


















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Ik kocht die van mij voor € 500, - *borst natmaakt*
Way out in the water, see it swimming.
Het rekensommetje is gewoon simpel. Ik heb geen 6000 euro.
Misschien de helft en ik kan dus twee dingen doen. Wachten op nog eens 3000 euro maar tegen de tijd dat ik die heb is de eerste 3000 alweer op dus dat gaat nooit gebeuren.
Dus niets kopen want ik zal nooit 6000 euro hebben voor een auto erbij (ik heb nog meer hobby’s)
Of toch gaan zoeken voor ik hoop veel minder nog dan 3000 en wat over hebben voor de eerste kosten die ongetwijfeld snel zullen komen.
En de overige kosten die dan later komen betaal je als het waare in termijnen.
Deze maand een uitlaat, volgende maand een dynamo en de maand erop een waterpomp enz…..
Op deze manier heb je uiteindelijk ook 6000 euro uitgegeven maar je hebt welnu al een leuke auto in je bezit waar mee je tussen de reparaties door blij mee bent.
Het is alleen oppassen dat je nu geen auto koopt die eigenlijk niet meer te redden is.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Geoartc35 heeft een 2400 pallas op LPG te koop voor een budgetprijsje. Misschien is dat wat voor je?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
In lichtenvoorde staan er ook nog drie te koop.
Stond gister nog op marktplaats.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.












Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Nelis Infra schreef:Ik kocht die van mij voor € 500, -
*borst natmaakt*
Haha dat kostte mijn gti turbo ook.
Wat is Citroën rijden toch formidabel !





















Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
Wat Waterman zegt klopt, ik verkoop waarschijnlijk de CX echter ik wil haar eerst klaar hebben.
Het liefst zou ik haar behouden echter ik zit al een tijdje in een stevige recessie.
maar goed ontopic
Citroen c32 Hilton XLS










Totaal aantal Berichten: 952
Geregistreerd: 23-07-2008
- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Mulder schreef:Je ziet ze minder te koop staan, maar dat (en dat ze soms duurder zijn) heeft volgens mij alles te maken met het feit dat m.n. belastingvrije diesels relatief schaars zijn. Het mag dan een kwestie van tijd zijn voordat alle CX-en belastingvrij zijn, maar voor het bedrag wat je in 3 jaar aan belasting wegbrengt voor een diesel-CX, koop je ook een andere…
Qua betrouwbaarheid: ik heb in anderhalf jaar tijd een hoop kosten gehad aan mijn TD-break, maar hij deed het altijd. Maar dat geldt ook voor mijn benzine-CX, al gebruik ik die niet dagelijks. Zie mijn onderschrift…
En verder: luister naar Leontien als ze haar mantra over CX-kosten van stal haalt… “Een goede CX kost je 6.000 euro. Aan een CX van 1.000 euro zit zo maar 5.000 euro aan werk; koop je een CX van 5.000 dan ben je er bijna, maar er is altijd wel iets.” Ik dacht ook: dat zal wel meevallen, maar bij mijn break (aanschaf 2.700 euro) was ik ook 3.000 verder voordat ie technisch in orde was.
Ik heb ook goed naar Leontien geluisterd. Lang voordat ik haar kende trouwens, en de spreekwoordelijke hoofdprijs uitgetrokken voor een goede én mooie CX met 10 jaar aantoonbare onderhoudsgeschiedenis. Het is even slikken bij het afrekenen maar de auto blijkt zijn investering waard. behalve de gebruikelijke CX traktaties geen écht gekke verrassingen. Maar zelfs het regulier onderhoud van zo’n exemplaar loopt snel in de papieren.
Succes!












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
freek schreef:En 3000,- voor een CX betekent 100% kans op roest.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens
Er zijn best harde CXen voor dat bedrag.
En een dure betekend ook zeker niet dat de CX roestvrij is.
Eigenlijk kan elke CX gewoon rot zijn, de enige manier om er zeker van te zijn is te kijken.





















Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
Ik sluit me volledig bij de vorige spreker aan.
Citroen c32 Hilton XLS

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Maar ook met kijken heb je die volledige zekerheid niet. Of je moet een endoscoop meenemen als je gaat kijken..l
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)





















Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
kijken zonder emotie, dus laten kijken
ja en hoe ver ga je dan?
Citroen c32 Hilton XLS






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
ik vind ook dat het bedrag alleen je geen zekerheid kan geven, een dure kan rotter zijn dan een goedkope! veel hangt af van handelaar of particulier? model en bouwjaar? dagelijks gereden of altijd in garage gestaan?
mijn eerste CX: 1000 euro (CX 25 GTi automaat) roest, ja, rond schuifdak, voor de rest keihard! (bouwjaar ‘86 ...)
dan een Turbo overgangsmodel en een Prestige C matic voor de lol gekocht maar gauw weer verkocht ;-p
dan een Prestige automaat van ‘81, 1250 euro, van eerste eigenaar, altijd in verwarmde garage gezet… roest, ja, dorpels laten lassen voor 420€, rest was ook weer keihard! (6 jaar mee gereden, nooit onverwachte kosten gehad)
dan een Prestige automaat ‘88 (huidige CX) voor 2250 euro (uit NL), 800 euro kosten om keuringswaardig te krijgen, nieuw hemeltje er zelf ingezet, nieuwe bollen en nieuwe sapjes, roest dat er zit aan te komen, de voetenbakken, rest ook goed.
Als je goed zoekt, tijd hebt, dan kan je ze nog vinden… als je minder tijd hebt (en wat meer geld), dan koop je er eentje bij een ‘CX’ garage met goede naam.












Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Mulder schreef:Maar ook met kijken heb je die volledige zekerheid niet. Of je moet een endoscoop meenemen als je gaat kijken..l
En zelfs dan zie je nog niet alle potentiële rotplekken.
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Arjan Verkade schreef:freek schreef:En 3000,- voor een CX betekent 100% kans op roest.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens
Er zijn best harde CXen voor dat bedrag.
En een dure betekend ook zeker niet dat de CX roestvrij is.Eigenlijk kan elke CX gewoon rot zijn, de enige manier om er zeker van te zijn is te kijken.
De bewering geldt ook maar 1 kant op; ik beweer zeker niet dat een dure niet rot kan zijn. En mijn bewering van 100% kans op roest is niet echt gedurfd tenzij ik gemist heb dat er CX’en van RVS bestaan.Natuurlijk je hebt roest en roest maar ik vrees dat de meeste CX eigenaren behoorlijk schrikken als ze zien wat er aan het oog is onttrokken (inclusief bij mijn eigen CX)






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Mulder schreef:luister naar Leontien als ze haar mantra over CX-kosten van stal haalt…
“Mantra”
O nee, ik bedoel:
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D