2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Aanschaf CX
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 14 december 2011 12:54 PM
  [ # 16 ]

Ik weet dat ik geen zekerheid kan verwachten. Maar een paar jaar geleden heb ik ooit een ID19 gekocht “met wat werk” maar daar ben ik toen aardig op stuk gelopen.
Technisch lukt het allemaal wel met soms wat hulp maar lassen kan ik niet.
Dus daar moet ik altijd voor betalen.

Toen na een heel hoop laswerk, kofferbak en bodem, de longerons niet verroest bleken maar gewoon bijna weg heb ik het op moeten geven.
De rest was nog te overzien en ingecalculeerd maar ik had zelfs nog nooit van longerons gehoord toen. Dus achteraf een aardige kat in de zak gekocht.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 14 december 2011 01:13 PM
  [ # 17 ]

Doe een cursus bij RustBuster!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 14 december 2011 01:15 PM
  [ # 18 ]

Het is niet alleen dat ik niet kan lassen, maar ik heb er ook de ruimte niet voor.
Ik heb wel een garage maar daar zit geen electra in.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 14 december 2011 01:27 PM
  [ # 19 ]

Gewoon de gangbare CX rotplekken goed inspecteren, dorpels, voetebakken, onder achterbank, subframes, kofferbak.
Deuren en achterklep móet je niet teczwaar aan tillen dat is eenvoudig te vervangen.

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 14 december 2011 02:36 PM
  [ # 20 ]

Doe een cursus bij RustBuster!

Heb ik gedaan. Erg leerzaam. Ik kan alleen nog steeds niet lassen (hooguit een beetje ‘bakken’)  Laughing
Vooral bij dun plaatwerk brand ik er doorheen. Maar voor huis tuin en keuken klusjes is het prima te doen.
Aan een auto werken kun je echt niet na zo’n cursus. Het zetten, opmaatmaken en lassen is echt een ‘vak’.
Zoals Frank aan zijn Prestige werkt wekt dan ook bij mij een diep respect op.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 14 december 2011 09:55 PM
  [ # 21 ]

Hoi Paul, leuk dat je op zoek bent naar een nieuwe grote citroen.
Ga je niet weer voor een Ds?
Een Cx is natuurlijk ook een beauty!
Ik heb zelf in een opwelling een Xm gekocht.(is inmiddels ingepikt door mijn zoon Wink )
Daar is het roestprobleem niet zo groot maar zijn er weer andere zaken die kapot gaan.
Succes met je zoektocht ,ik wil best met je gaan kijken, alleen heb ik van een Cx nog niet veel kaas gegeten.

Groeten Peter.

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 14 december 2011 10:19 PM
  [ # 22 ]

He Peter, leuk het oude clubje weer bijelkaar zo.
Ja ik heb de 2CV te koop staan en wil voor dat geld een CX kopen.

Ik heb ook nog een Ford Thunderbird uit 1978 een dikke V8, maar die gaat nog wel eens stuk. Geen belangrijke of dure zaken maar wel zo dat ik niet rijden kan. Nu is bv mijn lichtschakelaar kapot en dat is een hele bijzondere want die regelt ook dat de “oogleden” open gaan. Deze is niet te krijgen hier dus heb ik hem besteld in de US. Maar ik wacht er al weer twee weken op.

Daarom rij ik nu weer dagelijks in mijn 2CV maar ik ben verwend. Ik kan er niet aan wennen veel te klein en oncomfortabel.
Daarom zoek ik een tweede auto erbij. Een moderne auto vind ik niets dus vandaar weer opzoek naar een fijne comfortabele oude auto.

Natuurlijk heeft een DS nog steeds de voorkeur, maar als ik een les goed geleerd heb is het wel dat je geen goede DS koopt voor het geld dat mijn 2CV waard is. En ik heb een CX ook altijd mooi gevonden dus de keuze is snel gemaakt.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 14 december 2011 10:53 PM
  [ # 23 ]

Wolfman, vergis je niet in de CX. Qua onderhoud is een goede CX even duur als een goede DS. Een slechte CX is even duur als een slechte DS. Het enige voordeel van de CX is dat de aanschafprijs lager is, maar als je die kosten over een paar jaar uitsmeert, zijn dit peanuts.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 14 december 2011 10:54 PM
  [ # 24 ]

En, aan een cx beun je écht minder makkelijk dan aan een ds!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 14 december 2011 11:10 PM
  [ # 25 ]
Ree schreef:

Wolfman, vergis je niet in de CX. Qua onderhoud is een goede CX even duur als een goede DS. Een slechte CX is even duur als een slechte DS. Het enige voordeel van de CX is dat de aanschafprijs lager is, maar als je die kosten over een paar jaar uitsmeert, zijn dit peanuts.

Het gaat mij ook om de aankoopprijs.
Wat ik zo bekeken heb is het onderhoud op zich wel wat duurder dan aan een DS maar de onderdelen zijn weer minder duur.

En het wordt mijn tweede auto dus als er eens iets ingewikkelder gesleuteld moet worden kan ik daar dagen/weken over doen.

Maar ik geloof niet dat ik voor zon 2 a 3000 euro een goede DS kan vinden. Een CX moet wel te vinden zijn voor die prijs.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 14 december 2011 11:15 PM
  [ # 26 ]
Wolfman schreef:
Ree schreef:

Wolfman, vergis je niet in de CX. Qua onderhoud is een goede CX even duur als een goede DS. Een slechte CX is even duur als een slechte DS. Het enige voordeel van de CX is dat de aanschafprijs lager is, maar als je die kosten over een paar jaar uitsmeert, zijn dit peanuts.

Het gaat mij ook om de aankoopprijs.
Wat ik zo bekeken heb is het onderhoud op zich wel wat duurder dan aan een DS maar de onderdelen zijn weer minder duur.
.

Vergis je niet,en veel onderdelen zijn er voor een CX niet meer.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 837
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 14 december 2011 11:32 PM
  [ # 27 ]

volgens mij is de onderdelenvoorziening van de DS veel beter dan van de CX: voor de DS zijn inmiddels vele delen weer gemaakt terwijl we voor de CX grotendeels nog afhankelijk zijn van oude fabrieksvoorraad dat her en der verstopt is.
En 3000,- voor een CX betekent 100% kans op roest.

Profiel  
 
Gepost: 15 december 2011 01:37 AM
  [ # 28 ]
freek schreef:

En 3000,- voor een CX betekent 100% kans op roest.

Of op achterstallig onderhoud dat je weliswaar zelf kunt doen misschien, maar waarvoor de onderdelen duur (of schaarser) zijn.
Maar je kunt ook geluk hebben natuurlijk!! Hoho begrijp ons niet verkeerd!  Wink

 

Wat brengt zo’n eend eigenlijk op, vroeg ik mij nog af?

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 15 december 2011 01:08 PM
  [ # 29 ]

Een echt goede eend brengt al snel meer dan 4000 tot zelfs wel 10.000 op. Al zou ik er zon bedrag nooit voor over hebben.
Die van mij mag weg voor 2750 euro en toch is hij echt goed…...

Is er nog verschil in waarde tussen een CX op benzine en een CX diesel?
Diesels zie je minder vaak te koop staan in iedergeval. En wat ik zie is dat ze er ook meestal wat meer voor vragen. Of is dit toeval?

Wat is volgens jullie beter, betrouwbaarder en betaalbaarder, een diesel of benzine uitvoering.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 15 december 2011 01:21 PM
  [ # 30 ]

Je ziet ze minder te koop staan, maar dat (en dat ze soms duurder zijn) heeft volgens mij alles te maken met het feit dat m.n. belastingvrije diesels relatief schaars zijn. Het mag dan een kwestie van tijd zijn voordat alle CX-en belastingvrij zijn, maar voor het bedrag wat je in 3 jaar aan belasting wegbrengt voor een diesel-CX, koop je ook een andere…

Qua betrouwbaarheid: ik heb in anderhalf jaar tijd een hoop kosten gehad aan mijn TD-break, maar hij deed het altijd. Maar dat geldt ook voor mijn benzine-CX, al gebruik ik die niet dagelijks. Zie mijn onderschrift… Wink

En verder: luister naar Leontien als ze haar mantra over CX-kosten van stal haalt… “Een goede CX kost je 6.000 euro. Aan een CX van 1.000 euro zit zo maar 5.000 euro aan werk; koop je een CX van 5.000 dan ben je er bijna, maar er is altijd wel iets.” Ik dacht ook: dat zal wel meevallen, maar bij mijn break (aanschaf 2.700 euro) was ik ook 3.000 verder voordat ie technisch in orde was.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
 
2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook