Wij zijn wss van plan om een DS3 te kopen, 2011 model en hebben enkele vragen.
1. werken de stootstrips? is beantwoord
2. heeft iemand ervaring met de armsteun welke achteraf gemonteerd is? hoe hoog is deze en hoe staat deze?
3. Heeft er iemand schoenmaat 48 (of groter) hoe heb je het opgelost om snel van gas naar rem over te schakelen. (ik blijf met bovenkant schoen aan bekleding “hangen”)
Tom
1. Stootstrips zijn meer sierstrips op auto’s en beschermen een andere auto en niet de jouwe. En tegenwoordig zijn de chromenstrips standaard volgens mij. (iig op de eHDI)
2. Ik heb mijn armsteun uit het comfort pakket en hij zit vrij hoog, maar voor mij niet te hoog. Achteraf gemonteerde geen ervaringen mee.
3. Ik herken met maat 45 jouw probleem niet, maar stoel wat verder naar achteren zodat je wat meer met je tenen gas/rempedaal bedient???
tomleeuw schreef:1. werken de stootstrips?, of slaan deuren van auto’s nog steeds tegen een andere plek op de deur.
Nee, helemaal niet.
Het zijn sierstrips.
Overigens, als je eigen deur openwaait (en dat doet ‘ie graag aangezien hij vrij groot is en de scharnieren hem niet erg tegenhouden), raakt hij geheid met de lak iets wat ernaast staat. Ik hou de deurstijl dan ook altijd vast bij het uitstappen.
o.k. bedankt voor reacties, jammer dat het de lak niet beschermd, op ons werk hebben we zulke krappe plekken…..
ben nog benieuwd naar de andere 2 vragen
Wat vinden jullie van dit dak?
laten zitten of verwijderen en een mat zwart dak laten wrappen.
Ik weet zelf ook wel dat het mijn auto wordt en een eigen mening heb, maar ik twijfel erg.
aan de ene kant is het redelijk origineel(ook bijpassende mattenset)en aan de andere kant vind ik een zwart dak stoerder
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Wat je ook doet, als het je niet nu al enorm tegenstaat, zou ik het eerst aankijken, wie weet bevalt het wel. Scheelt een hoop gedoe en knaken!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Inderdaad nog even aankijken denk ik!
Welke kleur moet het gaan worden?
Ik vind t een gave dakprint zeg!! Veel beter dan die zebra-print! Mijn mening: laten zitten!
o.k. bedankt voor de adviezen, ik laat hem vooralsnog zitten.
Morgen proefrit maken in de auto.
Waar moet ik op letten, het is een demo auto. Motor is 1.4 vti
1.4?
verwacht geen wonderen van die motor. Waarom geen e-hdi? of een 1.6 vti.
kosten en max 5k km’s per jaar
De nieuwste aanwinst: een nieuwe DS3 1.4vti met 60km op de teller wordt 2e week jan. geleverd.
Zeer goede deal kunnen maken met de verkoper.
dit is hem:
Dit is een op details ander interieur, maar komt voor 90% overeen
tzt zal ik me voorstellen
Een van de mooiste kleuren als je het mij vraagt…. hahahah..
(Maar een rooi dak vonden wij mooier) (En rooie Ashera’s)
Alvast veel plezier toegewenst.
Ennuh, persoonlijk vond ik de 1.4 best lekker rijden.
Zekers als je dan ook nog de aanschafprijs bekijkt.
Het blijft tenslotte een DS3, daar gaat hem om.
2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010
- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Die 1,4 doet het prima hoor. Ik heb er al een paar testen van gelezen en steeds was de mening dat het voor een basisversie erg goed is en over héél wat rijplezier beschikt. Autogids had een vergelijkingstest met een viertal modelen waaronder de Audi A1 met de 1,2 Tfsi, de Lancia Ypsilon TwinAir en de Suzuki Swift 1,2. Wel die Ds 3 1,4 Vti kwam er als beste uit dus…. .
Proficiat met de aankoop en voor binnenkort alvast veel veilige kilometers gewenst .
Ja, ik ben ook zeker te spreken over de 1.4 viel niet tegen, alleen merk je dat de auto zoveel meer aankan.
Totaal aantal Berichten: 357
Geregistreerd: 20-11-2011
- DS 3 E-HDI Airdream
mooi hoor van harte met je aankoop, en als je maar 5k max per jar rijd, volstaat zo’n 1400 prima.