Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Harm schreef:Daarnet eens even gemeten… 80-120 in 6,4 s yeah!
Kan best. Zo’n GTI heeft dan ook wel een lekkere bak koppel. Een 8v mk2 moet zo’n 170 Nm hebben (uit m’n hoofd), een 16v mk2 een kleine 180 Nm. Net zoveel als een TZD Turbo, een diesel notabene!!
En daarbij is de powerband van een GTI veel breder, dus die blijft er aan sleuren. Mijn TZD Turbo trekt lekker boven de 2000 toeren, maar na pakweg 3500 t/min wordt het wat minder, en onder de 1500 t/min gebeurt er echt niet veel. Maar bij een GTI blijft het boven de 1500 t/min gewoon feest.
Klopt ja, de gti blijft vanaf ongeveer 2000 toeren tot aan het einde vd teller gewoon doorsleuren alsof het niks is.
Ik vind zelfs de xantia enorm sloom sinds ik die gti heb (en das toch ook een 2 liter)
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
winnetou schreef:
Houd wel in de gaten: als je vederzachte HP vering verwacht zal de GTI enigszins teleurstellen, aangezien deze wat steviger is afgeveerd en voorzien is van wat dikkere stabilisatorstangen. Past echter prima bij een GTI, en de BX gaat er heel strak de bocht mee om.
Andere bollen: ja. Dikkere stabilisatorstang: nee. Alle BX-en zijn voorzien van een stabilisatorstang van 22.5 mm voor, behalve de 4x4 die er een van 23 mm heeft. Pas na org.nr 4496 heeft alleen de 16v aan de achterzijde een wat dikkere stabilisator gekregen dan de andere versies.
Gr Martijn
de D6C loopt over de 100 in 2. daardoor word de 0 - 100 sprint flink gekort.
op 7800/8000 toeren rij ik tussen de 125 en 130…..in 2.
dan vrolijk naar 3 tot 150/160, enz.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap