Saxo is, mede hierdoor, en een lek remcilindertje, afgekeurd
Het metalen pielletje waarmee je het lampje vastklikt aan de fitting is aan 1 kant afgebroken.
Heeft iemand een tip (low budget) hoe ik de lamp goed kan vastzetten in de fitting?
Maandag as. moet ik terug voor de herkeuring.
C1 Ambiance 2006
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Een eenvoudige tip is een koplamp van de sloop halen die wel goed is en dan proberen daar niet meer dan een tientje voor te betalen
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Ik heb helaas geen tijd om even naar de sloop te rijden….
C1 Ambiance 2006
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
maak een foto en zet die neer hier. Wat voor lamp is het? H4?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Het is idd een H4 lamp.
Er zit aan de koplamp een metalen klemmetje vast, wat onderaan scharniert. Dit metalen klemmetje is niet lekker meer, waardoor de lamp niet goed in de fitting kan worden geklemd.
C1 Ambiance 2006
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
duidelijk. Soms kan je het verbuigen zodat het strakker zit. of een nieuw ijzertje buigen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Nieuw koplampje kost bij Artaparts € 23. Als dat niet lowbudget is?
Maar inderdaad even wat buigen en het moet goed zijn. Nog nooit meegemaakt dat de garage dat niet eventjes zelf in orde maakte als het echt zo’n kleinigheid is.
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
Zo! Dat is zeker low budget.
Mag ook wel eens, want de Saxo heeft afgelopen jaar een aardig gat in mijn auto-budget gevreten.
Aankomende maandag eens kijken wat te doen.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
C1 Ambiance 2006
René de Winter schreef:Het lampje in mijn koplamp blijft niet goed zitten en geeft hierdoor een verkeerd lichtbeeld.
Mijn Saxo is, mede hierdoor, en een lek remcilindertje, afgekeurdHet metalen pielletje waarmee je het lampje vastklikt aan de fitting is aan 1 kant afgebroken.
Heeft iemand een tip (low budget) hoe ik de lamp goed kan vastzetten in de fitting?
Maandag as. moet ik terug voor de herkeuring.
Staat de lamp links/rechts te veel naar boven?
Tijdelijk kan je wat regelen met bison alleslijm om de ijzerhendel terug vast te houden tenminste als het oogje is gebroken. Een duurzame oplossing is dit zeker niet. En je zal ze even moeten uitrichten na de lijm droog is. dan asap zonder lichten aan naar de keuring en dan kan je na verloop van tijd de lampunit terug vervangen.
Wat meer voorkomt is dat het “u"tje van het metaal uit het oogje van de lampunit is gekomen door het wisselen van een lamp. Dan is het het beste de lamp(h4) eerst eruit te halen dan de klemuiteinde naar elkaar de drukken en terug juist richten en loslaten en de lamp terug vastzetten en horen dat je een klik hoort danzit ze goed.
Als je een imi voorlamp koopt doe het den per paar soms durft het lichtbeeld te verschillen waardoor je terug kan gaan. (naast het rare uitzicht)
De Saxo is goedgekeurd!
Metalen pielletje van de lamp een beetje verbogen, zodat het lampje goed blijft zitten.
Remcilinder was echt lek. Zag er niet uit. 2 nieuwe erop en weer naar het keuringsstation.
Was nu redelijk (nog niet super). In ieder geval goed genoeg voor de APK eisen.
Weet iemand met hoeveel kracht/vertraging/NM een Saxo hoort te remmen?
C1 Ambiance 2006
In nm niet direct maar als je 50km/uur rijdt moet staat ie bij mij in 25m stil (ondergrond niet glad en geen verkeer achter banden 4mm profiel en a merk(continental eco3) )
zolang je blokjes dikker zijn dan 2mm en je schijven dikker dan 6mm is er geen probleem dunner raadt ik af maar je raakt er zo wel door bij de controle in be (==> 50km/uur 50m remafstand )... om veiligheidsredenen toch nieuwe schijven en blokjes gestoken… afstanden zijn gemeten met zoals ze in be zeggen een coupfrein wil zeggen pedal to the metal met net geen banden die piepen. en met reactietijd tov een kegel in acht genomen. die als startpunt werd genomen.
Hier in NL wordt bij de APK de remkracht gemeten met een apparaat wat in de vloer is verzonken. Dit apparaat meet op de wielen de remkracht. Hoeveel dit moet zijn weet ik niet.
C1 Ambiance 2006
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Vaak wordt dat niet eens gedaan en wordt bij een proefrit de vertraging gemeten.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
in be zitten er rollen in de grond en zo wordt de weerstand gemeten. Deze rollen draaien aan een bepaalde snelheid en de remmen en de banden moeten deze tegenhouden. bij de minimumwaarde deze waarden controleren ze de staat van de schijven. Maar volgens de controle was ik in orde met de langste afstand wat ik niet normaal vindt maar goed.
Maar de afstanden die ik genoemd heb zijn men eigen meetwaarden voor en na het wisselen van blokjes en schijven op een industrieweg.
Dus als je zelf even dezelfde test doet dan weet je hoe goed je remmen het doen. kijk wel even dat er geen achterliggers zijn om eventuele ongelukken te vermijden.