Berlingo 1998, 1,8D, kachelventilator en konkaktslot probleem
JaapW114
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1

Gepost: 13 september 2011 08:07 PM

Mijn Berlingo uit 1998 heeft al een tijdje problemen met een af en toe weigerende kachelventilator, deze doet soms niets, maar vaak help het een keer het kontakt uit en weer aan te zetten. Maar sinds gister heeft ook de startmotor een probleem,sleutel omdraaien, er gebeurt helemaal niets, zou dit alles tot een defect kontaktslot toe te rekenen zijn?

Accu is goed, startmotor is net gereviseerd (door mij zelf, dus weet dat het werkelijk gedaan is, even een externe spanning erop en funcioneert direkt).

Indien dit tot een defect kontaktslot is toe te rekenen, is dit eenvoudig te vervangen en wat kost zo’n slot bij benadering?

Met vriendelijke groet,

Jaap

Profiel  

Berlingo 1.8D
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 91

- Berlingo 1.8 D xud7
Gepost: 14 december 2011 10:32 PM
  [ # 1 ]

Contact sloten komt wel vaker voor, vooral als men vaak korte stukjes rijd met veel stoppen en starten.Bij demontage bedrijven zijn complete sets te verkrijgen met deursloten deze sneuvelen ook wel vaker.Wat ik zo uit me hoofd weet is dit niet al te moeilijk te vervangen. Ik zal eerst het contact slot vervangen en dan kijken wat de kachel ventilator doet. Krijgt die trouwens voeding bij startmotor relais als u de sleutel omdraaid om te starten?

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook