6 van de 52
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
Madame Prestige ‘88: niet starten… startmotor doet iets maar wil niet rond
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 15 december 2011 06:09 PM
  [ # 76 ]

Mocht die van Boog niets worden, heb ik net op marktplaats een gebruikte Visa spiegel gezet, mag weg voor een klein prijsje….

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 15 december 2011 09:42 PM
  [ # 77 ]

spiegel is gevonden (dank aan Boog en een 25trd), dan kunnen wij hopelijk snel weer verder met madame… heb trouwens 2 paar Morettes gekocht, eentje voor serie 1 (heb ik over, dus….?) en eentje voor mijn serie 2 Prestige, eens kijken hoe we dat gaan inbouwen… maar eerst nog thermostaat en dimlichtrelais… werk genoeg, als ik ooit nog eens tijd heb ;-p

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 14 april 2012 06:49 PM
  [ # 78 ]

Voila, vandaag madam uit de stalling gaan halen, kabel op batterij aangesloten en direct gestart, bijna een mirakel. Onder mijn linkervoorwiel precies ook een mirakel’plasje’ bruine vloeistof… thuisgekomen, even in de hoogste stand, en wat ik zag is enkel dat de lekzak aan het linkervoorwiel nat staat, en de LHM moest ik ook bijvullen. Maar ik zag nu een 5 tal uren laten weer verschillende drupjes liggen, ook iets verder van die lekzak, zou het mijn auto boite zijn? kan iemand mij nog eens zeggen hoe dat te peilen, was dat met draaiende motor, eerste alle versnellingen eens nemen, en dan in de P?

en die lekzak vooraan vervangen, tips?

en zo zal de thermostaat nog even moeten wachten vrees ik…

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 14 april 2012 07:48 PM
  [ # 79 ]

als het bruin is lijkt het me geen LHM.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 14 april 2012 09:04 PM
  [ # 80 ]

tsja, bruin zeg ik, maar het drupt van mijn subframe af, op de grond (die ook donker is). Op dat subframe zit ook wat opgedroogde olie en vetresten, enz… dus het zou goed kunnen zijn dt de LHM daarop drupt, en dan in het afdruppen naar de grond wat van dat vuil meebrengt. Het is alleszins te licht van kleur voor motorolie.

maar als ik ergens kan vinden hoe ik mijn boite olie moet peilen, dan kan ik het gauw weten, als deze nog goed is, dan is het LHM (want die stond wel te laag, en dat was voor de winter niet zo)

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 14 april 2012 09:49 PM
  [ # 81 ]

Volgens mij als de olie heel oud is wordt ie bruinachtig. Zerker in de lekzakken en het laatste stukje van de remmen, deze olie komt nauwelijks retour en wordt dus heel oud.

Verder natuurlijkg gewoon een nieuwe lekzak opzetten en dat oliepeilen is dat niet gewoon gelijk aan een handbak ?

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 14 april 2012 09:50 PM
  [ # 82 ]

ik heb even een kort ritje gemaakt (5 minuutjes) alle versnellingen gebruikt, en de auto in zijn P met draaiende motor gepeild (automaatbak) en de olie staat onder het onderste streepje, dussss, olie bijvullen?

1e probleem, ik weet nog van vroeger (ooit) dt je moet vullen op 2 plaatsen bij een automaat vanwege die koppelomvormer, dus je moet vullen bij de peilstok, maar waar is de tweede ‘vuldop’?

2e probleem, welke olie? het Citroen boekje is weer de duidelijkheid zelve, namelijk ‘Dexron’ wat verder staat dan ‘Dexron D’ en dan nog wat verder ‘Dexron II’ ??? de laatste is alleszins nog courant leverbaar.

3e probleem, waar lekt ze olie? dat zal iets zijn wat ik zelf zal moeten vinden, morgen eens het een en ander uitbouwen zeker?

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 14 april 2012 09:53 PM
  [ # 83 ]

oja, de LHM is 3,5 jaar geleden ververst, samen met alle 4 de veerbollen, voorradvat volledig uitgekuist en filters ook, en de LHM in het vatje is ook nog mooi groen. het is inderdaad zo dat zeker de olie bij de remmen zeer vuil kan worden omdat deze niet echt rondloopt geloof ik, maar als je dan eens alle remmen ontlucht, en iets langer dan normaal, dan moet die verse LHM daar toch ook zitten denk ik? denk ik…

ik weet alleszins dat we de remmen toen ook ontlucht hebben.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 15 april 2012 02:22 PM
  [ # 84 ]
demuywo schreef:

1e probleem, ik weet nog van vroeger (ooit) dt je moet vullen op 2 plaatsen bij een automaat vanwege die koppelomvormer, dus je moet vullen bij de peilstok, maar waar is de tweede ‘vuldop’?

2e probleem, welke olie? het Citroen boekje is weer de duidelijkheid zelve, namelijk ‘Dexron’ wat verder staat dan ‘Dexron D’ en dan nog wat verder ‘Dexron II’ ??? de laatste is alleszins nog courant leverbaar.

quote]

kan niemand mij helpen waar de aftappluggen zitten, en waar ik moet op letten bij het opnieuw vullen van de ZF-bak? en hoeveel liter te voorzien?

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 16 april 2012 01:40 PM
  [ # 85 ]


Er zijn twee pluggen. Een voor de bak en een voor het differentieel.
Niet alle olie krijg je eruit. Er blijft m.n. veel zitten in de warmtewisselaar en de slangen daar naar toe.
Als je die niet hebt losgehaald kan er geloof ik 2,5 l in.
Olie is Dexron 2.

Starten, even laten draaien, alle versnellingen even inschakelen en dan peilen.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 16 april 2012 04:28 PM
  [ # 86 ]

)inderdaad, ik heb gisteravond bij het kuisen van de boite onderaan die 2 pluggen gevonden. er hing ook een druppeltje ‘bruine’ olie aan de pakking kant motor. dus ik vermoed dat de olie al niet meer rood zal zijn…

ben ondertussen achter 3liter olie geweest, echter heb Dexron III meegekregen?!... ze zeggen (...) dat die er zeker in mag. iemand ervaring hiermee? Dexron II hebben ze niet meer (zeggen ze tongue rolleye )

bijvullen in gat van peilstok?

dankT u

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 16 april 2012 05:43 PM
  [ # 87 ]

heb dit gevonden over die Dexron III:

Aanbevolen voor alle automatische transmissies waarvoor GM Dexron II, Dexron IID, MB 236.6, ZF: TE ML 03D/04D/11A/14A/17C of MAN 339 Typ C/D- is voorgeschreven

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 16 april 2012 10:31 PM
  [ # 88 ]

voila, er zit 3 liter nieuwe olie in, blijkbaar hoognodig, want de oude was al donkerbruin, en er is maar een dikke 2 liter uitgelopen. (ik heb gepeild met draaiende motor, in zijn P, na eerst alle versnellingen eens ingeschakeld te hebben)

Is dus Dexron III, zal eens kijken wat dat doet. de bak ook nog eens helemaal gekuist, en nu hopen dat lekkage van de boite hiermee ook stopt.

Lekzak voor wordt vervangen na de Jumble dit weekend, samen met de thermostaat, nieuwe koelvloeistof, en waarschijnlijk nieuwe radiator voor chauffage binnen in de wagen, dan ook een nieuwe vooraan, en oliekoeler van de boite ziet er ook wat beroerd uit… maar eerst wat sparen en stukken zoeken Wink


bedankt wederom voor de tips!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 16 april 2012 10:44 PM
  [ # 89 ]

Goed bezig! very good

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 17 april 2012 08:54 PM
  [ # 90 ]

dank u Very Happy

ondertussen dan toch maar begonnen om de thermostaat te vervangen vanavond, alles gedemonteerd om eraan te kunnen, thermostaat eruit,en toen ik de thermostaat eruit nam, nog een gulp water die erachter stond… in eerste instantie viel mijne frank (euro) niet, maar dan begon ik te denken (en dat duurde wel even haha) mijn koelwater kwam in de winter bijna nooit boven de 70° als ik reed, dus ik ging ervanuit dat de thermostaat altijd bleef open staan, maar nu stond ie dus gesloten, zoals het hoort.

Binnen de thermostaat dan eens in een kommetje met net niet kokend water gehangen, enja, ging netjes open, dan onder de koude kraan, ging weer netjes dicht, DOOOH, al mijn werk dus voor niks. Ga morgen de nieuwe thermo erin monteren, en dan proefdraaien, maar WAT is dan de oorzaak van mijn niet op’bedrijfstemperatuur’ komende motor (koelwater) ???

als ik stilsta, loopt de temperatuur op tot in de 70° en meer, maar als ik begin te rijden daalt ze altijd naar een 68° ?

alvast bedankt voor de tips!

oja, nog één geruststelling voor mezelf, er liep een mooie groene straal koelwater uit, dus ze hebben er geen water of zo ingegooid maar wel degelijk kvs Smile

Profiel  
 
 
6 van de 52
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook