Op zondag 18 December is er weer een p-meeting van Citrosport! De laatste van het jaar 2011.
Lokatie: Parkeerplaats van het AC restaurant Nieuwegein langs de A27.
Tijd: Vanaf 13.00 uur.
Iedereen is bij deze van harte uitgenodigd.
Ik ben iig present
Citroen DS4 thp200 Sport Chic
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i
Totaal aantal Berichten: 15702
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Activiteit is aan de forumkalender toegevoegd.
dank u
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Totaal aantal Berichten: 5472
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Ik kom ook weer eens kijken..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 15702
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Buiten de grenzen van het forum, CitroSport P-meeting 18 december 2011
Regelmatig organiseren de leden van het CitroSport-forum een zogenaamde P-meeting bij de Burgerking aan de A27 in Nieuwegein. Als liefhebber van Citroëns ‘met een subtiele tuning’ reisde onze gelegenheidsverslaggever met zijn Xsara naar Nieuwegein voor een hamburger. Op ons verzoek schreef hij een verslag van zijn belevenissen op de laatste CitroSport P-meeting van 2011. Een klein kijkje buiten de grenzen van het Citroën-Forum. Het woord is aan Gert Hendriks.
Ik had nog maar net in het CiFo-topic over de P-meeting aangegeven dat ik er heen zou gaan, of ik kreeg al een pb van de redactie. ‘Of ik voor een verslag kon zorgen?’ Onderweg naar de meeting zat ik mezelf dan ook af te vragen hoe ik het CitroSport-clubje het beste zou kunnen omschrijven. CitroSport is een groep mensen die hun interesse in Citroën uiten door de auto aan te passen aan hun persoonlijke smaak. Tuning met andere woorden. Wat uiteraard kan variëren van een bumpersetje, over verlagen van de ophanging en het inbouwen van een serieuze audioset, naar het verregaand tunen van de motor. Het resultaat is dat al deze Citroëns heel individueel zijn geworden. En laat dat individualistische nou net zijn waar Citroënrijders zo om bekend staan. Via de website van CitroSport worden ook veel tips en trucs op het gebied van tuning uitgewisseld. Onderwerpen die helaas op andere fora niet altijd aan bod komen of gewaardeerd worden. Terwijl ik zo het antwoord op mijn vraag probeer te formuleren bereik ik in de slipstream van een XM de plaats van ontmoeting.
Op de meeting zelf zien we (ik kom samen met medeforummer BasisBix) dat de leden hun toevlucht hebben genomen in het restaurant. Het weer is ondanks dat het bijna kerst is immers erg herfstachtig. Binnen aangekomen zien we de groep gezamenlijk bij elkaar zitten. We schuiven aan en praten al gauw over over de dagelijkse dingen en natuurlijk ‘ons’ automerk. Buiten is het inmiddels droog geworden en we gaan naar buiten, waar RandY (zowel hier als op CitroSport actief) vertelt dat hij een andere auto heeft. Een Saxo 1.6 16v mét airco in een two tone kleur. Ik miste al een karakteristieke Xsara op de parkeerplaats. De plannen die hij met de Saxo heeft behelzen in elk geval verlagen en een andere luchtinlaat.. Dat belooft weer een leuk topic om te volgen. Ook benader ik j-wvb die met z’n DS3 aanwezig is. Ik moet zeggen dat de aanpassingen zijn auto erg goed doen. Vooral de afwerking van de audio is erg mooi geworden. De installatie in de XM van Stooftaker is trouwens ook erg netjes gedaan. Als ik verder loop, kom ik de Xantia van Manta400 tegen. Dit is een Xantia met een zender spoilerpakket. Ziet er netjes uit , net niet té. Dan blijf ik nog even staan kwijlen bij Rob’s C5 uit 2005. Ditmaal eens geen break, maar een berline in de 3.0 V6 24v Exclusive automaat (6 traps) 210 pk Carlsson uitvoering. Meteen ook de enige benzineversie van de 2 exemplaren die Nederland in deze uitvoering rijk is. Het andere exemplaar is een HDi. Hoewel de Carlsson uitvoering op zich dus al bijzonder is, heeft Rob nog wat kleine details aangepast. Andere lichtmetalen wielen die zeer goed passen bij de auto, maar ook de achterklep is ‘gecleand’, waarbij alleen de Double Chevron gebleven is. Ook waard om te vermelden is een leuke Xantia Activa V6 met niet originele velgen en gele mistlampen. Ik eindig het rondje bij mijn eigen Xsara. Ook niet bepaald meer zoals ze destijds van de band is gerold. Het uiterlijk van deze Phase 2 is gewijzigd met een Phase 3 voorbumper, waarbij de grille in de bumper zwart is geworden. De voorschermen dragen C2 zijknipperlichten, er staat een kleine dakspoiler op, de wielophanging is verlaagd, ik heb een open luchtfilter geplaatst, een veerpootbrug en een sportuitlaat. Tot slot heb ik er nog een goede audio ingebouwd.
In totaal waren er vandaag twaalf auto’s aanwezig. Van helemaal niet tot zwaar getuned. Ondanks het mindere weer was het een leuke meeting. De volgende keer zal ik er weer bij zijn, maar dan met een schone Xsara. En misschien ga ik ook wel met mijn BX Digit, daar zijn ze bij CitroSport ondertussen ook aardig benieuwd naar.
Ben je door dit artikel nieuwsgierig geworden naar het tunen van Citroëns? Kom gerust eens langs op een van de P-meetings of op de CitroSport website.
tekst en foto: Gert (Gwhendriks2)
redactie: Marc Zaan
Leuk stuk over een geslaagde meeting! En idd wel een keer met de Digit komen he Gert.
was idd erg gezellig. Mooi stukkie trouwens Gert!
vorige bolides:
Koud,nat,hagel en sneeuw maar het was weer de moeite waard.Leuk om ook eens op het citroen-forum in de spotlihgts te staan.
Leuk stukje, Gert.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
idd mooi stukje.
Was een leuke meeting ondanks het slechte weer.
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8