6 van de 7
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 Volgende > 
   
De CX 2.0 Super van Anne van Schepen
Anne van Schepen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 30-11-2011

- CX 2000 Super
- Ami Ami 8 Berline
Gepost: 13 december 2011 11:59 PM
  [ # 76 ]

Oeps…. veroorzaak ik die discussie? haha

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10403
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 14 december 2011 01:33 AM
  [ # 77 ]

Ja, zo gaat dat hier. Laughing

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 december 2011 08:33 AM
  [ # 78 ]
Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 14 december 2011 11:27 AM
  [ # 79 ]

Het is geen discussie eigenlijk. Ik wil alleen maar opmerken dat als je ooit hebt meegemaakt dat je diravi in een bocht er mee stopt je weet dat je MEGA de sjaak bent. Als je harder rijdt dan 80 ben je hartstikke deaud!

Er wordt vaak gezegd: “ach die pomp doet dat al 30 jaar zo…”  Ja lekker. stel nou dat ie bedoeld is om 10 jaar mee te gaan?
Het is wel de basis van twee zeer essentiele onderdelen van je CX: je stuur en je remmen….

Mwoah… lekker belangrijk die pomp…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 14 december 2011 02:24 PM
  [ # 80 ]

Er wordt vaak gezegd: “ach die pomp doet dat al 30 jaar zo…”  Ja lekker. stel nou dat ie bedoeld is om 10 jaar mee te gaan?

Ik vind dit een erg goed punt. We gaan er steeds maar van uit dat de pomp maar pomt. Yuri geeft aan dat de pompen eigenlijk wel erg degelijk zijn maar dat de drukregelaar de zwakkere broeder is.

Maar hoe weet je of deze zaken nog goed zijn?

Van veerbollen en voorraadbollen weten we hoe ontdekken dat deze ‘versleten’ zijn.
Maar hoe weten we dat van een pomp?
- snelheid waarmee het systeem druk opbouwt? Hoe snel komt de auto omhoog?
- totale druk van het systeem?

Meten is weten…. een drukmeter tussenvoegen?

Ps: JB ik heb je ‘persje’ ontvangen!

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 14 december 2011 02:34 PM
  [ # 81 ]

Ja door een druk manometer aan de uitgang van de regelaar te hangen:

DIt op de SM voordat ik de interne lekkage opgelost heb.
http://godelind.home.xs4all.nl/SM/PRESSURE.AVI

Je ziet dat de druk niet hoog genoeg komt.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 14 december 2011 02:38 PM
  [ # 82 ]

Maar, als de pomp of de drukregelaar er mee op houdt, dan heb je altijd nog de reservedruk in je voorraadbol en remaccu. In de praktijk is dit geen probleem, want anders kenden wij wel vele verhalen van CX-en die op deze manier gecrasht zouden zijn.

Het blijft natuurlijk goed om de gezondheid van het systeem in de gaten te houden en niet door te rijden met een pomp die elke paar seconden aanslaat.

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 14 december 2011 02:39 PM
  [ # 83 ]

Joris, dit filmpje kend ik inderdaad van je. heb jij daar wat gedetaileerde foto’s waar je ‘de aftakking’ maakt? Ik vind jouw opmerking over een wegvallende diravi dusdanig dat ik daar toch wel eens aandacht aan wil geven.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 14 december 2011 02:48 PM
  [ # 84 ]
fluidphreak schreef:

Maar, als de pomp of de drukregelaar er mee op houdt, dan heb je altijd nog de reservedruk in je voorraadbol en remaccu. In de praktijk is dit geen probleem, want anders kenden wij wel vele verhalen van CX-en die op deze manier gecrasht zouden zijn.

Het blijft natuurlijk goed om de gezondheid van het systeem in de gaten te houden en niet door te rijden met een pomp die elke paar seconden aanslaat.

Juist! want als je pomp vaak aanslaat kan best je hoofdbol leeg zijn en dan is het zo gebeurd…

Remmen zijn nog gescheiden door een klep in de remaccu waardoor remmen meestal wel blijft werken…

Zal een foto maken van de aftakking vanavond.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 14 december 2011 02:56 PM
  [ # 85 ]
bogaard77 schreef:

Ja door een druk manometer aan de uitgang van de regelaar te hangen:

DIt op de SM voordat ik de interne lekkage opgelost heb.
http://godelind.home.xs4all.nl/SM/PRESSURE.AVI

Je ziet dat de druk niet hoog genoeg komt.

140-170 bar

De regelaar moet minstens 180 bar halen en aanslaan bij 150. Chyparse reviseert ze op 185 bar.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Michelidds
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004

- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Gepost: 14 december 2011 06:19 PM
  [ # 86 ]

Pomphuis kan intern scheuren en dan intern lekken, waardoor er minder druk opgebouwd wordt en je systeem suboptimaal functioneert. Maar dan zie je aan de buitenkant niets.
Is te testen door de pomp uit te bouwen en aan een testbank te hangen. Kunnen redelijk wat garages.

CitroTech reviseert ook pompen, door er een nieuw huis, nieuwe plunjers, nieuwe lagers en nieuwe keerring in te zetten. Dan zijn ze ècht als nieuw! En zo doen ze het ook bij andere hydraulische componenten.

Voorraadbol en remaccu worden vaak vergeten, maar horen ook iedere 3 jaar of 30.000 km op druk gebracht te worden, net als de veerbollen. Door alle bollen op druk te houden zorg je ervoor dat ze langer mee gaan. Denk ook aan: LHM filter in voorraadvat reinigen. En je LHM af en toe verversen. Wat een vieze troep kan daarin zitten! En vervang de retourslang regelaar -> vat als je niet weet hoe oud die is.
Zelf voeg ik altijd TriStarLube aan de LHM toe. Betere (soepelere) vering, beter functionerende organen, minder interne lekkage, minder snel inzakken en minder slijtage.
Een goed onderhouden systeem heb je zelden of nooit problemen mee.

Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.

Profiel  
 
Gepost: 15 december 2011 01:47 AM
  [ # 87 ]
bogaard77 schreef:

De regelaar moet minstens 180 bar halen en aanslaan bij 150. Chyparse reviseert ze op 185 bar.

Dus wat is er -waarschijnlijk- kapot bij mijn CX? De regelaar?
Interne lekkage is zomaar niet opgespoord hè.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 december 2011 11:14 AM
  [ # 88 ]

Als je zeker weet dat de hoofdbol en remaccu in orde is kan je de regelaar afdoppen en kijken of hij op druk blijft. Dan met een mano meter kijken of ie de 180 bar nog haalt. zoja, dan zoeken naar interne lekkage.
Of stuurhuis of diravi of speed opnemer zou ik zeggen…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 december 2011 11:40 AM
  [ # 89 ]
bogaard77 schreef:

Zal een foto maken van de aftakking vanavond.

je hebt dus een doorverbind busje en een T-stukje nodig.

als je je manometer koopt neem je er een lasbusje bij. Daar las je helft van het doorverbind busje in.
twee leidingen en klaar.

Haal de dunne leiding uit je HD regelaar en zet dit ertussen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 december 2011 11:43 AM
  [ # 90 ]

T stuk:

Afbeelding Bijlagen
T-stuk (Small).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
6 van de 7
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook