Ik zit met een probleem! Mijn verlengde berlingo van 2011 heb ik besteld met een trekhaak! Ik heb er een trekhaak op gekregen, maar ben er alles behalve tevreden mee! Als ik een aanhangwagen achter mijn auto hang, kan ik de achterste klapdeuren niet opendoen omdat deze raken.
De dealer heb ik gecontacteerd, ze vinden het een vervelend probleem en als ik weet welke trekhaak van Bossal (of zo iets) het is willen ze deze voor mij bestellen.
Wie weet over welke trekhaak het hier gaat… (een lagere bol) Een ander merk is ook goed!
Heb nu zelf voorlopig ene gelast maar trekt op niks!
had ik ook met de vorige,was lichte vracht maar niet verlengd.
is je steunwiel die probleem heeft? of de bevestigingshaak?
kan daar inkomen dat vervelend is.
nu heb ik xtr en dat is met klein ruitje die apart open kan,wel handig zo kan ik nog in de koffer
Mijn aanhangwagen heb ik al aangepast zodat het steunwiel niet meer in de weg zit!
De bevestigingshaak kan ik niet aanpassen, dus de trekhaak moet verandert worden!
aha ga je ophangingspunten van je trekhaak verlagen ofzo of de bol zelf verplaatsen?
pas op dat deze niet te laag komt.(drempels,garage,parkingen,zeker bij belading.)
want u aanhangwagen of caravan zal dan wel niet horizontaal staan maar eerder naar voor overhellen.
soms is het niet gemakkelijk om beetje middenweg te vinden…
Je kan het ijzer met de bol op in een lager formaat kopen. Maar ik weet niet welk of wat of hoe. De dealer weet zelf niet wat dus daarom mijn vraag! Want dat is echt een vervelend probleem!
Ik heb zelf één voorlopig gemaakt en qua hoogte is dat perfect maar het uiterlijk is niet wat het moet zijn!

Totaal aantal Berichten: 15709
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Misschien is het handig als je even vermeldt wat er nu onder zit, of is deze het origineel door Citroen Belgie geleverde exemplaar? Anders weet een beetje trekhaakcenter toch wel wat je hebben moet?
De trekhaak is orgineel van citroen! En de dealer wil er een andere onder zetten voor niks maar moet wel jusite model weten enzo!
ben ik de enige met dit probleem? Kan ik haast niet geloven!
ik had dit probleem eerst ook bij mijn naderhand geplaatste afneembare trekhaak.
er weren echter 2 plaatjes bij waardoor je de haak zelf zo’n 4 cm lager kon laten hangen.
Enkel is er dan het probleem dat wanneer ik van mijn oprit recht afrijd , ik met de hele handel over het beton schraap.daarom rij ik er nu schuin af.
Geelke, hier hetzelfde probleem: XTR personenwagen met Bosal afneembare trekhaak gemonteerd door citroën dealer.
Ik kan de aanhanger nog net aangekoppeld laten (scheelt 1/2 mm tussen klep en handgreep), maar: ik moet neuswiel naar beneden doen en het slot er af halen. Echt zeer vervelend want mijn slot blijft normaal steeds gemonteerd omdat ik op diefstalgevoelige plaatsen kom en het neuswiel, tja op een dag ga ik eens vergeten om het omhoog te zetten bij vertrek en dan hebben we miserie…
Eerlijk gezegd begrijp ik niet hoe zoiets kan…